لیست اختراعات علي خدائي


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 11
تاریخ اظهارنامه: 1395/09/21
تاریخ ثبت: 1398/01/19
مخترع/مخترعان: علي خدايار
خلاصه اختراع:

توليد هر نوع منسوج نبافته اي كه به هر نوع فيلم از جنس BOPPيا BOPET ( به صورت ساده يا متالايز ) چسبيده شده باشد به عنوان مثال پتوي چند كاره يكبار مصرف براي استفاده در اورژانس ، حوادث غير مترقبه. پتوي توليد شده با اين اختراع سبك ، محكم ، و ضد آب و باد و رطوبت است و در عين حال باعث حفظ دماي بدن مي شود . لايه منسوج نبافته بر روي سطح بدن قرار مي گيرد كه به استفاده كننده احساس مطبوعي مي دهد . لايه فيلم با انعكاس گرما يا سرماي محيطي باعث ايجاد حفظ دماي طبيعي بدن مي گردد .

تاریخ اظهارنامه: 1390/01/14
تاریخ ثبت: 1391/09/29
خلاصه اختراع:

قفل شونده چاههاي نفتي باز اين وسيله در چاه هاي نفتي استفاده مي شود كه هنوز لوله گذاري نشده و ديوار چاه از سازنده تشكيل شده ( سنگ، ماسه ، گچ، و يا ديواره آهكي) ه احتما ريزش وجود دارد . وسيله مذكور در انتهاي چاه قفلي مي گردد و اين امكان را ايجاد مي نمايد كه وسايل مورد نياز را به همراه آن در انتهاي چاه قفل نمايد پس از رسيدن به انتهاي چاه دستگاه به كف چاه تكيه داده ، با اعمال وزن پين هايي كه به صورت فيوز عمل مي نمايد بريده شده و تيغه ها بر روي سطح شيب دار حركت مي نمايند در نتيجه افزايش قطر حالص مي شود با افزايش قطر دندانه هاي تيغه ها وارد سازنده مي شوند و ديتگاه در محل مورد نظر قفل مي شود با اين روش عمليات سيمانكاري حذف مي شود يكي از موارد استفاده آن در كج كردن چاه از مسير اصلي خود مي باشد.

تاریخ ثبت: 1395/03/17
خلاصه اختراع:

دستگاه ميداني سنجش مقاومت برشي و كششي بين لايه هاي روسازي داراي ژئوسنتتيك قابل طبقه بندي در زمينه فني بخش ه (ساختمان)، دستگاهي ميداني مي باشد كه مقاومت برشي بين لايه روكش و روسازي آسفالتي را در محل پروژه مي سنجد. ضعف مقاومت برشي بين لايه روكش آسفالتي و آسفالت قديمي به خصوص در زماني كه از ژئوسنتتيكها براي تقويت روسازي استفاده شود، مي تواند موجب بروز خرابيهايي در روسازي گردد. در ساير روشها نمونه به وسيله مغزه گيري برداشت مي شود كه اين موضوع موجب دستخورده شدن نمونه مي گردد. اين دستگاه با اعمال بار برشي بر روي نمونه مربع شكل به ابعاد 15 سانتيمتر مي تواند مقاومت برشي بين لايه هاي روسازي را ارزيابي نمايد. همچنين با قرار گيري فك لاستيكي مخصوص دستگاه در زير آن مي توان مقدار اصطكاك بين روسازي و لاستيك خودرو را به دست آورد.علاوه بر اين با قرار گيري دستگاه به صورت قائم و قرارگيري ميله مربوط به اندازه گيري مقاومت كششي بين لايه ها، و اتصال آن به ورقي فولادي كه بر روي نمونه چسبانيده شده است و سپس بارگذاري كششي بر روي نمونه مي توان ميزان مقاومت كششي نمونه را يافت.

تاریخ ثبت: 1395/04/21
خلاصه اختراع:

دستگاه سنجش پديده هيدروپلنينگ (آب پيمايي) وسايل نقليه، قابل طبقه بندي در زمينه فني بخش B (حمل و نقل)، دستگاهي آزمايشگاهي در محيط داخلي مي باشد كه شرايط لغزش چرخ خودرو بر روي سطوح روسازي آسفالتي در مواقع بارندگي و لغزنده بودن سطح راه را بررسي مي نمايد. در سرعت هاي بالاي وسايل نقليه و بارش هاي شديد، آج چرخ به تنهايي توانايي پراكندگي آب جمع شده بين چرخ و روسازي را ندارد. همين امر، موجب مي شود لايه اي از آب بين چرخ و روسازي قرار گيرد و چرخ بر روي فيلمي از آب سُر بخورد. در هنگام وقوع اين پديده (هيدروپلنينگ)كنترل خودرو به شدت سخت و احتمال وقوع تصادف بطور قابل توجهي بالا مي رود. هدف از ساخت اين دستگاه، ارائه راهكارها و توصيه هايي براي تاخير در وقوع اين پديده و كاهش ريسك وقوع تصادف ناشي از لغزندگي خودرو است. با استفاده از اين دستگاه امكان بررسي عوامل مرتبط با بافت سطح روسازي آسفالتي، چرخ و سيال بر هيدروپلنينگ در شرايط آزمايشگاهي وجود دارد. با درنظر گرفتن اين اصل كه لغزش چرخ باعث مي شود سرعت خطي خودرو با سرعت دوراني چرخ متناسب نباشد و بخشي از غلتش تبديل به لغزش گردد، اين دستگاه طراحي و ابداع شده است.

تاریخ اظهارنامه: 1395/09/16
تاریخ ثبت: 1396/01/08
خلاصه اختراع:

از آنجا كه تغيير شكل دائمي روسازي هاي آسفالتي كه به صورت شيار شدگي ظاهر ميشود، يكي از مهم ترين خرابيهاي آسفالت ميباشد، انجام تحقيقات به منظور ارائه راه كارهاي مناسب براي كاهش خرابي هاي ناشي از آن امري مهم به نظر ميرسد. كاربرد سنگدانه‌هاي (حدود ضخامت لايه)، مي‌تواند در كاهش تمايل به شيارشدگي مخلوط‌هاي تحت فشار تاير بالا مفيد باشد و آسفالت combi_layer با توجه به دارا بودن تمام اين خصوصيات، مشكلات مربوط به ناپايداري و شيارشدگي روسازي را بهبود ميبخشد. از آنجا كه تاكنون در اين زمينه در كشور تحقيقات ارزشمندي انجام نشده است، بررسي اين موضوع با مصالحي كه در كشور مورد استفاده قرار مي گيرد لازم به نظر ميرسيد. آسفالت Combi_layer حاضر با توجه به شرايط محيطي ايران و با قير معمولي و بدون فيلر ساخته شده است كه براي افزايش مقاومت سطح به ‌ويژه محل توقف هواپيماها، مسيرهاي تاكسي‌رو، بزرگراهها و مانند آن استفاده ميشود و نسبت به تغيير شكل دائمي مقاوم بوده و خواص مكانيكي آن دردماهاي بالا قابل توجه است. آسفالت متخلخل مركب Combi-layer يك نوع آسفالت با تخلخل بالا حدود 20% است كه اين تخلخل با دوغ آب سيمان پر شده است. اين نوع آسفالت نوعي مخلوط بين بتن سيماني و بتن آسفالتي با خواص مشابه بتن در دماهاي بالا مي‌باشد كه حساسيت مخلوط در برابر تغيير شكل دائمي را در دماهاي بالا كاهش مي‌دهد. آسفالت متخلخل اشباع شده با دوغاب سيمان ماده اي انعطاف پذير، مقاوم و يك رويه مناسب از لحاظ تامين اصطكاك براي روكش جاده ها ميباشد. بدليل خواص قير خالص, حساسيت كمتري نسبت به حرارت در دماهاي بالا از خود نشان ميدهد، اين مخلوط آسفالتي با درصد ريزدانه بسيار كم درصد تخلخل زياد (حداقل20%) با دوغاب سيمان پر شده است. با تهيه مخلوط حاوي قير مناسب ميتوان آن را در مناطق با دماهاي مختلف مورد استفاده قرار داد. آسفالت مركب در مقايسه با بتن آسفالتي متداول حساسيت كمتري نسبت به حرارت دارد. آسفالت combi-layer براي بالا بردن مقاومت سطح روسازي بويژه جاده هاي داراي ترافيك سنگين، مسيرهاي پرتردد تاكسي وي، بزرگراهها و در باند پرواز هواپيما‌ها مورد استفاده قرار مي گيرد. از اين نوع آسفالت براي افزايش اصطكاك سطح روسازي (بويژه در باندهاي پرواز و بزرگراه هاي پرتردد) استفاده مي‌شود. به منظور ارزيابي اين نوع مخلوط نمونه هايي از يك مخلوط آسفالتي متخلخل در درصدهاي متفاوت دوغاب سيمان اشباع شده و مورد آزمايشهاي مارشال، خزش و كشش غير مستقيم (با دستگاه UTM) در دماهاي 10-، صفر و 40 درجه سانتيگراد قرار گرفتند. نتايج حاكي از كاهش مقاومت در اثر افزايش دما در مخلوطهاي مختلف بوده است. نمونه هاي حاوي 32% دوغاب سيمان بعنوان نمونه هاي بهينه، بيشترين مقاومت را نتيجه داده و نتايج نشان داد كه مخلوطهاي اشباع شده در دوغاب سيمان ضمن تامين خصوصيات مخلوطهاي آسفالت متخلخل(نظير مقاومت در مقابل اصطكاك) اشكالات ضعف اين مخلوطها را كه همانا مقاومت پائين آنها در دماي بالا مي باشد را نيز ندارند.

تاریخ اظهارنامه: 1388/05/11
تاریخ ثبت: 1388/07/04
خلاصه اختراع:

دستمال نانو سيلور ضد سرماخوردگي و آنفولانزا با از بين بردن بيش از 650 نوع از ويروسها و باكتريها و قارچها كه در معرض تماس و ورود به بدن انسان هستند از بروز و شيوع بيماري جلوگيري كرده و همچنين در بيماران مبتلا كه داراي گرفتگي مجاري تنفسي و ضعف سيستم ايمني بدن هستند، ضمن باز نمودن مجاري و جلوگيري از حمله باكتري ها و قارچ ها به كاهش دوره درمان كمك نموده و از ورود ويروس هاي جديد به بدن جلوگيري مي نمايد. استفاده از اين نوع دستمال ها در زمان شيوع بيماري، براي كليه افراد اعم از مبتلايان و غيره، مخصوصا در محيط هاي بسته و هواي آلوده، با توجه به خصوصيات ذرات نانوسيلور و طول عمر طولاني آنها مي تواند از فراگير شدن بيماري جلوگيري كرده و از بروز صدمات جاني و مالي فراوان پيشگيري نمايد. نوع دستمال به كار رفته در اين اختراع شامل انواع دستمال تهيه شده از نخ، پنبه و كتان مي باشد كه مي توان داراي بافت يا بدون بافت باشند كه به دو روش اسپري و قوطه وري در محلول نانوسيلور با فرمول زير تهيه مي شود.

تاریخ ثبت: 1393/07/29
خلاصه اختراع:

دستگاه تست برش مستقيم براي به دست آوردن مقاومت برشي و مشخصات مكانيكي خاك هاي ريز دانه مانند رس ساخته شده است. يافتن ميزان مقاومت برشي، در بحث روسازي هاي آسفالتي چند لايه نيز بسيار ضروري است، به گونه اي كه با برآورد آن، ميزان كاركرد لايه ها با هم مشخص مي شود. اين قاب ساخته شده، قادر است مخلوط هاي دولايه آسفالتي همراه با لايه اي از مسلح كننده هاي ژئوسنتتيكي از پيش ساخته شده را در خود جاي داده و به وسيله همان دستگاه برش مستقيم 10*10 مورد آزمايش برش قرار دهد و مشخصات مكانيكي و مقاومتي نمونه مورد نظر را به دست آورد.

تاریخ ثبت: 1393/09/05
خلاصه اختراع:

امروزه يكي از مهمترين راههاي پيشگيري از ايجاد، رشد و گسترش تركهاي انعكاسي در روكشهاي آسفالتي چه بر روي روسازي آسفالتي و چه بر روي روسازي بتني استفاده از ژئوسنتتيكها است. با وجود كاهش تركهاي انعكاسي توسط ژئوسنتتيكها، بكارگيري اين مصالح مي تواند موجب كاهش مقاومت برشي بين لايه هاي روسازي گردد. اين موضوع سبب مي شود كه در هنگام ورود نيروهاي افقي به روسازي آسفالتي خرابيهايي از قبل تركهاي هلالي به وقوع بپيوندد.با توجه به تكرار بار برشي، اين بار از ماهيت ديناميكي برخوردار است. لذا شبيه سازي آزمايشگاهي آن با بهره گيري از بارگذاري ديناميكي نتايج صحيحتري را ارائه مي نمايد. در كنار نيروهاي افقي وارده به روسازي بخشهايي از روسازي كه تحت اين نيروي افقي قرار دارند تحت بار قائم فشاري (اثر وزن خودروي وارد كننده بار) و بخشهاي ديگري تحت بار كششي ( بالا آمدن روسازي در اطراف چرخ خودرو) قرار مي گيرند. عمده دستگاههاي ساخته شده در دنيا تنها توان اعمال بارگذاري برشي يكنواخت را دارند. دستگاه ارائه شده توسط مخترعين توانايي اعمال بار قائم و اندازه گيري دقيق آن را هم به صورت فشاري و هم به صورت كششي دارد و مي تواند تواماً بارگذاري برشي يكنواخت با هر نرخي كه كاربر مد نظر داشته باشد را وارد نمايد. همچنين دستگاه قابليت اعمال بارگذاري ديناميكي بر روي نمونه را با هر تابع بار مورد نياز كاربر دارد. علاوه بر اين نمونه هاي قابل آزمايش در اين دستگاه به صورت مربعي بوده كه مي توانند به طور يكنواخت در سطح نمونه نيروهاي مقاوم برشي را بسيج نمايند. علاوه بر اين تمامي دستگاههاي مورد استفاده در دنيا تنها توان آزمايش بر روي يك نوع نمونه و با يك سطح مشخص را دارند اما دستگاه ابداعي توسط مخترعين توان آزمايش بر روي نمونه هاي با سطح برش مربعي به ابعاد يكصد و پنجاه ميليمتر در يكصد و پنجاه ميليمتر، نمونه هاي مربعي با سطح برش به ابعاد يكصد ميليمتر در يكصد ميليمتر و همچنين نمونه مستطيلي با سطح برش به ابعاد يكصد و پنجاه ميليمتر در يكصد ميليمتر هم به صورت خوابيده و هم به صورت ايستاده را دارا مي باشد. اين اختراع در زمينه فني بخش ه ( ساختمان) قابل طبقه بندي است.

موارد یافت شده: 11