لیست اختراعات علي صبوحانيان


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 3
تاریخ اظهارنامه: 1393/11/06
تاریخ ثبت: 1394/05/03
خلاصه اختراع:

براي كنترل عبور و مرور وسائل نقليه و افراد پياده براي مكانها و اهداف مختلف از سازه اي به نام راه بند (Barrier) استفاده مي شود. راه بندهاي ترافيكي كه براي كنترل تردد وسائل نقليه استفاده مي شود عموما با حركت 90 درجه عضو افقي(ميله) راه باز و بسته مي شود. اين نوع راه بند ها كه به راه بند اهرمي معروف است داراي معايبي است همچون: دهانه پوشش كم، نياز به حداقل ارتفاع 4 متر در مكان نصب، سرعت سرويس پايين، ايمني پايين و غيره هستند. اختراع حاضر مكانيزمي جديد دارد كه با استفاده از موتور و سيم بكسل و زنجير و غيره ساخته شده است. از ويژگي هاي بارز اين نوع راه بند سرعت سرويس بالا، دهانه پوشش تا 20 متر، امنيت بالا براي جلوگيري از فرار، نياز به حداقل فضا و هزينه كم و غيره است. اين اختراع براي خودروي و پياده با سرعت سرويس بالا كاربرد دارد.

تاریخ اظهارنامه: 1393/11/01
تاریخ ثبت: 1394/05/11
خلاصه اختراع:

ضربه گير با استفاده از چيدمان هرمي درگير لاستيك بازيافتي با اتصال نوارهاي بازيافتي، اختراع مذكور در اين اظهارنامه جزو بخش ب: حمل و نقل و ترابري و زير گروه B29 كار كردن با پلاستيك ها محسوب مي شود. مشكل فني اين است كه بر طبق آمار سال 2005، هر 30 ثانيه يك نفر جان خود را در اثر تصادف از دست مي دهد كه معادل يك ميليون نفر در سال مي باشد. تخمين زده مي‌شود كه ۲۵۹ ميليون تاير هر ساله به دور ريخته مي‌شود. (اين تخمين طي سالهاي ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰) زده شده است كه اين مساله معضلات حادي براي محيط زيست به همراه دارد. راه حل اين اختراع اين است كه با بهره گيري از اصول مهندسي ترافيك، ضربه گيري با استفاده از چيدمان هرمي درگير لاستيك بازيافتي با اتصال نوارهاي بازيافتي ساخته شود. اين نوع ضربه گير با استفاده از چيدمان هرمي درگير از لاستيكها و اتصال آنها به يكديگر با اتصال نوارهاي بازيافتي و سپس اتصال به فونداسيون ساخته مي شود . اساس كاربرد اين اختراع، ضربه گير جهت افزايش ايمني راهها، طبق اصول مهندسي ترافيك در نقاط تقاطع، دو راهي يا چند راهي، نقاط ايست و توقف يا ساير نقاط در نواحي شهري، بين راهي و روستايي است.

تاریخ اظهارنامه: 1394/08/19
تاریخ ثبت: 1395/10/25
خلاصه اختراع:

ضربه گير لانه زنبوري مدرج تحت بارگذاري ضربه اي، اختراع مذكور در اين اظهارنامه جزو بخش F مهندسي مكانيك و زير گروه F16F تجهيزات مهندسي ;جاذب هاي انرژي، روشهايي براي جذب لرزش مي باشد. مشكل فني اين است كه با توجه به آمار جان باختگان حوادث هوايي و سقوط آسانسور بر آن شديم تا سازه اي طراحي و ساخته شود كه از جان سرنشينان محافظت نمايد. راه حل اين اختراع اين است كه با بهره گيري از اصول مهندسي ترافيك، ضربه گيري با استفاده از چيدمان هرمي درگير لاستيك بازيافتي با اتصال نوارهاي بازيافتي ساخته شود. اين نوع ضربه گير با استفاده از چيدمان هرمي درگير از لاستيكها و اتصال آنها به يكديگر با اتصال نوارهاي بازيافتي و سپس اتصال به فونداسيون ساخته مي شود . اساس كاربرد اين اختراع، ضربه گير جهت افزايش ايمني راهها، طبق اصول مهندسي ترافيك در نقاط تقاطع، دو راهي يا چند راهي، نقاط ايست و توقف يا ساير نقاط در نواحي شهري، بين راهي و روستايي است.

موارد یافت شده: 3