لیست اختراعات عليرضا كريماني
براي ساخت پيشرانه هواپيماي بدون سرنشين كه از چهار قسمت كمپرسور و محفظه احتراق توربين و نازل تشكيل شده است ابتدا طرحي جهت ساخت پره هاي كمپرسور و چند مرحله اي بودن آنها انجام گرديد سپس آناليز آلياژي و استفاده از فلزات جايگزين استفاده از جدول مندليف جهت برقراري پيوندهاي كوالانسي و شبكه كريستالي فلز با توجه به خواص آن فلزات ريخته گري آغاز گرديد با توجه به فرمول هاي كشف شده و رسيدن به فرمول هاي جديد زواياي رتورها و استاتورها طراحي رتورها طراحي محاسبه و در دستگاه هاي تراشكاري و فرز كاري CNC سه محور چهار محور و پنج محوره نسبت به نياز قطعه تراش داده شده اند و پس از اتمام كار مرحله بالانس در دستگاه هايي با دقت يك هزارم ميلي متر شروع شده مراحل طراحي ثابت شدن استاتورها و دوباره ثابت نگه داشتن آنها در پوسته باعث شده كه پوسته با تحمل دوري 33 هزار دور نسبت به فشار استاتيك و ترموديناميكي طراحي و ساخته شده نوبت به طراحي استاتورها در پوسته رسيد و لذا تراش كاري با دقت 0.01 ميلي متر آغاز شد و در انتها كمپرسور براي اينكه براي كامل بودن انفجار نياز به هواي صاف و آشفته به نسبت هاي معين بود طراحي قطعه اي با آلياژ خاص و ضريب انبساط معين طراحي ساخته و نصب گرديد در دهانه ورودي موتور نياز به قطعه اي بود كه همانند تمامي موتورها علاوه بر جهت دادن سيال به زاويه مناسب و فشار 1/6 طراحي ساخته و نصب گرديد. كه ادامه مراحل طراحي در اظهارنامه به صورت كامل قيد شده است. همانند موتورهاي جت رايج در دنيا با چهار نوآوري در علم كه عبارتند از: طراحي انتخاب ساخت آلياژها و ريخته گري در خلاء در كوره هاي القايي در زواياي خاص دور بالاي موتور در حدود 33 هزار دور دو برابر موتورهاي فعلي رساندن كمپرسور استال موتور به صفر استفاده از سيستم سوخت پاش پودري بر عكس موتورهاي فعلي رايج در دنيا مي باشد.
موارد یافت شده: 1