لیست اختراعات مهرداد قاسمي زاده
خلاصه نامه : اين اختراع شامل دو قسمت اصلي دستگاه EVT Digital و ريموت كنترل مي باشد. 1- دستگاه Digital EVT : بدنه ي اين دستگاه از يك باكس مشكي رنگ و يك LCD فول اچ دي 22 اينچ ساخته شده است.درون باكس دستگاه بوردهاي ارتباطي پلتفورم اندرويد به منظور برنامه نويسي هاي Java و Xamarin براي نوشتن برنامه هاي نمايش چارت هاي نوشته شده ي Logmar, Snellen, Landolt C, Tumbling E, Worth 4 Dot, Special, Golovin-Sistev, Children Chart, Red-Green, Astigmatism, Red Light Chart و چندين چارت ديگر از برتريهاي اين سيستم عامل بر سيستم عامل هاي Embeded ويندوز بيس و XP و همچنين قابليت نمايش عكس به صورت FullHD Wide و نمايش كل كاراكترهاي چارت در يك صفحه، سرعت بالا آمدن سيستم در كمتر از 1 دقيقه و توان مصرفي بسيار كم و بورد ارتباطي LCD براي درايو كردن نمايشگر به عنوان مدارات ديجيتالي داخلي اين دستگاه تعبيه شده است. مدارات NRF براي برقراري ارتباط ريموت كنترل و خود دستگاه و همچنين فن داخلي براي خنك نگه داشتن مدارات وظايف خود را انجام مي دهند.Panel دور LCD از پلكسي براق 8 ميلي متر به منظور وزن كمتر، قوام بيشتر و ظاهر زيباتر به كار رفته است. 2-ريموت كنترل : ريموت كنترل اين دستگاه از 3 قسمت اصلي بورد كنترل، بورد NRF براي برقراري ارتباط بين فرستنده و گيرنده و باطري Li-ion با قابليت شارژ شدن و نگهداري شارژ به مدت يك هفته تشكيل شده است . برتري اصلي اين ريموت با ريموت هاي ديگر برقراري ارتباط با پروتكل NRF به جاي IR مي باشد كه نياز به ديد مستقيم با دستگاه براي فرمان دادن را نداشته و پزشك در هرجاي مطب حتي نقطه كور و با ديد غيرمستقيم توانايي كار با كنترل را دارد تغذيه اين ريموت از يك باطري Li-ion مي باشد كه تا يك هفته شارژ را نگه مي دارد و قابليت شارژ شدن كامل در 30 دقيقه را دارد.
اين دستگاه در زمينه ي مهندسي برق-الكترونيك و مخابرات طراحي و پياده سازي شده است. همچنين، در سيستم هايي كه نياز به افزايش فركانس در باند فركانسي xku و k باند ميباشد، مورد استفاده قرار ميگيرد. اين اختراع، سيستمي براي چند برابر كردن فركانس ورودي مي باشد كه عمليات آن به صورت ديجيتال انجام مي پذيرد. بخش سخت افزار اين اختراع، شامل دو قسمت اصلي مدار ديجيتال و آنالوگ مي باشد. بخش ديجيتال قابليت افزايش و سوييپ فركانس و كنترل فركانس خروجي را بر عهده دارد. بخش آنالوگ RF مدارات مايكروويو شامل فيلتر ها، تقويت كننده ها، ميكسر، تضعيف كننده آنالوگ و ديجيتال مي باشد. اين دستگاه توسط كامپيوتر يا پروتوكل هاي سريال بخش ديجيتال كنترل مي شود. برد اصلي يك مدار ماكروويو براي فركانس 20 گيگا هرتز طراحي شده است كه براي اولين با اين مشخصات در جهان ابداع گرديده است. به دليل استفاده از مدارات فركانس بالا، مرحله ي نهايي PCB چاپ شده طلا مي باشد. با توجه به خصوصيات مطرح شده در بالا، اين دستگاه امكان ساخت طيف وسيعي از دستگاه هاي جديد با تكنولوژي بالا را فراهم مي آورد. اين دستگاه اين اختراع در زمينه ي فني و مهندسي، شاخه ي مهندسي برق-الكترونيك و مخابرات طراحي و پياده سازي شده است. همچنين، در سيستم هايي كه نياز به افزايش فركانس در باند فركانسي xku و k باند مورد استفاده قرار مي گيرد قابليت افزايش فركانسي تا 20 گيگا هرتز را براي ما فراهم مي آورد. اين اختراع شامل دو قسمت اصلي مدار ديجيتال و آنالوگ مي باشد. بخش ديجيتال قابليت افزايش و سوييپ فركانس و كنترل فركانس خروجي را بر عهده دارد. بخش آنالوگ RF مدارات مايكروويو شامل فيلتر ها، تقويت كننده ها، ميكسر، تضعيف كننده آنالوگ و ديجيتال مي باشد. اين دستگاه توسط كامپيوتر يا پروتوكل هاي سريال بخش ديجيتال كنترل مي شود. برد اصلي يك مدار ماكروويو مي باشد كه براي فركانس 20 گيگا هرتز طراحي شده است كه برد آن مربوط به كارخانه ي راتجرز مي باشد. به دليل استفاده از مدارات فركانس بالا، اين سيستم داراي ويژگي هاي خاصي مي باشد و مرحله ي نهايي PCB چاپ شده طلا مي باشد.
عنوان اختراع: سامانه مانيتورينگ كانتينر و واگن آنلاين زمينه فني اختراع: اين اختراع در حوزه فني مهندسي شاخه برق ، الكترونيك ، علوم كامپيوتر و اينترنت اشيا طراحي و پياده سازي شده و براي پايش اطلاعات و رسد صحت جابجايي كانتينرها و واگن هاي حمل و نقل كالا، مواد غذايي و حيوانات اختراع شده است. مشكل فني و اهداف اختراع : امروزه حمل و نقل كالا و ترانزيت يكي از پايه هاي اساسي هر اقتصاد به شمار مي آيد. كالا ها به منظور حمل و نقل توسط كشتي، قطار و كاميون هاي مخصوص، در كانتينرهاي فلزي قرارداده شده و جابجا مي گردند. بخش قابل توجهي از محصولات كشاورزي و كالاهاي صنعتي به دليل عدم حفظ شرايط مطلوب حمل نقل در داخل كانتينرها خراب شده و بار مالي بزرگي براي توليد كنندگان و شركت هاي بيمه ايجاد مي نمايند. اكثر علل اين خرابي ها ناشي از عدم حفظ دما، رطوبت و يا شرايط تنش هاي مكانيكي و يا شك هايي مي باشد كه به كانتينر وارد مي گردد. همچنين يكي از معضلات موجود امكان پايش صحت حمل و نقل و عدم جابجايي كانتينر ها در مبادي ترانزيتي مي باشد. در هنگام ترانزيت كالا ممكن است كانتينر ها در داخل كشور جابجا شده و اين امر موجبات قاچاق كالا يا مفقود شدن كالا را فراهم مي آورد. فراهم آمدن امكان پايش شرايط فيزيكي و شيميايي و موقعيت كانتينرها به صورت آنلاين، امكانات گسترده اي به منظور كاهش هزينه ها براي شركت هاي حمل و نقل فراهم مي آورد. اتصال سيستم به Cloud امكان نمايش اطلاعات به صورت آنلاين را فراهم آورده (شكل 8) و قابليت افزودن پردازش هايي به منظور بهبود فرايند حمل و نقل و انبار داري را در آينده مهيا ميسازد. سيستم يكپارچه مانيتورينگ اختراع شده، امكان مانتيروينگ كامل شرايط فيزيكي و شيميايي كانتينر ها را فراهم مي آورد (شكل 5). همچنين يك سيستم منحصر به فرد الكترومغناطيس متصل شونده به كانتينرها، امكان هرگونه جابجايي و جدا شدن كانتينر از كشنده كاميون ها را از ميان بر مي دارد(شكل 2). اين دستگاه به صورت آنلاين بوده و از طريق شبكه تلفن همراه اطلاعات خود را براي سرور ارسال مي نمايد. شرايط فيزيكي مانيتور شده توسط اين سيستم شامل نور، دما، رطوبت ، تنش هاي مكانيكي و غيره متناسب با كاربري كانتينر يا واگن، مي باشد. شرايط شيميايي مانيتور شده نيز شامل اندازه گيري انواع گازها و PH محيط بوده كه به منظور حفظ سلامت مواد غذايي و حفظ امنيت مواد شيميايي نقشي كليدي بازي مي نمايد.
سامانه شناسايي و پلمپ ديجيتال با تكنولوژي NFC، با پيشرفت تكنولوژي و دسترسي آسان تر به انواع گوناگون تجهيزات و مواد اوليه، امكان جعل پلمپ هاي سنتي و يا كدهاي رهگيري كلاسيك و باركدها براي افراد سودجو فراهم آورده شده است. براي مثال در صنعت طلا و جواهرات با ورود سكه هاي پلمپ شده امكان جعل پلمپ و جابجايي سكه با نوع تقلبي وجود داشته كه انجام اين كار در مقياس بزرگ مي تواند منجر به بحران هاي بزرگ در بازار سكه و طلاي كشور گردد. در اين اختراع با بهره گيري از تكنولوژي هاي جديد و پياده سازي الگوريتم هاي پيچيده كدگذاري، پلمپ هاي نسل جديد ابداع گرديده است كه علاوه بر نياز به سخت افزارهاي در دسترسي براي بازخواني اطلاعات، توانايي اتصال به پايگاه داده مركزي داشته كه امكان رهگيري مبادلات و جابجايي كالاي پلمپ شده را فراهم مي آورد. اين پلمپ ها، غير قابل جابجايي ، كپي برداري و جعل بوده و ضريب امنيتي فوق العاده بالايي را نسبت به پلمپ هاي پيشين به ارمغان مي آورد.
دستگاه ضدعفوني كننده محيط و سطوح ديواري بيسيم هوشمند ديجيتال با قابليت كنترل از راه دور به منظور ضد عفوني محيط هاي آلوده به ميكروب ،ويروس، قارچ،باكتري و ميكرو ارگانيسم ها با بهره گيري از خاصيت كشندگي پاتوژن ها توسط لامپ هاي ماوراي بنفش موسوم به C-UV طراحي و ساخته شده است . قرار گرفتن در معرض ديد يا لمس اين لامپ ها موجب سرطان پوست و سوختگي قرنيه چشم مي شود. دستگاه هاي موجود در بازار به علت عدم رعايت اصول ايمني كاربران ، سختي جابه جايي و و وزن زياد به هنگام جابه جايي مشكلات زيادي را به همراه دارند. قابليت اطمينان (reliablity) و قابليت پايداري (stability) در عملكرد الكتريكي و الكترومكانيكي اين دستگاه بسيار حائز اهميت است.يكي ديگر از اشكالات دستگاه هاي مشابه عدم خاموش شدن دستگاه به هنگام ورود افراد به محيط در حال ضد عفوني مي باشد كه اين مشكل در دستگاه ما با استفاده از سنسور هاي حركتي بر طرف شده است.بطور كلي مي توان مهمترين و اصلي ترين هدف ساخت اين دستگاه را رعايت نكانت ايمني و كاهش خسارات و آسيب هاي لامپ هاي اشعه UV در نظر گرفت.
در اين تحقيق ابتدا با انجام آزمايش هاي متعدد تعداد مشخصي تصوير از نمونه هاي بالاست تهيه شده است. در اين آزمايش ها بالاست با شرايط كنترل شده رطوبت و درصد كثيفي مشخص و با توجه به استانداردهاي خط راه آهن ايران و در محيط آزمايشگاهي تهيه شده است. نمونه ها در محفظه بالاست ساخته و از آ«ها توسط GPR نمونه برداري شده است. در اين تحقيق دو حالت از خرابي در سازه بالاست مورد بررسي قرار گرفته است. كثيفي بالادست ناشي از نفوذ رس و خرد شدن بالاست و نفوذ و تجمع آب در آن. در هم آميختگي بالاست و زير بالاست (در خط هاي كشورهاي ديگر) و يا بستر (در ايران). با توجه به محدوديت دستگاه GPR كه در اختيار بود GPR 250 مگا هرتز كثيفي بالاست و تجمع آب در سازه بالاست مورد آزمايش قرار گرفت. تصاوير گرفته شده از نمونه ها با كثيفي مشخص توسط نرم افزار MATLAB آناليز و تحليل گشته است. روش هاي متعددي براي تحليل تصاوير در اين پروژه پيشنهاد شده و به علت محدوديت در امكانات در دسترس، تعدادي از روش ها كه قابليت تحليل با اين نوع از دستگاه را داشته روي تصاوير گرفته شده در آزمايشگاه پياده سازي گشته است. روش هاي ديگر نيز توسط نرم افزار (مدل سازي شده در MATLAB) و با تصاوير گرفته شده از منابع خارجي تحليل و خروجي آن نيز در ير آورده شده است كه در آن مرزهاي بالاست و زير بالاست و بستر و اختلاط آنها نيز با روش هاي پردازش تصوير مشخص شده است. در انتها با ايجاد نرم افزاري در محيط MATLAB مي توانيم داده هاي GPR را تحليل كنيم و نقش بزرگي را با اينكار در تعمير و نگهداري راه آهن در كشورمان براي اولين بار ايفا كنيم.
موارد یافت شده: 6