لیست اختراعات پدرام اكبري
سيلندر اكسيژن افراد اتش نشان و يا نجات گر هاي ديگر در زمان سانحه به اتمام مي رسيد و مشخص نمي شد در نتيجه ما اين سيستم را طوري طراحي كرده ايم كه از طريق اپراتور تمام سيلندر هاي اكسيژن كنترل مي شود آتش نشان ديگر نياز نيست دستگاه خود را روشن نمايد چون فرماندهي عمليات در حين حركت با ماشين به سوي صحنه ي حادثه آن را با سيستم هاي ديگر ماشين روشن خواهد كرد و همه ي دستگاه ها همزمان با هم روشن خواهند شد. حتي يك اپراتور ساده هم مي تواند با آن كار كند و اين عمل آن را از تمامي سيستم هاي خارجي متمايز كرده.در ادامه به مزاياي خيلي مهم اين دستگاه مي رسيم كه وقتي آتش نشان در حريق است تمامي اطلاعات آن محل را هر ثانيه ارسال مي كند. اعم از ميزان درجه ي دود، ميزان درجه ي حرارت به سانتيگراد و اگر تا ۳۰ ثانيه آتش نشان بي حركت باشد به فرماندهي عمليات اطلاع مي دهد با ذكر نام نفري كه آن دستگاه را به همراه دارد.ديگر امكانات آن توانايي اعلام كمك توسط خود فرد و چراغ چشمك زن و پيج نفر آتش نشان مي توان اشاره كرد. و ميزان سيلندر اكسيژن آن را روي صفحه نمايش گر مشخص مي كند.
رانندگان خودروهاي حمل و نقل عمومي همواره از طرف مسافرين در خطرند به طور روزمره اتفاقات ناگواري براي اين رانندگان رخ مي دهد كه در دفاع از خود هيچ كاري نمي توانند انجام دهند و بسياري جان خودرو در زمان سرقت خوروهايشان از طرف مسافر نماها از دست ميدهند تا بحال سيستم بازدارنده اي ساخته نشده تا امنيت اين رانندگاه را بر قرار سازد . توسط اين سيستم اختراعي ميتوان به طور كنترل شده زماني كه درون خودرو به راننده حمله ميشود , راننده را تهديد ميكنند يا راننده از مقصود سارقين مطلع ميشود , ممكن است به افرادي خارج از تعادل عادي برخورد كند و او را تحديد كنند با فشردن يك دكمه سيستم دفاعي خودرو فعال شده و از راننده محافظت ميكند . اين سيستم با فرشدن دكمه خطر از طرف راننده خودرو تحت نظارت پليس قرار گرفته و پليس باروئيت از طريق دوربينهايي كه درون خودرو ميباشد اطلاعات صوتي و تصوري هر لحظه را مشاهده ميكند همزمان با ارسال تصاوير داخل خودرو سامانه ارسال sms با ارسال پيام كوتاه مبني بر خطر سرقت خودرو همراه با اعلام كد Gps به مركز پليس جهت رديابي و فعال نمودن سيستم امنيتي توسط مركز پليس بعد از برسي فيلم اطفاقات داخل خودرو كه راننده با فشردن دكمه اعلام نموده است. , از مركز پليس در هر نقطه كشور ميتوان سيستم دفاعي(شوكر صندلي) را فعال نمود و تمامي اتفاقات درون خودرو ضبط و براي مركز پليس ارسال ميشود , سيستم شوكر صندلي ميتواند تا دقايقي سارقين را از حركت باز دارد تا راننده جان خود را نجات دهد يا پليس به خورو از طريق GPS دسترسي يابد.
جهت استفاده از كپسول هيدروژن و كارخانجات مختلف شير اصلي سوزني كپسول را باز مي گذاشتند و هر يك شير اتومات سر راه گاز قرار مي دادند كه به مروز زمان 100 در 100 نشت مي كرد اين كپسول در فرودگاه بر روي ماشين هاي آتش نشاني نصب است كه جان هزاران نفر در ميان مي باشد و ثانيه ها ارزشمنداند در انجا اين شير به طور دستي باز مي شود چون هيچ شيري نيست كه نصب شود و نشت نكند اين دستگاه اختراعي باعث گرديد كه نيازي به هيچي نباشد و خود شير سوزني كپسول را باز و بسته مي كند و اصلا احتمال نشت ندارد ثانيه ها بسيار صرفه جويي مي شود. اين دستگاه از يك نگهدارنده چدني كه روي رزوه بالايي كپسول است در جايي كه خفه كن قرار مي گيرد جاي دارد روي آن يك تكيه گاه قرار گرفته كه قطعاتي مانند موتور محرك روي آن است با يك چرخ دنده به شير اصلي كه آن هم چرخ دنده مانند هست متصل مي شود. اين دستگاه با برق 24 ولت كار مي كند كه شير كپسول نيتروژن را كاربر از توي اتاقل كار يا ماشين بايز مي كند بدون دغدغه نشتي و يا پياده شدن جهت باز كردن دستي بعد از ورود برق موتور شير سوزني روي دستگاه را باز مي كند و گاز جريان مي يابد.
پمپ آب يك وسيله اي براي انتقال آب و توليد فشارميباشد كه در مكانهاي زيادي كاربرد دارد ميتوان كارخانجات , كارگاهها , ادارجات , اداره آب , آپارتمانها را مثال زد, مخصوصا درآپارتمانها نقش مهمي در انتقال آب ايفا مي كند مشكلي كه عموما براي اين پمپها رخ مي دهد خشك كاركردن يعني بدون آب كاركردن است , زماني كه آب مصرفي قطع ميشود پمپ بطور مداوم كار مي كند تا اينكه سيم پيچ سوخته يا ذوب شود, ولي با اين محصول ابداعي ما با كمترين هزينه سيستمي براي تشخيص عدم وجود آب در لوله هاي ورودي پمپ ساخته ايم كه باعث جلوگيري از آسيب رسيدن به پمپ ميشود اين سيستم از دو لوله فلزي كوچك 2 سانتيمتري به قطر8تا 10 ميليمتر كه دور آن رزوه شده و داخل آن عايق پلاستيكي قرار دارد و از ميان عايق پلاستيكي رشته اي از سيم مسي عبور كرده است , در قسمت ورودي آب به پمپ دو طرف لوله آب سوراخ ميشود سوراخها بايد روبروي هم باشند در مرحله بعد لوله هاي فلزي را در محل سوراخ پيچانده و محكم ميكنيم با يد توجه داشت اندازه لوله هاي فلزي به قطر لوله آب بستكي دارد هرچه قطر لوله بزرگتر باشد لوله هاي فلزي ما هم بزرگتر ميشود , حال يك رشته سيم مفتول روكشدار به قسمت بيروني ميله وصل ميشود و اگر آب در مسير لوله باشد اين رساناي مسي كه دو طرف قطر لوله قرار گرفته اند و به هم از داخل وصل نيستند فقط با جريان آب متصل ميشون و جريا ن برق 12ولت را وصل مي كنند , در نبود آب جريان قطع ميشود, وقتي آب در لوله باشد جريان برق 12 ولت از سيم مسي مقابل عبور كرده و رله 12 ولت را روشن ميكند در نتيجه پلاتين رله متصل شده و برق 220 ولت را براي روشن كردن پمپ وصل ميكند با توجه به اينكه مدار متصل به آب طوري طراحي شده كه اگر برق از 24 ولت بيشتربه طور اتفاقي از قسمت 12 ولت عبور كند جريان قطع ميشود جهت امنيت در لولهاي آب
قايق ضد گلوله با مواد جايگزين گلوله در قايق هاي جنگي وقتي گلوله عبور مي كند قايق غرق مي شود و كشتي ها زره اي از يك لايه فولادي استفاده مي كند جهت جلوگيري از گلوله ولي بدون وزن زياد از فولاد در قايق هاي سبك جنگ استفاده نمي كند چون مانور آن را ضعيف مي كندو سرعت عمل را پايين مي آورد و همچنين سرعت قايق كاملا غير عملياتي مي شود ولي در كشتي ها مي توان از فولاد استفاده كرد . اين اختراع مواد جايگزيني است كه در مجاورت در هوا بعد از اثابت با گلوله كاملا سفت شده و جلوگيري از اب مي كند وزن بسيار كمي دارد و بين لايه هاي فلزي مكف قايق جاي كه قايق با آب تماس است نصب مي شود و در زمان اثابت گوگه از غرق شدن قايق جلوگيري مي كند . در اين اختارع از كيسه هاي وكيوم شده استفاده مي شود و مواد جايگزين كه فوم نام دارد با استفاده از اسپري فوم داخل كيسه وكيوم شده تزريق مي كنيم اين مواد به صورت مايع مي باشد كه وقتي در مجاورت با هوا قرار دارد بسيار سفت شده و اجازه عبور آب را نمي دهد در زماني كه قاي گلوله خرده و سوراخ شده بر روي تمامي قايق هاي سبك جنگي نصب به اساني مي شود و باعث جلوگيري از غرق شدن قايق در زمان اثابت گلوله مي شود نصب آن در نقاط حساس است كه قايق با آب در تماس مي باشد و بين لايه هاي فلزي كف قايق نصب خواهد شد .
در اين پروژه ايجاد پوششهاي بين فلزي Fe-Al-Ti به منظور بهبود رفتار تربيولوژيكي فولاد ابزاركربني مورد پژوهش قرار گرفته است. تا بتوان از اين آلياژ در صنايع حساس به ويژه انرژي هسته اي استفاده نمود. براي تشكيل تركيبات بين فلزي Fe-Al-Ti به چند روش مختلف عمل گرديد. در روش اول بر روي نمونه هاي فولادي عمليات تيتانايزينگ صورت گرفت. براي اين عمليات از روش پودر فشرده با تركيبات مختلف و در دماي 900c استفاده شد. در ادامه روي نمونه هاي تيتانايز شده، پوشش آلومينيمي با روش پودر فشرده ايجاد و سپس آنيل نفوذي در دماي 850c صورت گرفت. در روش دوم، ابتدا بر روي نمونه هاي فولادي پوشش آلومينيمي به روش پودر فشرده در دماي 850c ايجاد و سپس عمليات تيتانايزينگ در دماي 900c به روش پودر فشرده انجام گرفت و پس از آن بر روي نمونه ها، در كوره گاز آرگون، جهت ايجاد شرايط نفوذ متقابل عناصر لايه با زير لايه آنيل نفوذي در دماي 850c انجام شد و زمان بهينه نفوذ براي هر نمونه براساس رفتار تريبولوژيكي انتخاب گرديد. براي بررسي ايجاد تركيبات بين فلزي Ti-Al به طور همزمان بر سطح فولاد از دو روش استفاده شد. در روش اول، از مخلوط پودري آلومينيم و فروتيتانيم به طور همزما استفاده شد و در روش دوم از مخلوط پودر اكسيد تيتانيم به همراه احيا كننده آلومينيم استفاده گرديد. براي بررسي و شناسايي ساختار ميكروسكوپي و فاز اهي به وجود آمده در سطح، از آزمايش هاي متاگرافي، پراش پرتو ايكس XRD ، ميكوروآناليزEDX، اسپكتروسكوپي پلاسمايي GDOS و سختي سنجي استفاده شد. به منظور ارزيابي رفتار سايشي و خواص تيبولوژيكي پوشش هاي به وجود آمده و همچنين بررسي تاثير بار اعمالي و مسافت لغزش، آزمايش هاي سايش خشك توسط يك دستگاه رفت و برگشتي انجام گرفت در اين آزمايش از فولاد AlSl و 52100 بعنوان سطح مقابل سايش استفاده شد. در حين انجام آزمايش هاي سايش تغييرات ضريب اصطحكاك به طور دائم توسط دستگاه، اندازه گيري و ترسيم گرديد و به منظور شناسايي مكانيزم غالب سايش از ميكروسكوپ الكتروني رويشي sem براي مشاهده سطوح و ذرات سايش استفاده شد. رد سطح نمونه هاي فولادي آلومينايز شده يك پوشش سه لايه اي شامل، يك لايه غني از آلومينيم، FeAl و Fe3Al مشاهده مي گردد. با انجام عمليات تيتانايزينگ روي يان نمونه ها يك ساختار سه لايه اي تشكيل مي شود كه لايه اول Ti3Al، لايه دوم FeAl ، لايه سوم Fe3Al مي باشد. انجام آنيل نفوذي غلظت تيتانيم سطح را كاهش داده و يك ساختار سه لايه اي ايجاد مي كند كه لايه اول Ti Al ،لايه دوم مخلوطي از FeAl و Fe3Al و بالاخره لايه سوم Fe3Al مي باشد. نتايج آزمايش هاي سايش نشان مي دهد كه پوشش هاي Fe-Al-Ti توانسته اند رفتار تريبولوژيكي فولاد رابه نحو موثري بهبود بخشيدن. همچنين آزمايش هاي اكسداسيون در دماهاي بالا نشان مي دهد كه اين تركيبات قابليت بهبود خواص اكسيداسيون فولاد را دارند. به نحوي كه مي توان از اين فولاد آلياژي در ساخت اجراء و قطعات راكتورهاي هسته اي، ماهواره هاي فضايي و صنايع مربوط به نانو تكنولوژي استفاده نمود.
در گذشته در سيستم هاي آتش نشاني وقتي يك آتش نشان به درون آتش مي رفت نمي توانستند بهمند كه آتش نشان مورد خطر قرار گرفته است از جمله سوختگي يا خفگي ناشي از دود ولي با اين روش توانسته ايم تمامي حركات يك آتش نشان و خطراتي كه در كمين او است را كنترل كنيم. اين دستگاه شامل يك جعبه 10 سانتي متردر 5 سانتي متر است كه در آن برد فرستنده و گيرنده قرار دارد و سنسورهاي حرارت سنج دود سنج و حركت سنج و شامل يك و باتري ليتيومي 7 ولت مي باشد و در قسمت كمربند آتش نشان وصل مي شود دستگاه مادر در ماشين فرمانده عملميات مي باشد كه شامل يك كيس صنعتي يك دستگاه فرستنده و گيرنده و ميكرو و خازن پرت USB و رگلاتور كه به نمايشگر متصل مي شوند. اين دستگاه به كمربند آتش نشان متصل مي شود و به طور مداوم به دستگاه مادر سيگنال مي فرستد سيگنال ميزان دود ميزان حرارت و بي حركتي آتش نشان (خطر) و دستگاه مادر در ماشين فرمانده عمليات قرار دارد كه او تمام اطلاعات را روي صفحه نمايشگر دريافت مي كند و اگر خطري جان آتش نشان را تهديد كند فرمانده عمليات مي تواند با يك دكمه كه روي صفحه نمايشگر قرار دارد او را پيج كند و دستگاهي روي كمربند آتش نشان است بوق ممتد مي زنده و فراخواني مي شود. در كليه سيستم هاي آتش نشاني از جمله فرودگاهي و شهري و ... قابل استفاده مي باشد.
موارد یافت شده: 8