لیست اختراعات با مالکیت
علی خلج
15 عدد
تامين انرژي الكتريكي يكي از مشكلات اصلي خودروهاي هيبريدي مي¬باشد. در اين طرح با افزودن پودر گرافيت و پودر مس به مواد چسبنده نظير رنگ روغن، يك ماده رساناي الكتريكي بوجود مي¬آيد. اين ماده به صورت دو خط موازي به فاصله يك متر از هم در هر لاين جاده، روي آسفالت و با استفاده از ماشين خط كش كشيده مي¬شود. سپس ولتاژ 24 ولت با جريان بالا كه با استفاده از ترانسفورماتور از برق شهري كنار جاده تامين شده است به خطوط وصل مي¬گردد. هر ترانسفورماتور ( متناسب با تعداد خودروهاي جاده) ولتاژ مورد نياز براي يك كيلومتر را پشتيباني مي¬كند. با نصب جاروبك در عقب خودرو زماني كه خودرو هيبريدي روي اين خطوط قرار مي¬گيرد، ارتباط الكتريكي بين خطوط رسانا و الكتروموتور خودرو بوسيله جاروبك برقرار شده و انرژي مورد نياز الكتروموتور خودرو از اين طريق تامين مي¬شود.
با توجه به چسباندن بمب به بدنه¬ خودرو به وسيله آهنربا يا چسب و منفجر كردن آن از راه دور، در اين طرح بدنه خودرو (در قسمت-هاي درب¬ها، سقف، كاپوت، گلگيرها، درب صندوق عقب، شيشه¬ها و ركابها) به شكل دو جداره داخلي و خارجي طراحي و ساخته شد. در بين اين دو جداره علاوه بر سنسورهاي تشخيص ميدان مغناطيسي، فشاري و كششي، سيستمي مشابه ايربگ خودرو (تشكيل شده از كيسه هوا و كپسول) متناسب با ابعاد و شكل بدنه نصب گرديد. جداره خارجي (پوسته اصلي بدنه) بدون تغيير شكل ظاهري روي جداره داخلي به روش استاندارد نصب گرديد. يك واحد كنترل كننده الكتريكي (ECU) طراحي و برنامه ريزي شد كه با دريافت گزارش¬هاي ارسالي از سنسورها، در صورت لزوم با ارسال فرمان، كپسول مربوط به آن قسمت فعال مي¬گردد. فعال شدن كپسول باعث پر شدن كيسه¬ هوا در كسري از ثانيه مي¬شود كه ضربه شديدي به جداره خارجي وارد مي¬كند و آن را به همراه بمب نصب شده از خودرو دور مي¬كند. پرتاب پوسته به شكلي است كه با برخورد به عامل چسباننده¬ي بمب مانع از گريز وي از محل حادثه مي¬گردد و هم زمان با ارسال موقعيت مكاني از طريق پيام به مراكز امنيتي درخواست كمك مي¬كند. قابليت فعال و غير فعال كردن سيستم توسط راننده، نصب دوربين هاي نامحسوس در نقاطي از خودرو وهمچنين افزايش استحكام بدنه به دليل دو جداره شدن بدنه از ديگر مزاياي اين طرح مي¬باشد.
سیمی تریلر حمل زباله در بسته تحت فشار
يكي از نيازهاي ضروري در صنعت حمل ونقل اندازه گيري وتخمين مسيرهاي طي شده مي باشد اما يكي از مشكلات موجود اندازه گيري دقيق مسافت در برخي از خودرهاي مي باشد عامل اصلي اين مشكل اين است كه طراحان خودرو در هنگام طراحي ،سنسور كيليوتر شمار را بر روي سيستم انتقال قدرت به چرخ هاي محرك قرار داده اند كه اين كار باعث مي شود در هنگام بوكسوات كه چرخ هاي محرك در خال چرخش هستند ،كيلوتر سنج شروع به شمارش كند در حالي كه عملا مسافتي طي نشده است لازم به ذكز است كه در سيستم قبلي به دليل اينكه از قطعات مكانيكي مانند چرخدنده استفاده است پس از مدتي چرخدنده ها ساييده شده و از بين مي روند ونياز به تعويض پيدا مي كنند كه تعويض آنها نيز مشكلات خاص خود را دارا مي باشد هدف اين طرح جايگزيني سيستم مغناطيسي الكتريكي به جاي سيستم مكانيكي - الكتريكي موجود ميباشد
موارد یافت شده: 15