لیست اختراعات الهام زراعت كار
از آنجاييكه در اتومبيل هاي مدرن امروزي سيستمهاي الكترونيكي جديد مانند انژكتور و ايگنايتور جايگزين سيستمهاي قديمي نظير كاربراتور و دلكو شده است با اعمال هر گونه تغييرات مكانيكي در ساختار اينگونه موتورها مانند تقويت و ارتقاء آنها براي افزايش توان، مي بايست سنسورها، عملگرها و واحد كنترل الكترونيكي موتور مانند ECUيا EFI نيز بطور مناسب با اين شرايط تغيير كنند. يكي از پارامترهاي اساسي موتور كه در اين حالت نياز به تصحيح خواهد داشت، مدت زمان پاشش انژكتورها مي باشد. با توجه به نوع ECU استفاده شده در هر اتومبيل، اين مقدار در هر دور و فشار خاص موتور، عددي از پيش تعيين شده مي باشد كه در حافظه ميكروكنترلر ذخيره شده و قابل تغيير نمي باشد. با اعمال تغييرات در موتور مانند توربوشارژينگ، سوپرشارژينگ ، تغيير ابعاد و افزايش حجم سيلندر، ميزان دما، حجم، فلو و فشار هواي ورودي موتور تغيير كرده و مقدار سوخت نيز بطور متناسب بايد افزايش يابد تا احتراق در سيلندر بطور كامل صورت گيرد. افزايش سوخت بصورت مكانيكي از چند طريق امكان پذير مي باشد:
موارد یافت شده: 1