لیست اختراعات اميرحسين رضايي
طرح اختراعي " طراحي و ساخت بدنه آيروديناميك كلاف بندي شده براي شناور يودن بالگرد ها " كه جزء 25 طرح نمونه و برگزيده سال 1390 براي تجاري سازي توسط معاونت علمي رئيس جمهور قرار گرفت براي اينكه بتوانيم حذف رو تور و فيزيك دم در بالگردها را انجام دهيم و همچنين براي اينكه بالگردها شناور نماييم يعني روي ۀب حركت نماييم نيازمند بدنه آيروديناميكي هستيم كه بتواند ابتدا خاصيت ژايروسكوپي دم بالگرد را جبران نماييم تا دم حذف نگردد نيازمند طراحي و ساخت بدنه كلاف بندي شده استفاده نماييم اين بالگرد ( هليكوپتر و عمود پرواز ) از طراحي آيروديناميك منحصر به فرد بهره مي گيرد به طوري كه به دليل فشار هوا ملخ ها طراحي آن بسيار مشكل بوده است و نمي توان از ستون ها براي نگه داشتن بدنه و موتور استفاده كرد براي اين كار دست به طراحي آيروديناميك به صورت 8استفاده كرديم از جلو به دليل انجام دادن شيرجه هاي مختلف پرواز از شكل آيرو ديناميك نرمي استفاده نموديم در زير بالگرد هليكوپتر و عمود پرواز فاقد دم بدليل فرود هاي سريغ و حركت همچنين برخورد آب براي جلوگيري از فشار آب روي بدنه از شكل آيرو ديناميك سخت بهره مي بريم و در كنار بدنه بالگرد هليكوپتر و عمود پرواز فاقد دم هم از آيروديناميك نرم استفاده شده است بدنه سعي شده نهايتا با ايجاد پنجره سبك شود و جنس بدنه از پلاستيك و چوب مي باشد
طراحی و ساخت كنترلر پایدار ساز با قابلیت محاسبه آنلاین ضرایب كنترل كننده در آسمان برای بالگردها
طرح اختراعي «حذف روتور دم و فيزيك دم در بالگردها و شناور كردن بالگردهاه» كه جزء 25 طرح نمونه و برگزيده سال 1390 براي تجاري سازي توسط معاونت علمي رئيس جمهور قرار گرفت. تمام بالگردهاي كه در دنيا ساخته مي شوند همگي داراي دم هستند. منظور از دم روتور و فيزيك دم است. البته بايد توجه داشت كه دردنيا بالگرد هاي وجود دارند كه روتور دم ندارد ولي همچنان فيزيك دم دارند. اين در صورتي هست كه در اختراع جديد هم روتور دم و هم فيزيك دم حذف شده است همچنين بالگردها براي اولين بار شناور شده اند يعني بالگردها قابليت آب نشيني و حركت بر روي آب را دارند. لذا براي اولين بار در جهان دو جوان ايراني به نام هاي اصغر صفري دوست و اميرحسين رضايي توانسته اند اختراعي جديد، كاري بزرگ و كاملا بي سابقه در جهان انجام دهند. دانشمندان علوم هوافضا جهان بر اين باورند كه چنين اختراعي ممكن است تا چندين سال آينده اين اختراع به وجود ايد اما اين دو جوان ايراني در مدت چهار سال تلاش شبانه روزي و بي وقفه بعد از چندين ثبت اختراع و با كمترين تجهيزات و هزينه و طي اقدامي گفت انگيز موفق شدند تمام معادلات دانشمندان علوم هوافضاي جهان را به هم بريزند و چندين سال زودتر از زمانبندي از قبل تعيين شده توسط دانشمندان علوم هوافضايي اين چنين اختراعي را به مرحله ساخت و اجرا در بياورند و آن اختراع «حذف روتور دم و فيزيك دم در بالگردها و شنور كردن بالگردها». بنابراين وجود دم در بالگردها (هليكوپترها و عمود پروازها) هزينه اي زياد، پيچيدگي طرح، وزن زياد، كم تحركي به خصص در مكان هايي با فضاي كوچك را در پي داشته، به اضافه اينكه شناسايي افراد در حوادثي مثل سيل، زلزله آتش سوزي مشكل بوده و سهولت كار امدادرساني را مختل مي نمايد. هدف اين اختراع حذف دم در بالگردها (هليكوپترها و عمود پروازها) و پياده سازي بالگردها (هليكوپترها و عمود پروازها) فاقد دم شناور نجات است اين اختراع بزرگ فاقد دم نه هليكوپتر است و نه هواپيما بلكه همان سفينه اي است كه تا چند سال آينده دانشمندان علوم هوا فضا پيش بيني نمودند كه به وجود مي آيد اين اختراع هليكوپتر نيست زيرا بدون دم پرواز مي كند هواپيما نيست زيرا مي تواند در هوا معلق بماند. اساس كار اجام شده جايگزين نمودن دو محور درون هم و به صورت مخالف به جاي يك محور بوده كه با تعداد دور يكسان دوران مي نمايد، بنابراين استفاده از يك گيربكس كارساز نبوده بلكه از دو گيربكس همسان به جاي يك گيربكس در يك راستا و دو محور استفاده مي شود. براي خنثي كردن پسآي ناشي از ملخ هاي ساعتگرد در درون همان محور، محور ديگري نيز تعبيه شده كه ملخ هاي پادساعتگرد را حول همان محور با همان تعداد دور دوران مي دهد. اين بالگردها (هليگوپترها و عمود پروازها) فاقد دم، قابليت هاي همچون فرود، حركت، مانورهاي سريع و صعود در هر دو حالت ثابت و متحرك در شرايط نامتعادل آبي و خشكي به سمت جو را دارد. از همه مهمتر اين بالگرد (هليكوپتر و عمود پرواز) فاقد دم مي تواند وزني معادل خود را در هوا به پرواز دربياورد و آن را حمل نمايد از طرفي اين بالگرد (هليكوپتر و عمود پرواز) فاقد دم در عين حالي كه دم ندارد داراي پايداري فوق العاده اي در انجام دادن پرواز و مأموريت هاي خودئ مي باشد.
طرح اختراعي «طراحي و ساخت نوعي گيربكس دست ساز با قابليت تنظيم هوشمند ميلي rpm موتورهاي بالگرد فاقد دم» كه جزء 25 طرح نمونه و برگزيده سال 1390 براي تجاري سازي توسط معاونت علمي رئيس جمهور قرار گرفت. براي آنكه بتوانيم روتور دم و فيزيك دم را انجام دهيم نيازمند طراحي ها و مدلسازي هاي فراواني هستيم كه يكي ديگر از اين كارها طراحي و ساخت دو گيربكس دست ساز به جاي يك گيربكس معمولي است. در تمام بالگردها از يك گيربكس استفاده شده است. استفاده از دو گيربكس منجر به حذف رورتور دم كي شود و استفاده از تنظيم ميلي rpm خروجي اين گيربكس ها كه به موتورها مي رود يكي ديگر از راهكارهاي حذف روتور دم و فيزيك دم در بالگردها است. اساس كار اين است كه با جايگزين نمودن دو محور درون هم و به صورت مخالف به جاي يك محور بوده كه با تعدا دور يكسان دوران مي نمايد بنابراين استفاده از يك گيربكس كارساز نبوده بلكه به جاي يك گيربكس كه همگي اين گيربكس ها كاملا داراي تكنيك ساخت منحصر به فرد و دست ساز كه در شكل ها و نقش ها اين گيربكس ها قابل مشاهده هستند از دو گيربكس همسان در يك راستا و دو محور استفاده مي شود براي خنثي كردن پساي ناشي از ملخ هاي ساعتگرد در درون همان محور، محور ديگري نيز تعبيه شده كه ملخ هاي پاد ساعتگرد را حول همان محور با همان تعداد دور دوران مي دهد.
نظر به تلافات قابل توجه تصادف هاي حيوانات با وسايل نقليه در جاده هاي بين شهري و ضرورت پيشگري از اين گونه حوادث اين دستگاه طراحي شده است. متاستفانه خسارات جاني و مالي ناشي از برخورد شتر با اتومبيل به نقل از مديريت راهور ( راهنمايي رانندگي ) استان يزد هنوز هم سالانه از دلايل عمده تصادفات بين جاده اي به شمار مي ايد، اهميت اين دستگاه در حفظ گونه در حال انقراض يوزپلنگ اسيايي نيز بسيار پر رنگ است كه كاهش جمعيت اين سرمايه ملي به زير 30 قلاده گوياي اين وضعيت مي باشد. فنس مجازي جهت حيوانات در محدوده حفاظت شده با استفاده از تجارب ديگر كشور ها به خصوص هندوستان در زمينه حفاظت از ببر بنگال طراحي شده است. از انجا كه مهره داران اكثرا به يادگيري بر اساس شرطي سازي بازخورد مثبت نشان ميدهند اين دستگاه جهت حفظ حيوان در محدوده مجاز جغرافيايي بر اساس رديابي ماهواره اي در صورت نزديك شدن به مرز اين محدوده با شك الكتريكي ازار دهنده حيوان را در محدوده حفاظت شده حفظ مي كند. نقش اين دستگاه با تست هاي انجام شده با همكاري سازمان محيط زيست استان يزد قابليت عملياتي بالا نسبت به هزينه غير قابل توجيه فنس كشي محدوده حفاظت شده اين گونه مي باشد.
سيستم چهار الكترودي اندازه گيري مقاومت الكتريكي بتن تازه به صورت بي سيم، در زمينه ي انجام عمليات عمراني و در شاخه كنترل كيفت بتن قرار مي گيرد. نتايج آزمايش مقاومت الكتريكي مواد سيماني تازه، در مطالعه زمان گيرش و بررسي اثر عوامل مختلف مانند انواع پوزولان و يا افزودني هاي شيمايي بر روند هيدراتاسيون، تعيين نسبت آب به سيمان مخلوط، انتخاب فوق روان كننده مناسب، برآورد پايداري استاتيكي بتن خودتراكم و پيش بيني مقاومت فشاري و خواص دوامي كاربرد دارد. بنابراين لزوم استفاده از روشي كه صحت و دقت نتايج آن مطلوب باشد، اهميت بالايي دارد. هدف از طراحي و ساخت سيستم چهار الكترودي اندازه گيري مقاومت الكتريكي بتن تازه به صورت بي سيم، ارائه روشي مناسب براي اندازه گيري مقاومت الكتريكي است كه امكان دستيابي به حداقل خطاي ناشي از مقاومت تماسي و قطبش الكترودهاي جريان و بيشترين دقت اندازه گيري را نسبت به سـاير روش هاي موجود فراهم سازد.
اختراع حاضر دستگاه و روشي جهت تعيين مشخصه باند فركانسي نوعي بيماري قلبي كه شامل فواصل ضبط اولين سري امواج قلبي از بيماران مرجع و يك سري ثانويه نوارهاي قلبي از دومين گروه بيماران قلبي است كه از بيماري قلبي رنج مي برند. محاسبه انرژيهاي همه باندهاي با طول موجهاي ممكن مقياس انرژيهاي تمام باندهاي طول موج براي تعيين يك باند فركانسي بهينه بالاترين تمايز را بين انرژيهاي مواج از اولين و دومين سري امواج گرفته شده بالا مي برد. اختراع حاضر مربوط به روش و طرحي جهت تعيين باندهاي طول موج پايين قلب براي طبقه بندي آسيب شناسي براساس امواج ضعيف قلبي مي باشد.
تشخيص جهت و مكان يابي منبع صوت يكي از نيازهاي مهم در بسياري از زمينه هاي صنعتي، تجاري و... به شمار مي رود. به عنوان نمونه هايي از كاربرد تشخيص جهت صوت مي توان جهت گيري خودكار دوربين روي فرد در حال صحبت در كنفرانس هاي وديويي، استفاده در سيستم شنوايي روبات ها و رديابي خودروهاي در حال حركت از روي صداي آنها اشاره كرد. روش هايي كه تا كنون براي انجام اين كار ارائه شده اند، معمولا در شرايط محيطي يعني در برابر اثرات مخرب پديده هاي نويز و انعكاس صدا دقت خود را از دست مي دهند. از سوي ديگر، روش هايي كه عملكرد مطلوبي در برابر نويز و انعكاس از خود نشان مي دهند، به دليل بيچيدگي محاسباتي بالا، براي پياده سازي به سيستم هاي محاسباتي حجيم و گران قيمت نياز دارند. با استفاده از روشي كه در اين طرح ارائه شده است، مي توان دو اصل پيچيدگي محاسباتي پايين و كارايي بالا را به طور همزمان فراهم نمود. در اين ساختار براي پيدا كردن تاخير زماني در سيگنال هاي دريافتي در ميكروفن ها و در نهايت تئنخيص جهت صدا، علاوه بر پنجره هاي فعلي سيگنال ها، از تعداد زيادي از بنجره هاي قبلي نيز استفاده مي شود. همچنين در اين پروژه، ساختار سخت افزاري مناسبي نيز براي پياده سازي روش هاي مذكور روي سيستم هاي نهفته مبتني بر پردازنده هاي سيگنال ديجيتال DSP ارائه شده است. با استفاده از چنين ساختاري مي توان فرايند تخمين تاخير زماني و در پي آن جهت يابي منبع صوت را به صورت بلادرنگ و با دقت بالا انجام داد.
به طور كلي اين «پرنده شناور نجات» است كه بر روي آب - هوا حركت مي كند و فيلم برداري مي كند و در آن تمامي اصول ايروديناميك رعايت شده است و نيازي به دم و ملخ دم ندارد به طوري كه نه هليكوپتر است و نه هواپيما و نه قايق به اين دليل كه در هوا معلق مي ماند و در آب نيازي به پاروزدن ندارد و در دنيا ساخته نشده است. تا چنيدن سال آينده به صورت سفينه هاي فضايي خواهد بود كه تا به حال ساخته شده است. اما سفينه هاي آينده هم بر روي آب نمي شنيدند و حركت نمي كنند اما اين پرنده شناور است كه با تكنولوژي آينده ساخته شده است 80% دستگاه هاي مورد استفاده دست ساز بوده و هزينه آن بسيار كم مي باشد و با كمترين قطات موجود در بازار كشور كه به صورت تقريبا ناياب بوده اند ساخته شده و از طراحي بسيار آيروديناميك بهره مي برد.
موارد یافت شده: 14