لیست اختراعات جليل محمدي
در تدريس دروس رسم فني در كليه مدارس فني از گونياي 30-60 درجه براي ترسيم تصوير مجسم ايزومتريك و براي ترسيم تصاوير مجسم كاوالير از گونياي 45-45 درجه استفاده مي شود. اما براي ترسيم تصاوير مجسم دي متريك وسيله اي معرفي نشده است روشي براي ترسيم در كتب درسي ارائه شده كه حتي براي رسم تصاوير ساده مشكل و زمان بر است چه برسد به تصاويرمجسم پيچيده با گونياي طرح شده به راحتي و با صرف زمان كم ميتوان تصاوير مجسم دي متريك را ترسيم نمود.لازم به ذكر است از لحاظ زمان ترسيم وآساني كار ترسيم در مقايسه با گونيا 30-60درجه و 45-45 درجه زمان كمتري صرف مي شود و كار با آن راحتتر است
غرق شدگي يكي از عوامل مهم مرگ ومير ميباشد و در صورت مشاهده فرد در حال غرق بايد وسيله ي شناوري را به سمت فرد در حال پرت كرد يا فرستاد، اين موضوع قانون اول نجات غريق ميباشد اما در فاصله هاي زياد امكان پذير نمي باشد، طرح راكت نجات غريق جهت نجات فرد در حال غرق در سريع ترين زمان و فواصل دور، طراحي و ساخته شده است و ميتواند محدوده وسيعي را توسط كنترل راديوئي و مانيتورينگ ، پوشش دهد. در مرحله اول توسط راكت پرتاب ميشود و مقداري از مسير را پرواز ميكند و در مرحله دوم با پروانه در داخل آب با سرعت زياد حركت ميكند و توسط سيستم پيشرانش برداري و تاثير زاويه ي پروانه بر مركز جرم ، هدايت ميشود و فرد درحال غرق با گرفتن راكت كه ، شناوري بالايي دارد نجات پيدا ميكند. اپراطور ميتواند با فرد در حال غرق ارتباط راديوئي داشته باشد.و كل مرحله كنترل ميتواند بشورت هوشمند انجام گيرد.
با مدل ساز اونيورسال مي توان مدلهاي سه بعدي متنوع صنعتي و آموزشي را دركمترين زمان و با صرف كمترين هزينه ساخت.اين دستگاه 4 محوره بوده ،كه 2 محور آن خطي و دو محور ديگر دوراني حركت ميكندو با حرارت المنت ،برش يونوليت صورت مي گيرد وجود محور هاي خطي و دوراني اين امكان را فراهم مي كند تا قطعات مختلف سه بعدي ساخته شده ،در تدريس ازآن استفاده شود از ويژگي بارز اين طرح كه آن را از ديگر يونوليت برها متمايز مي نمايد استفاده از المنت هاي مفتولي است كه قابل فرم دادن ميباشد بكار گيري المنت هاي فرم داده شده امكان ساخت اجسام كروي ،ايجاد سوراخهاي بن بست و راه بدر در شكل هاي مختلف ،ساخت مخروط و استوانه با ايجاد سوراخ در محور آن بصورت بن بست و راه بدر،ساخت استوانه ي حلقوي،ايجاد كنج ها و لبه هاي تيز و قوس دار را ميدهد ..هر دستگاهي بر اساسي ساخته مي شود مثلا اساس كار دستگاه تراش ساخت قطعات استوانه اي است با اين دستگاه ميتوان هر قطعه سه بعدي كه پايه و اساس آن استوانه اي ،مخروطي،كروي،هرمي،منشور ي و مكعبي باشد را ساخت و به عنوان يك وسيله ي كمك آموزشي در كلاس درس از آن براي توضيح و تجسم بهتر و سريعتر دروس رسم فني كه تدريس آن بدون حضور قطعه واقعي ميسر نيست كمك گرفت كار برد هاي اصلي دستگاه :ساخت مدلهاي سه بعدي ،ساخت مدلهاي ريخته گري،ايجاد صفحات و خطوط هفتگانه رسم فني ،ساخت گسترش قطعات استوانه ي و مخروطي و هرمي تو خالي،ساخت ماكت ساختمان،و بهترين وسيله براي تدريس مبحث مقاطع مخروطي و فصل مشترك اجسام مي باشد
تخته ميخي كمك آموزشي طرح شده تشكيل شده از سه صفحه مجزا ،كه روي سطوح هر يك آنها تعداد زيادي ميخ در طول هاي مختلف كاشته شده است به گونه اي طراحي شده كه اين سه صفحه بر روي هم قرار مي گيرند و تشكيل يك وسيله با قابليت جدا شدن از هم را مي دهند با كمك گرفتن از اين وسيله كمك آموزشي به راحتي مي توان رابطه نيرو و فشار وارد بر سطح جامدات را به صورت كاملا عيني ،عملي ، تفهيمي و محاسبه اي توضيح داد، علل خصوص فصل هشتم درس علوم از پايه نهم كه مربوط به رابطه نيرو و فشار وارد بر سطح جامدات مي باشد. به غير از موارد گفته شده ،از اين وسيله طرح شده نيز براي آموزش اشكال هندسي به كودكان ، تقويت عظلات دست و ذهن در كار با وسيله ، نقاشي و افزايش خلاقيت كودكان البته با داشتن بسته اي از كش پول استفاده كرد
موارد یافت شده: 4