لیست اختراعات حسین رضائی
بعلت نبود درمان مناسب، ايمن و موثر براي خشكي و زخم¬هاي دهان ناشي از راديوتراپي سروگردن، سوزش ادرار و ناحيه مقعد و راست روده، با توجه به اثرات درماني گل پنيرك (Malva sylvestris)، گل ختمي (Althaea officinalis L.) ، لعاب تخم اسفرزه (Plantago ovata) و صمغ گون (Astragalus gossypinus) در طب ايراني، اين مطالعات با هدف ارزيابي ايمني و اثربخشي فرآورده (تركيبي از چهار گياه نامبرده) براين عوارض انجام شدند. در اين مطالعات، بيماران مبتلا به كانسر سروگردن و يا پروستات و ناحيه تحتاني لگن كه تحت راديوتراپي قرار-گرفته¬اند در قالب مطالعات كارآزمايي باليني انساني كنترل شده، اين فراورده را در طول درمانهاي مختلف روزي سه بار مصرف كردند و نتايج زير به دست آمد: ﺷﺪت ﻣﻮﻛﻮزﻳﺖ و درد و علائم خشكي دهان در ﮔﺮوه دارو ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﮔﺮوه دارونما به طور معناداري بهبود پيدا كرد، همچنين كاهش معنادار شدت سوزش ادرار و بروز كمتر اكثر عوارض گوارشي ناشي از راديوتراپي لگن كاملا معنادار بود و در تمام مطالعات كيفيت زندگي بيماران بهبود يافت. نتايج به دست آمده نشان داده اين فراورده ضمن ايمني داراي اثربخشي بر عوارض ذكر شده ناشي از راديوتراپي مي باشد.
اين شربت براي بهبود كيفيت تصويربرداري از خونرساني عضله قلبي در اسكن تگنزيوم قلب است كه يكي از روش هاي تشخيص زودهنگام نارسايي ها و تنگي هاي شريان هاي كرونر در بيماران قلبي عروقي مي باشد. در اسكن قلب با راديو داروي تگنزيوم 99 (TC-MIBI) علاوه بر قلب؛ كبد، كيسه صفرا و روده ها نيز با ميزان جذب بسيار بالا، باعث توليد اكتيويته مزاحم ميشوند كه در تفسير اسكن قلب ايجاد اختلال مي نمايند. در مراكز پزشكي هسته اي سراسر دنيا براي كاهش اكتيويته كبدي پس از تزريق راديو دارو، به بيمار مصرف مواد چرب توصيه ميشود. اين روش به دليل اينكه اغلب اين بيماران در سنين بالا و مبتلا به چربي بالاي خون هستند روش مطلوبي قلمداد نميشود، بنابراين ساخت فرمولي كه بتواند همانند مواد چرب درخت صفراوي را تخليه و تفسير اسكن را آسان نمايد بسيار ارزشمند است. فراورده مركب از: الف)شربت زرشك(Berberis Vulgaris) و ب)آلبالو (Prunus Cerasus) و ج)ليموترش (Citrus Limetta) كه بر اساس پزشكي سنتي ايران فرموله شده و مستند به طرح پژوهشي مصوب و كارآزمايي باليني در دانشگاه علوم پزشكي تهران (طرح ۱۳۷۶۵-۶۱-۰۲- ۹۰) ميباشد توانسته بدون عارضه خاصي باعث تخليه صفرا از كبد و مجاري صفرا شود بنابراين جايگزين مناسبي به جاي مواد چرب ميباشد.
دكل سيار انتقال شبكه و توزيع برق، دستگاهي در راستاي جلوگيري از قطعي طولاني مدت جريان برق در مناطقي كه به دلايل مختلف آب و هوايي اهم از بلاياي طبيعي و انساني دچار مشكل قطعي در جريان برق شده اند، مي باشد كه اين را نيز از طريق دكل و بدون دخالت اپراتور و در حداقل زمان صورت مي دهد. دكل قابليت انتقال از طريق كشنده به آخرين نقطه داراي جريان و استقرار در محل بوسيله جك هاي تعبيه شده مي باشد. در راستاي حركت روان و آسان دكل داراي يك شاسي با سه چرخ مي باشد كه در سمت جلو يك چرخ براي گردش هاي روان تر تعبيه شده است. پس از استقرار دستگاه در محل، دكل بوسيله بوكسل تعبيه شده و سيم آن به حركت درآمده و تا زير خط انتقال شبكه بالا مي رود و در آنجا بوسيله اتصال دهنده هاي خط دستگاه به به شبكه داراي جريان متصل و سپس از طريق توزيع كننده دستگاه، جريان در منطقه توزيع مي شود.
طرح اختراعي " طراحي و ساخت بدنه آيروديناميك كلاف بندي شده براي شناور يودن بالگرد ها " كه جزء 25 طرح نمونه و برگزيده سال 1390 براي تجاري سازي توسط معاونت علمي رئيس جمهور قرار گرفت براي اينكه بتوانيم حذف رو تور و فيزيك دم در بالگردها را انجام دهيم و همچنين براي اينكه بالگردها شناور نماييم يعني روي ۀب حركت نماييم نيازمند بدنه آيروديناميكي هستيم كه بتواند ابتدا خاصيت ژايروسكوپي دم بالگرد را جبران نماييم تا دم حذف نگردد نيازمند طراحي و ساخت بدنه كلاف بندي شده استفاده نماييم اين بالگرد ( هليكوپتر و عمود پرواز ) از طراحي آيروديناميك منحصر به فرد بهره مي گيرد به طوري كه به دليل فشار هوا ملخ ها طراحي آن بسيار مشكل بوده است و نمي توان از ستون ها براي نگه داشتن بدنه و موتور استفاده كرد براي اين كار دست به طراحي آيروديناميك به صورت 8استفاده كرديم از جلو به دليل انجام دادن شيرجه هاي مختلف پرواز از شكل آيرو ديناميك نرمي استفاده نموديم در زير بالگرد هليكوپتر و عمود پرواز فاقد دم بدليل فرود هاي سريغ و حركت همچنين برخورد آب براي جلوگيري از فشار آب روي بدنه از شكل آيرو ديناميك سخت بهره مي بريم و در كنار بدنه بالگرد هليكوپتر و عمود پرواز فاقد دم هم از آيروديناميك نرم استفاده شده است بدنه سعي شده نهايتا با ايجاد پنجره سبك شود و جنس بدنه از پلاستيك و چوب مي باشد
طراحی و ساخت كنترلر پایدار ساز با قابلیت محاسبه آنلاین ضرایب كنترل كننده در آسمان برای بالگردها
طرح اختراعي «حذف روتور دم و فيزيك دم در بالگردها و شناور كردن بالگردهاه» كه جزء 25 طرح نمونه و برگزيده سال 1390 براي تجاري سازي توسط معاونت علمي رئيس جمهور قرار گرفت. تمام بالگردهاي كه در دنيا ساخته مي شوند همگي داراي دم هستند. منظور از دم روتور و فيزيك دم است. البته بايد توجه داشت كه دردنيا بالگرد هاي وجود دارند كه روتور دم ندارد ولي همچنان فيزيك دم دارند. اين در صورتي هست كه در اختراع جديد هم روتور دم و هم فيزيك دم حذف شده است همچنين بالگردها براي اولين بار شناور شده اند يعني بالگردها قابليت آب نشيني و حركت بر روي آب را دارند. لذا براي اولين بار در جهان دو جوان ايراني به نام هاي اصغر صفري دوست و اميرحسين رضايي توانسته اند اختراعي جديد، كاري بزرگ و كاملا بي سابقه در جهان انجام دهند. دانشمندان علوم هوافضا جهان بر اين باورند كه چنين اختراعي ممكن است تا چندين سال آينده اين اختراع به وجود ايد اما اين دو جوان ايراني در مدت چهار سال تلاش شبانه روزي و بي وقفه بعد از چندين ثبت اختراع و با كمترين تجهيزات و هزينه و طي اقدامي گفت انگيز موفق شدند تمام معادلات دانشمندان علوم هوافضاي جهان را به هم بريزند و چندين سال زودتر از زمانبندي از قبل تعيين شده توسط دانشمندان علوم هوافضايي اين چنين اختراعي را به مرحله ساخت و اجرا در بياورند و آن اختراع «حذف روتور دم و فيزيك دم در بالگردها و شنور كردن بالگردها». بنابراين وجود دم در بالگردها (هليكوپترها و عمود پروازها) هزينه اي زياد، پيچيدگي طرح، وزن زياد، كم تحركي به خصص در مكان هايي با فضاي كوچك را در پي داشته، به اضافه اينكه شناسايي افراد در حوادثي مثل سيل، زلزله آتش سوزي مشكل بوده و سهولت كار امدادرساني را مختل مي نمايد. هدف اين اختراع حذف دم در بالگردها (هليكوپترها و عمود پروازها) و پياده سازي بالگردها (هليكوپترها و عمود پروازها) فاقد دم شناور نجات است اين اختراع بزرگ فاقد دم نه هليكوپتر است و نه هواپيما بلكه همان سفينه اي است كه تا چند سال آينده دانشمندان علوم هوا فضا پيش بيني نمودند كه به وجود مي آيد اين اختراع هليكوپتر نيست زيرا بدون دم پرواز مي كند هواپيما نيست زيرا مي تواند در هوا معلق بماند. اساس كار اجام شده جايگزين نمودن دو محور درون هم و به صورت مخالف به جاي يك محور بوده كه با تعداد دور يكسان دوران مي نمايد، بنابراين استفاده از يك گيربكس كارساز نبوده بلكه از دو گيربكس همسان به جاي يك گيربكس در يك راستا و دو محور استفاده مي شود. براي خنثي كردن پسآي ناشي از ملخ هاي ساعتگرد در درون همان محور، محور ديگري نيز تعبيه شده كه ملخ هاي پادساعتگرد را حول همان محور با همان تعداد دور دوران مي دهد. اين بالگردها (هليگوپترها و عمود پروازها) فاقد دم، قابليت هاي همچون فرود، حركت، مانورهاي سريع و صعود در هر دو حالت ثابت و متحرك در شرايط نامتعادل آبي و خشكي به سمت جو را دارد. از همه مهمتر اين بالگرد (هليكوپتر و عمود پرواز) فاقد دم مي تواند وزني معادل خود را در هوا به پرواز دربياورد و آن را حمل نمايد از طرفي اين بالگرد (هليكوپتر و عمود پرواز) فاقد دم در عين حالي كه دم ندارد داراي پايداري فوق العاده اي در انجام دادن پرواز و مأموريت هاي خودئ مي باشد.
طرح اختراعي «طراحي و ساخت نوعي گيربكس دست ساز با قابليت تنظيم هوشمند ميلي rpm موتورهاي بالگرد فاقد دم» كه جزء 25 طرح نمونه و برگزيده سال 1390 براي تجاري سازي توسط معاونت علمي رئيس جمهور قرار گرفت. براي آنكه بتوانيم روتور دم و فيزيك دم را انجام دهيم نيازمند طراحي ها و مدلسازي هاي فراواني هستيم كه يكي ديگر از اين كارها طراحي و ساخت دو گيربكس دست ساز به جاي يك گيربكس معمولي است. در تمام بالگردها از يك گيربكس استفاده شده است. استفاده از دو گيربكس منجر به حذف رورتور دم كي شود و استفاده از تنظيم ميلي rpm خروجي اين گيربكس ها كه به موتورها مي رود يكي ديگر از راهكارهاي حذف روتور دم و فيزيك دم در بالگردها است. اساس كار اين است كه با جايگزين نمودن دو محور درون هم و به صورت مخالف به جاي يك محور بوده كه با تعدا دور يكسان دوران مي نمايد بنابراين استفاده از يك گيربكس كارساز نبوده بلكه به جاي يك گيربكس كه همگي اين گيربكس ها كاملا داراي تكنيك ساخت منحصر به فرد و دست ساز كه در شكل ها و نقش ها اين گيربكس ها قابل مشاهده هستند از دو گيربكس همسان در يك راستا و دو محور استفاده مي شود براي خنثي كردن پساي ناشي از ملخ هاي ساعتگرد در درون همان محور، محور ديگري نيز تعبيه شده كه ملخ هاي پاد ساعتگرد را حول همان محور با همان تعداد دور دوران مي دهد.
نظر به تلافات قابل توجه تصادف هاي حيوانات با وسايل نقليه در جاده هاي بين شهري و ضرورت پيشگري از اين گونه حوادث اين دستگاه طراحي شده است. متاستفانه خسارات جاني و مالي ناشي از برخورد شتر با اتومبيل به نقل از مديريت راهور ( راهنمايي رانندگي ) استان يزد هنوز هم سالانه از دلايل عمده تصادفات بين جاده اي به شمار مي ايد، اهميت اين دستگاه در حفظ گونه در حال انقراض يوزپلنگ اسيايي نيز بسيار پر رنگ است كه كاهش جمعيت اين سرمايه ملي به زير 30 قلاده گوياي اين وضعيت مي باشد. فنس مجازي جهت حيوانات در محدوده حفاظت شده با استفاده از تجارب ديگر كشور ها به خصوص هندوستان در زمينه حفاظت از ببر بنگال طراحي شده است. از انجا كه مهره داران اكثرا به يادگيري بر اساس شرطي سازي بازخورد مثبت نشان ميدهند اين دستگاه جهت حفظ حيوان در محدوده مجاز جغرافيايي بر اساس رديابي ماهواره اي در صورت نزديك شدن به مرز اين محدوده با شك الكتريكي ازار دهنده حيوان را در محدوده حفاظت شده حفظ مي كند. نقش اين دستگاه با تست هاي انجام شده با همكاري سازمان محيط زيست استان يزد قابليت عملياتي بالا نسبت به هزينه غير قابل توجيه فنس كشي محدوده حفاظت شده اين گونه مي باشد.
دستگاه PKA مجموعه اي از كليه خدمات زيرساخت كليد عمومي (PKI) برروي بستر سخت افزاري مناسب با استفاده از HSM داخلي و با در نظر گرفتن پارامترهاي مختلف امنيت در يك واحد مجتمع مي باشد. اين دستگاه خدمات مختلف اعم از مركز صدور گواهينامه الكترونيكي (CA)، مركز ثبت نام (RA)، مركز اعتبارسنجي گواهينامه (VA)، مخزن يا دايركتوري كليد عمومي (PKD)، مركز صدور مهر زماني مطمئن (TSA) و مركز صدور مهر الكترونيكي (DS) را در يك دستگاه واحد ارائه مي¬نمايد و سازمان را از خريد تجهيزات گوناگون و هزينه مالي و زماني و همچنين تخصص لازم جهت اتصال سامانه¬هاي مختلف به يكديگر و نگهداري آنها بي نياز مي¬گرداند. در اين دستگاه راه حل جامعي ارائه مي¬شود كه مديريت كامل چرخه حيات گواهينامه الكترونيكي از لحظه صدور تا ابطال و پس از آنرا تحت مديريت يكپارچه فراهم مي-آورد. سخت افزار اختصاصي اين دستگاه سرعت و كارايي لازم را در كنار قابليت اطمينان براي بارهاي پردازشي حجيم فراهم مي كند. اين دستگاه به شكل مولفه¬اي (ماژولار) طراحي شده است و قابليت انعطاف بالايي دارد، به شكلي كه در صورت نياز مي¬توان در آينده خدمات مختلف را از يكديگر تفكيك نمود. بدينوسيله مي¬توان توان پردازشي مجموعه را افزايش داده و به ضريب اطمينان بيشتري از نظر مقابله با خرابي (Fault Tolerance) دست يافت. اين دستگاه از نظر امنيتي، تست¬هاي گوناگوني را پشت سر گذاشته و تمهيدات مختلف امنيتي در آن گنجانده شده است و داراي فايروال و پراكسي داخلي مي¬باشد. اين دستگاه مي¬تواند همزمان چند مركز صدور گواهينامه (CA) را در خود جاي دهد و خدمات مختلف را براي هر يك از آن¬ها ارائه نمايد. همچنين مي¬تواند انواع مدل¬هاي اعتماد (Trust Model) و سلسله مراتب مراكز صدور گواهينامه (CA Hierarchy) اعم از ريشه خارجي، ريشه داخلي، مياني خارجي، مياني داخلي و همچنين اعتماد متقابل (Cross-Certification) را پشتيباني نمايد. استفاده از سيستم عامل سفارشي و امن سازي شده در هسته دستگاه باعث شده است كه كارايي و سرعت دستگاه افزايش يافته و همچنين امنيت آن در سطحي بالاتر قرار گيرد. به كمك اين دستگاه مي توان توكن ها را به صورت متمركز صادر كرده و نرم افزارهاي مختلف را به خدمات زيرساخت كليد عمومي مجهز نمود (PKI-Enabling).
رگولاتور يا تنظيم كننده اساسي ترين دستگاه مكانيكي موجود در ايستگاه تقليل فشار گاز بوده و وظيفه كاهش فشار گاز را عهده دار مي باشد. عمده ترين نوع رگولاتورهاي موجود در خطوط تغذيه و توزيع گاز طبيعي بالاخص در ايستگاههاي تقليل فشار گاز از نوع رگولاتورهاي كاهش فشار مي باشند. تمام ايستگاه هاي تقليل فشار گاز جهت تنظيم فشار از رگلاتور استفاده مي كنند. يكي از انواع رگلاتورها، رگلاتور جريان محوري است، كه تمام تغييرات فشار، از طريق غلاف لاستيكي درون آن يا اسليو (Sleeve) صورت مي پذيرد. بنابراين كنترل صحت اسليو بدون باز نمودن پيچ هاي رگلاتور كه بسيار دشوار بوده و زمان بر است، حائز اهميت مي باشد. تجربه نشان داده است كه زمان باز و بسته نمودن پيچ هاي رگلاتور ممكن است تا 3 ساعت نيز به طول بيانجامد كه اين به خاطر نشتي گاز پس از برقراري جريان است. بنابراين در اختراع فوق، از طريق يك بلوكه كنترل اسليو به روي رگلاتور، عمل كنترل بدون باز نمودن كل رگلاتور و اسليو درون آن صورت مي پذيرد.
موارد یافت شده: 46