لیست اختراعات حمید عبدالملکی


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 4
تاریخ ثبت: 1391/10/11
خلاصه اختراع:

چرخ متحرك نمونه توسط زنجيري سرتاسري كشيده مي شود. براي كشيدن زنجير از هيدروموتور استفاده مي شود. شاسي دستگاه كه يك قاب ثابت با دو ناوداني 3 متري است توسط اتصال سه نقطه تراكتور و چند پايه، نسبت به سطح زمين ثابت مي شود. چرخ متحرك نمونه با سرعت حداكثر 1.5 متر بر ثانيه به حركت در‌خواهد آمد. جهت فراهم شدن امكان انجام تحقيقات مزرعه اي بر روي عملكردكششي و ساير پارامترهاي عملكردي و مقايسه آن ها با يكديگر به ابزارهايي براي اندازه گيري نيروهاي طولي،جانبي، مقاومت غلتشي، گشتاور برگردان، سرعت پيشروي و سرعت دوراني مجهز خواهد شد. در اين دستگاه روش تغيير راستاي قرارگيري تاير نسبت به جهت حركت براي تغيير زاويه لغزش جانبي نيز تدارك ديده شده است.

تاریخ ثبت: 1395/09/13
خلاصه اختراع:

كنترل، حفاظت، نگهداري و پايش شبانه روزي وضعيت دريا هميشه و در هر شرايط آب و هواي ممكن نبوده است و اگر هم باشد هزينه گزافي در پي خواهد داشت و براي نيروي انساني خطر آفرين است. با استفاده از قايق هوشمند مي توان اين كار را با هزينه كمتر و با دقت بيشتري انجام داد. اين قايق ربات در چهار مد كاري قابليت كار دارد كه به ترتيب اولويت عبارتند از: 1) از روي خود قايق توسط اهرمك و يا ساير دكمه هاي كنترلي 2) از لبه بندر و اسكله توسط يك سامانه كنترل دستي در حاليكه با چشم قابل رويت است. 3) از دفتر كار و توسط يك برنامه گرافيكي رايانه (GUI) و 4) به صورت كاملا اتوماتيك و هوشمند بدون نياز به هوش انساني. براي تامين توان اين قايق ربات، با توجه به جنبه هوشمند و اتوماتيك بودن آن از انرژي تجديدپذير خورشيدي (سامانه فتوولتاييك) استفاده شده است. محاسبات انرژي به صورتي بوده است كه براي سه روز ابري ممتد نيز قايق قادر به ذخيره سازي انرژي لازم مي باشد. هدف اصلي اين اختراع ترسيم نقشه هيدروگرافي به صورت برخط در محل دفتر كار مي باشد.

تاریخ ثبت: 1393/01/19
خلاصه اختراع:

يكي از مهمترين مباحث مربوط به هر وسيله نقليه‌، اعم از برون‌جاده‌اي يا جاده‌اي، نحوه بر هم كنش آن وسيله با سطح حركتي مورد نظر مي‌باشد. در سطوح حركتي تغيير شكل پذير همچون خاك، تعيين و بررسي برهم كنش چرخ در وسايل نقليه برون‌جاده‌اي و سطح اتكا، شكل پيچيده‌تري به خود مي‌گيرد به‌طوريكه تعيين نيروها و گشتاورهاي وارد بر بر چرخ، مخصوصا چرخ محرك، از گذشته تا به حال توجه بيشتر محققان و دانشمندان علم ديناميك وسايل برون‌جاده‌اي را به خود جلب نموده است. سرعت پيشروي، بار عمودي، فشار باد تاير، زاويه لغزش جانبي و همچنين كششي مالبندي از عوامل اثرگذار و مهم بر ميزان نيروها و گشتاورهاي وارد بر يك چرخ محرك هستند. به منظور يافتن مدل رياضي پيش‌بيني نيروي جانبي، نيروي طولي، گشتاور ورودي، گشتاور برگردان و لغزش، دستگاه آزمونگري شامل چهار بخش مكانيكي، هيدروليكي و الكترونيكي و نرم افزاري ساخته شد.

تاریخ ثبت: 1393/10/24
خلاصه اختراع:

دستگاه اسانس‌گير با مبدل حرارتي ترموديناميكي از بخش‌هاي: مخزن آب و گياه، المنت حرارتي، مبدل حرارتي، اواپراتور،كندانسور، كمپرسور، لوله مويين و فيلتر خشك كننده تشكيل شده است. در ابتدا آب و گياه مورد نظر درون مخزن ريخته مي‌شود. المنت حرارتي را فعال كرده تا دماي آب را بالا برده و مخلوط بخارآب و اسانس گياه از خروجي مخزن وارد مبدل حرارتي شوند. مخلوط بخار آب و اسانس پس از عبور از لوله‌هاي اواپراتور گرماي خود را از دست داده و تبديل به مايع مي‌شوند. سپس وارد ظرف ديگري شده تا اسانس از آب جدا شود. مبدل حرارتي مذكور داراي سامانه تبريد با مبرد ترموديناميكي مي‌باشد. مبرد در قسمت كمپرسور متراكم شده و وارد كندانسور گشته تا در فشار ثابت دماي آن كاهش يابد. مبرد بعد از عبور از لوله‌هاي كندانسور وارد فيلتر خشك‌كننده مي‌شود تا رطوبت آن گرفته شود سپس وارد لوله مويين مي‌شود و به يكباره دما و فشار آن كاهش مي‌يابد. در اين قسمت دماي آمونياك به 15- درجه سلسيوس و فشار 3/236 كيلو پاسكال مي‌رسد. سپس وارد لوله‌هاي اواپراتور مي‌گردد. لوله‌هاي اواپراتور درون مبدل دستگاه اسانس‌گير قرار دارند. اين لوله‌ها در داخل مبدل به صورت مارپيچ قرار گرفته اند تا گرماي بخار عبوري از مبدل را گرفته و آن را به مايع تبديل كنند. آمونياك داخل اواپراتور پس از گرفتن گرما از بخارآب، از لوله‌هاي اواپراتور با دماي 25 درجه سلسيوس و فشار 2/1003كيلو پاسكال خارج شده و وارد كمپرسور شده تا دوباره متراكم گردند. اين سيكل به صورت مداوم در حال تكرار شدن است تا گرماي بخار آب درون مبدل را گرفته و عمليات تقطير را به خوبي انجام دهد.

موارد یافت شده: 4