لیست اختراعات داود مشايخ
در علم هوا فضاي امروز آتش نشان پرنده نداريم كه بدون سرنشين ، هوشمند و هم ضد باران باشد ، سرعت ان بسيار بالا باشد و قابليت هاي يك آتش نشان جهت امداد را داشته باشد. يكي از عيوب و مشكلات بالگرد ها(آتش نشان پرنده) نسبت به هواپيما كندي سرعت بالگرد مي باشد. ما افزايش سرعت را در آتش نشان پرنده ايجاد كرده ايم. همچنين هوشمند سازي آتش نشان پرنده كه تا كنون در كشور ايران اجرايي نشده است ما را بر آن داشت تا اولين آتش نشان پرنده بدون سرنشين هوشمند با سرعت بالا را طراحي و بسازيم. از طرفي اين بالگرد سنگين وزن ضد باران هم ميباشد يعني در باران پرواز ميكند ، بدنه كلاف بندي شده و كربني ضدباران بودن را ميسر نموده است. مهمترين كاربرد اين بالگرد را ميتوان در بخش نظامي با توجه به سرعت بالا به حمل موشك ، تجهيزات نظامي، امداد رساني ، مهمات و اسلحه اشاره كرد و در بعد غير نظامي براي عمليات امداد و نجات و مسايل اجتماعي كاربرد دارد. اين آتش نشان پرنده به دليل استفاده از سيستم پردازش تصوير پيشرفته كار عكسبرداري و فيلمبرداري جغرافيايي را انجام ميدهد. از ديگر كاربرد هاي آن بازرسي مرزي، حوادث غير مرتقبه مثل سيل ، آ؛تش سوزي و زلزله براي تشخيص مصدومان و گزارش امدادگران ، انتقال دارو از يك بيمارستا به بيمارستان ديگر، پليس راه، آب هاي مسطح ؛ جنگل داري و مراتع استفاده برد. آتش نشان پرنده اولين بالگرد(عمود پرواز) بدون دم نيز مي باشد. تيم سازنده اين پرنده تمام قطعات مكانيكي SUASH BLADE، گيربكس ها ، شفت ها ، محور ها و غيره را طراحي و به صورت منحصر به فردي ساخته اند. تلفيق بالانسر مكانيكي و جايروها به همراه IMU و تنظيم ميلي RPM موتور ها افزايش سرعت در بالگرد را به و جود آورده است همچنين استفاده كار لغزش گيري و ارتعاش گيري را در هنگام افزايش سرعت بالگرد در كمترين زمان ممكن به انجام رسانده ايم كه اين خصوصيات منحصر به فرد را مديون كنترلر هاي پيش بين ، فازي و كنترل كننده تطبيقي با فيدبك مثبت هستيم. و براي فرود هوشمند در مواقعي كه يكي از موتورهاي بالگرد از كار بيفتد رله بين مين شفت ها و موتور ها وصل و شافت متصل به گيربكس و موتورها جدا و بالگرد فرود ميآيد.
موارد یافت شده: 1