لیست اختراعات داوود بهمن پور


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 2
تاریخ ثبت: 1391/04/27
خلاصه اختراع:

در اختراع حاضر در يك خودروي الكتريكي، ديفرانسيل مكانيكي با ديفرانسيل الكتريكي جايگزين شده است، و ميزان چرخش هر چرخش در هنگام دور زدن خودرو توسط يك سنسور زاويه‌اي كنترل مي‌شود. به عبارت ديگر، از آنجايي چرخ‌هاي خودرو در هنگام دور زدن داراي زواياي چرخش متفاوتي مي‌باشند، اين زوايا از طريق يك سنسور زاويه سنج از فرمان گرفته مي‌شود و توسط يك مدار سطح بالا كه داراي سيستم كنترلي حلقه بسته مي‌باشد به موتورها اعمال مي‌شود، و موتورها به صورت مستقل و با توجه به زواياي چرخ‌ها سرعت هر چرخ را تنظيم مي‌كنند.لازم به ذكر است كه اين مدار سطح بالا مجهز به سيستم پايدار كننده‌اي مي‌باشد كه وابستگي چرخ‌‌ها را به اصطكاك جاده، به عنوان يك متغيرغير قابل كنترل، به ميزان چشم‌گيري كاهش مي‌دهد. به علاوه، در اين خودرو انرژي ناشي از توقف و ترمزها توسط يك ژنراتور (دينام ولتاژ متغير) كه با موتور كوپل شده است، باطري‌ها را شارژ مي‌كند. به عبارت ديگر، انرژي هدر رفته ناشي از ترمزها بازيافت مي‌شود. از آنجايي كه انرژي ناشي از ترمز و توقف قابل توجه مي‌باشد، بازيافت آن و تبديل آن به انرژي ذخيره شده در باطري‌ها نيز مي‌تواند تا حد زيادي قابل توجه باشد.

تاریخ ثبت: 1388/07/27
خلاصه اختراع:

شيرهايترموستاتي - شيرهاي پروانه داري كه براي كنترل شدت جريان سيال خنك كن ورودي به رادياتور استفاده شده و به صورت الكتريكي كنترل مي شوند - دراي ويژگي هاي منحصر به فردي مي باشند. اين شيرهاي ترموستاتي هر چند داراي طراحي پيچيده تر و هزينه ساخت در مدت زمان كوتاهي توجيه اقتصادي خود را كوتاهي توجيه اقتصادي خود را پيدا مي كنند. اين شيرها به دو گونه تقسيم مي شوند نوع اول مانند ترموستاتهاي متعارف فقط مسير اصلي بين موتور و رادياتور را كنترل مي كند ولي نوع ديگر علاوه بر مسير اصلي مسير فرعي را نيز كنترل مي كند. اين نوع بسيار كاراتر مي باشد زيرا به عنوان مثال زماني كه مسير اصلي كاملا باز است مسير فرعي كاملا بسته و تمام جريان از درون رتدياتور عبور مي كند و دماي سيال خنك كن زودتر به مقدار معين مي رسد. بنابراين در اين پروژه نوعي كه هر دو مسير را به صورت همزمان كنترل مي كند مدل سازي شده و مورد آزمايش قرار گرفته است. يكي از مهمترين قسمتهاي طراحي اين شيرها، طراحي حوزه آبگير آنها مي باشد، كه منحني ديواره دروني آبگير تعيين كننده نسبت جريان ورودي به مسير اصلي يا فرعي مي باشد. در اين پروژه روشي كارآمد براي طراحي بخش مذكور تشريح شده است.

موارد یافت شده: 2