لیست اختراعات سجاد نيكنام
خلاصه اختراع عنوان اختراع به فارسي: دستگاه اندازه گيري فشار مخصوص تشخيص سندروم كمپارتمان عنوان اختراع به انگليسي: Pressure measuring device for diagnosing compartment syndrome سندرم كمپارتمان Compartment Syndrome يا كمپارتمنت وضعيتي است كه در آن بر اثر بالا رفتن فشار بافت در اندام، درد شديدي در آن بوجود ميايد. اين افزايش فشار منجر به كاهش جريان خون بافت و در نتيجه كاهش اكسيژن رساني به عضلات و اعصاب ميشود. هم اكنون دستگاه هاي مانيتور كننده ديجيتال وجود دارد كه با استفاده از نرمال سالين و متد هاي ديجيتال كار مي نمايد. اما مشكلات اين دستگاه ها نوع نمايشگر هاي آن كه به صورت LCD طراحي گرديده كه قابليت خواندن از جهت هاي مختلف را دشوار مي سازد و مشكلات در سنسور كه باعث كاهش دقت و افزايش خطا در اين دستگاه گرديده است. دستگاه طراحي شده متشكل از اجراي رابط كاربري دستگاه و يك مادر برد كه مدارهاي الكترونيكي بر روي آن سوار است. رابط كاربري دستگاه متشكل است از : نيدل يا سوزن (شكل 1) كه به جهت وارد شدن به كمپارتمان استفاده مي شود ، يك رابط سنسور(شكل 2) كه به منظور بررسي فشار كار مينمايد ، يك سرنگ استريل( شكل 3) كه درون آن پر از نرمال سالين مي باشد و فشار لازم را ايجاد مي نمايد. نمايشگر دستگاه (شكل 4) كه از نوع OLED ميباشد و به جهت نمايش ميزان فشار به صورت ديجيتالي كاربرد دارد. همچنين بخش كاربري دستگاه داراي دكمه خاموش و روشن( شكل 6) و دكمه ري استارت دستگاه(شكل 5) مي باشد. تمام موارد روي محفظه قرار گيري مادربرد(شكل 7) قرار گرفته است. درون محفظه بخش اصلي دستگاه يا مادربرد(شكل 7) قرار گرفته است كه مدارهاي الكترونيكي را در خود جاي داده است. عملكرد اجزا و قسمت هاي مدار الكترونيكي دستگاه بدين شرح مي باشد: محصول توليد شده به صورت يك دستگاه كوچك با كاربري بسيار آسان مي باشد كه از اجزاي سرنگ ، نيدل يا سوزن ، وكيوم و رابط و يك مانيتور با كيفيت همه بر روي يك پلتفرم كوچك و سبك قرار مي گيرند. با استفاده از اين دستگاه مي توان ميزان و تعداد بيماراني كه دچار تروما مي شوند را از خطر جدي نكروز بافتي و قطع عضو نجات داد. اين محصول مي تواند براي بررسي فشار كمپارتمان در موارد ديگر هم كاربرد داشته باشد. كلمات كليدي: فشار، سندروم كمپارتمان، اندازه گيري Compartment Syndrome, Manometer
اين اختراع جهت پيشگيري از يخ زدگي و ايجاد صدمه احتمالي به مدار حاوي اب شوفاژ ديواري و زميني كه در محيط باز مانند تراس ها نصب شده اند طراحي شده كه در اين سيستم در مسير رفت پكيج يك عدد ترموستات ميكانيكي جهت تخليه اب مدار پكيج در هنگام كاهش دماي آب به طبعيت از دماي محيط كه به دماي يخ زدگي اب نزديك ميشودقرار ميگيرد ، اين ترموستات در محدوده دمايي صفر تا دو در جه سانتي گراد فعال ميشود وبا باز شدن دريچه ترموستات كل اب مدار پكيج از مسير خاصي تخليه شده واز يخ زدن اب و در پي آن افزايش حجم ان ودر نتيجه افزايش فشار درون مدار بسته پكيج كه منجر به تركيدگي لوله ها ،قطعات ويا اتصالات آن ميشود جلوگيري خواهد كرد . در بعضي مواقع علاوه بر خسارات مربوط به پكيج خساراتي هم در محيط اطراف آن به بار ميآورد. اين ترموستات كاملا ميكانيكي بوده و بدون نياز به برق يا مدار الكترونيكي و فقط با تغير دماي آب فعال ميشود
سرعت گير ميكانيزه مجهز به سيستم تشخيص حركت خلاصه اختراع : اين اختراع در حوزه كنترل ترافيك و سرعت گيرهاي هوشمند ميباشد كه شامل دو بخش اساسي است .بخش اول :قسمت تشخيص حركت ميباشد كه شامل يك سنسور تشخيص حركت ميباشد كه درفاصله معيني از سرعت گير در مسير تردد خودرو ها نصب ميشود كه با عبور خودرو از مقابل آن فعال شده و فرمان استارت الكتروموتور را صادر ميكند و برق را به الكتروموتور موتور وصل ميكند. بخش دوم :بخش ميكانيكي سرعت گير ميباشد كه شامل يك الكتروموتور گيربكس دار است كه وظيفه تبديل انرژي الكتريكي به ميكانيكي را دارد و شفت آن بوسيله كوپلينگ به محور اصلي سرعت گير كه روي تعدادي ياتاقان نصب شده متصل ميباشد و تعدادي بادامك نيز كه از صفحات فلزي به شكل دايره ساخته شده اند و خارج از مركز صفحه به محور اصلي متصل شده اند، كه هنگام چرخش محور به همراه آن حركت كرده موجب تغيير ارتفاع صفحات سرعت گير كه شامل يك صفحه مياني كه مستقيما بر روي بادامك ها قرار ميگيرد و دو صفحه جانبي كه از دو طرف بوسيله لولا به صفحه مياني متصل ميباشند ميشود . با تشخيص تردد خودرو توسط سنسور،الكتروموتور شروع به حركت كرده و صفحات كه در حداكثر ارتفاع قرار داشتند در اثر چرخش محور و بادامك به حداقل ارتفاع و هم سطح خيابان قرار ميگيرند و پس از عبور خودرو پس از چند ثانيه اگر تردد جديدي كه با سرعت مجاز به تبع خودرو قبلي، تشخيص داده نشود موتور روشن شده و با چرخش 180 درجه اي محور اصلي صفحات به بيشترين ارتفاع ممكن برميگردند
اين اختراع جهت سهولت در رانندگي و كاستن از حجم ترافيك و سهولت در ساخت و توسعه پاركينگها و پيدا كردن سريع تر پاركينگ ،طراحي شده است . اين نوع پاركينگ در حاشيه هر دو طرف خيابان به صورت سري نصب ميشود وبا در خواست راننده صفحه اصلي پاركينگ كه ابتدا در بالاترين ارتفاع قرار دارد به پايين هدايت شده و هم سطح خيابان قرار ميگيرند و پس از قرار گرفتن خودرو روي صفحه و پياده شدن راننده ،صفحه به بالا حركت ميكند و عمل پارك انجام ميگيرد. ودر هنگام بازگشت راننده و دستور وي ،خودرو به پايين هدايت شده و از پارك خارج شده و صفحه دوباره به بالا هدايت شده واماده پارك بعدي ميشود.بدين ترتيب به جز زمان پارك خودرو،كه چندثانيه بيشتر طول نمي كشد،لاين اول خيابان كه مملو از ماشين هاي پارك شده در صورت عدم نصب اين نوع پاركينگ ها بود ،عملا خالي از خودرو هاي پارك شده ميباشد و از اين لاين جهت تردد خودرو هاي گذري استفاده خواهد شد و سبب كاهش ترافيك ميشود.
موارد یافت شده: 5