لیست اختراعات سعيده فردوسي
يكي از مهمترين مشكلات بهره برداري از خطوط راه آهن درون شهري و بين شهري، ارتعاشات ناشي از عبور قطار مي باشد. اين ارتعاشات ضمن آسيب رساندن به زيرساخت هاي خط ريلي، باعث عدم آسايش ساكنان اطراف خطوط ريلي مي گردد. بنابراين ساختمانها و بناهاي تاريخي كه در مجاورت مترو و راه آهن قرار ميگيرند تحت تاثير حركت قطار داراي لرزش و نويز مي گردند و از طرفي با توجه به سلب بودن زيرسازي و روسازي در مترو، اين سلبيت بالا باعث فرسودگي سيستم تعليق و سر و صداي بيشتر نيز ميگردد. بنابراين براي كاهش نويز و ارتعاشات موجود در خطوط ريلي، از فرش ارتجاعي در زير اسلب تراك روسازي ( زير بتن اصلي) و يا استفاده از پد در زير ريل و پابند ريلي استفاده مي شود. در زمان عبور لوكوموتيو از روي ريل تنش هاي ديناميكي شديدي از طريق ريل به تراورس بتوني وارد مي شود كه در صورتي كه از اين فرش ها و پدهاي جاذب ارتعاش استفاده شود ميتوان اين انتقال تنش را به ميزان چشمگيري كاهش داد. عمده تركيبات پدها و فرش ها فوم، لاستيك وEVA ميباشد كه براي كاهش ارتعاشات مورد استفاده قرار ميگيرد.
موارد یافت شده: 1