لیست اختراعات سعيد محمدي اصل


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 7
تاریخ اظهارنامه: 1392/04/12
مالک/مالکان: سعيد محمدي اصل
تاریخ ثبت: 1392/04/25
خلاصه اختراع:

دستگاه شارژر فوري با تكنولوژي فركانس بالا داراي سيستمي كاملا ديجيتال و الكترونيكي بوده و در زمينه ي فني و مهندسي-برق و الكترونيك طراحي و ساخته شده است. در ميان سيستم هاي مختلف يك خودرو سيستم استارت زني و باتري خودرو از اهميت ويژه اي برخوردار است و بدون باتري يك خودرو توانايي استارت زدن و شروع به كار را نخواهد داشت. در واقع باتري خودرو را مي توان به عنوان قلب يك خودرو دانست. زماني كه باتري بنا به دلايل مختلف از جمله ضعيف شدن – تخليه ي نا خواسته و ... توان خود را از دست مي دهد نياز به شارژ دارد كه اين شارژ مي تواند به صورت آرام و زمان بر صورت گيرد و يا در حالت فوري در يك مدت زمان كوتاه( در عرض چند دقيقه انجام گيرد). اين دستگاه با سيستم تمام اتوماتيك و كاملا ديجيتالي كه دارد جريان مورد نياز باتري جهت شارژ را به صورت كاملا اتوماتيك و كنترل شده وارد باتري كرده و از هرگونه آسيب ديدن باتري جلو گيري مي كند.

تاریخ اظهارنامه: 1392/04/08
مالک/مالکان: سعيد محمدي اصل
تاریخ ثبت: 1392/04/25
مخترع/مخترعان: سعيد محمدي اصل
خلاصه اختراع:

دستگاه تشخيص خرابي قطعات انژكتور خودرو داراي سيستمي كاملا ديجيتال و الكترونيكي بوده و در زمينه ي فني و مهندسي-برق و الكترونيك طراحي و ساخته شده است. در ميان سيستم هاي مختلف يك خودرو سيستم انژكتوري خودرو از اهميت ويژه اي برخوردار است. زماني كه هر يك ازقطعت انژكتور خودرو از كار مي افتد كل سيستم مربوط به روشن شدن خودرو و جرقه زني با مشكل مواجه مي شود و براي تشخيص عيب نياز است كه كل سيستم انژكتوري با دستگاه هاي دياگ موجود عيب يابي شود ولي در اين ميان مشكلي كه وجود دارد عدم اطمينان از خرابي قطعات انژكتور مي باشد كه باعث ايجاد مشكلات فراواني شده است. هدف از طراحي اين دستگاه غلبه بر تمامي اين مشكلات مي باشد تا بدون نياز به اتصال قطعات بر روي خودرو بتوان آنها بيرون از خودرو و به صورت جداگانه تست و ارزيابي كرد.

تاریخ اظهارنامه: 1392/09/08
مالک/مالکان: سعيد محمدي اصل
تاریخ ثبت: 1392/09/08
مخترع/مخترعان: سعيد محمدي اصل
خلاصه اختراع:

رادار تشخيص حركت افراد از پشت ديوار داراي سيستمي ميكروويوي و كاملا ديجيتال و الكترونيكي بوده و در زمينه ي فني و مهندسي-برق و مخابرات - ميدان طراحي و ساخته شده است.در سيستم هاي حفاظتي و امنيتي تشخيص حركت و وجود افراد از پشت ديوارها از اهميت فراواني برخوردار مي باشد. سيستم طراحي شده با ارسال و در يافت موج فركانس بالا ي 10 گيگا هرتز به پشت ديوار با استفاده از پديده ي شيفت داپلري وجود حركت افراد از پشت ديوار را شناسائي كرده و نمايش مي دهد. اين سيستم از بخش هاي مختلف آنتن هاي فرستنده و گيرنده – نوسانگر 10 گيگا هرتز و بخش ميكسر و فيلتر ها تشكيل شده است. بخش اسيلاتور(نوسان ساز) وظيفه ي توليد موج فركانس بالا را دارد و بخش آنتن ها وظيفه ي ارسال و دريافت موج را بر عهده خواهند داشت. بخش ميكسر نيز وظيفه ي ميكس و توليد موج با فركانس شيفت داپلري را برعهده خواهد داشت. از اين سيستم مي توان در كاربرد هاي امنيتي و حفاظتي استفاده كرد. عملكرد اين سيستم كه جهت استفاده در سيستم هاي تشخيص حركت پشت ديوار مناسب است بدين ترتيب مي باشد كه ابتدا امواج ميكروويو را ارسال نموده و سپس تفاوت بين فركانس موج فرستاده شده را با فركانس موج دريافت شده را اندازه گيري مي كند. اين اختلاف فركانس، با سرعت حركت جسمي كه تشخيص داده است، نسبت مستقيم دارد.

تاریخ ثبت: 1396/01/30
خلاصه اختراع:

سيستم حفاظتي طناب مايكروويوي داراي سيستمي ميكروويوي و كاملا ديجيتال و الكترونيكي بوده و در زمينه ي فني و مهندسي-برق و مخابرات - ميدان طراحي و ساخته شده است. اين سيستم جهت تشخيص عبور افراد و يا موجودات زنده از سد مايكروويوي ايجاد شده به كار مي رود. سيستم طراحي شده با ارسال و در يافت موج فركانس بالا ي 30 گيگا يك كانال موج در بين فرستنده و گيرنده ايجاد مي كند كه در صورت عبور يك جسم از مقابل اين كانال با قطع ارتباط موج بين فرستنده و گيرنده سيستم كنترل مركزي هشدارهاي لازم را صادر مي كند. اين سيستم از بخش هاي مختلف آنتن هاي فرستنده و گيرنده – نوسانگر 30 گيگا هرتز و بخش ميكسر و فيلتر ها تشكيل شده است. بخش اسيلاتور(نوسان ساز) وظيفه ي توليد موج فركانس بالا را دارد و بخش آنتن ها وظيفه ي ارسال و دريافت موج را بر عهده خواهند داشت. بخش ميكسر نيز وظيفه ي ميكس و توليد موج با فركانس شيفت داپلري را برعهده خواهد داشت. از اين سيستم مي توان در كاربرد هاي حفاظتي استفاده كرد.

تاریخ ثبت: 1396/02/30
خلاصه اختراع:

سنسور تشخيص حضور انسان براي كاربرد در سيستم هاي حفاظتي و اتوماتيك جهت كاربرد در سيستم هاي حفاظتي و اتوماتيك داراي سيستمي ميكروويوي و كاملا ديجيتال و الكترونيكي بوده و در زمينه ي فني و مهندسي-برق و مخابرات - ميدان طراحي و ساخته شده است. اين سيستم جهت تشخيص عبور افراد و يا موجودات زنده از سد مايكروويوي ايجاد شده به كار مي رود. سيستم طراحي شده با ارسال و در يافت موج فركانس بالا ي 8 گيگا هرتز يك كانال موج در بين فرستنده و گيرنده ايجاد مي كند كه در صورت عبور يك جسم از مقابل اين كانال با قطع ارتباط موج بين فرستنده و گيرنده سيستم كنترل مركزي هشدارهاي لازم را صادر مي كند. اين سيستم از بخش هاي مختلف آنتن هاي فرستنده و گيرنده – نوسانگر 8 گيگا هرتز و بخش ميكسر و فيلتر ها تشكيل شده است. بخش اسيلاتور(نوسان ساز) وظيفه ي توليد موج فركانس بالا را دارد و بخش آنتن ها وظيفه ي ارسال و دريافت موج را بر عهده خواهند داشت. بخش ميكسر نيز وظيفه ي ميكس و توليد موج با فركانس شيفت داپلري را برعهده خواهد داشت. از اين سيستم مي توان در كاربرد هاي حفاظتي استفاده كرد.

تاریخ اظهارنامه: 1388/04/31
مالک/مالکان: سعيد محمدي اصل
تاریخ ثبت: 1388/06/04
مخترع/مخترعان: سعيد محمدي اصل
خلاصه اختراع:

دستگاه تستر سيستم استارت زني خودروي ساخته شده توسط اين جانب قابليت تست و ايراد يابي هر يك از قسمتهاي (باطري و دينام و استارت و سيم كشي) خودرو را دارا مي باشد. اين دستگاه داراي سه كنتاكتور مي باشد كه به قطبهاي مثبت و منفي و فيش استارت متصل مي شود. در قسمت تست باطري اين دستگاه در صورتي كه باطري خراب ضعيف يا سالم باشد آن را تست كرده و اطلاعات (شارژ دينام و توان استارت زني خودرو ) را نمايش مي دهد.

تاریخ اظهارنامه: 1390/08/18
تاریخ ثبت: 1391/02/20
خلاصه اختراع:

خلاصه اختراع دسثگاه كمك باتري دانمي خودرو داراي سيستمي كاملا ديجيتال و الكترونيكي بوده ودرزمينه ي فني و مهندسي - برق و الكترونيك_قدرت. طراحي و ساخته شده است. در ميان سيستم هاي مختلف يك خو دروسيستم استارت زني و باتري از اهميت ويژه اي برخوردار است و بدون باتري يك خو درو توانايي لازم را براي استارت زدن و شروع به كار را نخواهد داشت. در واقع باتري خودرو ر امي توان به عنوان قلب يك خو درو دانست. زماني كه بنا به دلايل مختلفي از جمله ضعيف شدن، تخليه ي ناخواسته، خرابي و.... توان خود را از دست مي دهد، براي بر رسي مشكل و عيب يابي بايد خو درو را روشن كردكه اين كار يا در تعميرگاه صورت ميگيرد و يا در محلي كه خودرو خاموش شده است، ابتدا بايد به تعميرگاه انتقال داده شود وسپس بايد مراحل عيب يابي خودرو انجام گيرد. براي انجام اين كاربه يك منبع جداگانه كه انرژي مورد نياز براي شروع استارت زدن را فراهم ميكند نياز است امروزه در تعمير گاهها و نمايندگي هاي كارخانجات خودروساري مختلف خدمات پس از فروش خودرو اين نياز به وسيله ي يك باتري جداگانه كه شارژ شده صو رت مي گيرد كه با اتصال آن به دو سركنتاكورهاي باتري تخليه شده عمل كمك رساني به باتري خودرو وتعميركاررا همواره با مشكلات متعددي روبرو ميسازد كه از برخي مشكلات ميتوان به موارد زير اشاره كرد: ١ نياز به شارژ وآماده نگه داشتن دائمي يك باتري كه اين كار خو د باعث اتلاف انرژي فراواني ميشودزيرا باتري پس از هر بار مصرف نياز به شارژ دوباره دارد و از آنجا كه باتر ي هاي الكتروشيميايي مو رد استفاده در صنعت، تو انايي ذخيره ونگهداري انرژي براي مدت زمانهاي طولاني را ندارد و به مرور زمان تخليه مي شو د. ٢ وزن زياد باتري الكتر وشيميايي و مشكلات حمل و نقل آن. احتمال اشتباه در اتصال پلاريته هاي باتري در هنگام عمليات عيبيابي به يكديگر در زمان كمك رساني و احتمال انفجار در يكي از باتري ها 4.انرژي محدود كمك باتري الكتروشيميايي كه پس از چند بار استارت زدن تخليه شده ونياز به شارژمجدد خواهد داشت

موارد یافت شده: 7