لیست اختراعات سعيد نصرآبادي
خودروهاي هيبريدي به وسيله دو منبع انرژي – يك واحد تبديل انرژي (همچون يك موتور احتراق يا پيل سوختي) و يك وسيله ذخيره انرژي (هم چون باتري هل يا فرا خازن ها)- توان مي گيرند .توان بسته به انتخاب حالت HCU مشخص ميشود كه چگونه مورد استفاده قرارگيرد. مثلا در يك طراحي موازي ، موتور اصلي براي رانندگي در بزرگراه ها استفاده مي شود ، موتور الكتريكي توان اضافي را هنگام پيمودن سر بالايي ها ، شتاب گرفتن و مواقع ديگر كه توان بالاي خودرو نياز باشد فراهم مي آورد. از ويژگي هاي اين نوع HCU ، كاركرد در دور و بار ثابت بوده و به اصطلاح در نقطة بهينة خود كار ميكنند كه اين امر باعث بالا رفتن بازده موتور و كاهش آلودگي و پايين آمدن مصرف سوخت ميگردد و ديگر اينكه به هنگام ترمزگيري و يا شتاب منفي، انرژي به صورت الكتريكي در باطري ها ذخيره ميشود و همين امر باعث كاركرد كمتر موتور احتراقي خواهد شد و در نتيجه منجر به كاهش آلودگي و پايين آمدن مصرف سوخت ميگردد. -مشكلات موجود و كاربردهاي ارائه شده يكي از معايب سيستم هاي امروزي اين است كه در دورهاي پايين كه بازده و راندمان آنها بيشتر است، توان كمي توليد ميكنند اما با نصب اين سيستم برخلاف موتورهاي درون سوز، موتورهاي برقي در دورهاي كم، گشتاور زيادي را با راندمان بالا توليد ميكنند بنابراين با دركنار يكديگر قرار دادن اين دو موتور، مي توان ضمن دستيابي به توان كافي براي حركت و شتاب گيري، مصرف سوخت را نيز كاهش داد . يكي از ويژگي هاي مهم وجالب خودروهاي هيبريد برقي با HCU طراحي شده در اين است كه باتري هاي آن ، درمواقعي كه موتور درون سوز بيش از ميزان مورد نياز براي به حركت درآوردن خودرو، نيرو توليد ميكند يا با به كارگيري مستقيم قدرت موتور، هنگام ترمزگيري و يا حركت در سراشيبي (بسته به نوع سري يا موازي بودن موتورها( ، شارژ شده و برق مورد نياز خود را تامين مي كنند. اين يكي از مهمترين ويژگي هاي خودروهاي هيبريدي مي باشد . آنچه كه در تمام خودروهاي هيبريد برقي جلوه مي كند، مديريت و موازنه الكترونيكي و هوشمند ارتباط دو موتور بايكديگر است.
موارد یافت شده: 1