لیست اختراعات سيد آرش سهرابي
از نظر اهميت ساختمان اين مدرسه از نوع عادي محسوب نشده و به علت سكونت بالا داراي ضريب اهميت 1/2 مي باشد. 2 خلاصه گزارش 2.1 ملاحظات كلي 2.2 توصيف اجمالي ساختمان 2.3 جهت طولي ديوارهاي آجري پيراموني داراي بازشوهاي زيادي هستند كه رفتار ساختمان را در طول زلزله تضعيف مي نمايند. ديوارهاي آجري پيراموني و ديوارهاي آجري مياني بايد بارهاي زلزله را به فونداسيون منتقل نمايند. از آنجايي كه پلان هر سه طبق مشابه است، مسير بار پيوسته مي باشد. با وجود اين، ديوارهاي پيراموني داراي پنجره هاي متعددي هستند و در نتيجه، از مقاومت كافي برخوردار نيستند. در مقايسه با جهت عرضي، ظرفيت ساختمان درجهت طولي بسيار بيشتر است. 2.3.1 جهت عرضي ديوارهاي آجري پيراموني و مياني، بارهاي زلزله را از طبقه بالا به فونداسيون منتقل مي نمايند. پلان ساختمان، از طبقه سوم تا فوندانسيون يكسان است. در نتيجه، يك مسير پيوسته با در اين ساختمان وجود دارد. در مقايسه با جهت طولي، ظرفيت ساختمان در جهت عرضي بسيار كمتر است.
سالهاي اخير شاهد افزايش استفاده از بتن با مقاومت فشاري بالا براي اعضا سازه اي بوده ولي متاسفانه بيشتر اعضا مزبور از مقاومت كمي برخوردار بوده و بالاخص در برابر سيكل هاي يخبندان دچار ضعف هاي عمدهاي مستند معمولا بتن متداول بر اثر تاثير مداوم نيروها و زمان خواص مهندسي و مكانيكي خود را از دست داده و در نتيجه ، ترك هاي بزرگ ايجاد شده و به مرور زمان با شتاب بيشتر خواص بتن به تر مي گردد. به همين جهت دست يابي به بتني كه ضمن مقاومت در برابر نيروها داراي قدرت نفوذناپذيري بالاتري باشد ضروري به نظر مي رسد. همچنين قرار گرفتن بتن در برابر سيكل هاي مداوم يخبندان كه از ويژگي هاي منطقه مي باشد نياز به تحقيق و پژوهش در اين زمينه را ضروري مي نمايد. براي رسيدن به اين هدف، استفاده از مصالح افزودني به عنوان جايگزيني از سيمان با قابليت واكنش و تركيب با سيمان و با قيمت مناسب يك ضرورت حياتي است. در مقايسه با بتن متداول، بتن حاصله دارا امتيازات زيادي است، از جمله: الف - كاهش تخلخل ب- تشكيل سيستم تقويت كننده در ماتريس سخت شده متخلخل ج - افزايش پيوستگي ماتريس سنگدانه د - اصلاح حالت تنش داخلي با كاهش تمركز تنش ها- افزايش مقاومت ، ظرفيت اعضا در معرض ضربات و - افزايش آبندي بتن ز - بهبود دوام اعضا كه در معرض سايش قرار دارند ح - كنترل ترك خوردن موضعي . هدف: با استفاده از تجربيات و مطالعات قبلي، اهداف زير مورد نظر است: - ساخت نمونه هاي آزمايشي از بتن با استفاده از مصالح افزودني جديد با هدف افزايش مقاومت فشاري - بررسي امكان ايجاد المانهاي سازه اي متشكل از بتن فوق و داراي قابليت انعطاف پذيري مناسب با مقاومت فشاري بالاتر و افزايش مقاومت المانهاي ساخته شده در برابر سيكل هاي يخبندان جهت توليد انبوه دستاوردهاي پروژه: افزايش مقاومت فشاري بتن معمولي با استفاده از مصالح جايگزين سيمان به عنوان پوزولان و بهبود نفوذپذيري بتن تا 60 درصد، از جمله دستاوردهاي اني پروژه اند. نتايج بدست آمده از آزمايشات جهت بهبود كيفيت بلوك هاي بتني ساخت داخل، گسترش از مصالح فوق در كارهاي ساختماني و بهبود كيفيت بتن و به خصوص مقاومت آن در مقابل زمين لرزه هاي احتمالي اثر مثبت خواهد داشت. همچنين ، نتايج پروژه به شكل توصيه هاي كلي تنظيم خواهند شد تا به روند طراحي اختلاط بتن كمك لازم به عمل آيد. همچنين، اين توصيه ها جهت تدوين دستور العمل ها و آئين نامه هاي مربوطه مثمر ثمر خواهند بود. تهيه پودر مل: سنگ آهك با درصد بالا از كربنات كلسيم در كارخانه هاي سنگ كربني به صورت پودر تهيه مي گردد كه به عنوان مل به بازار عرضه مي شود.
فاز اول: مطالعه و گردآوري مقالات، آئين نامه ها و گزارشهاي تحقيقاتي مربوط به پروژه و جمع بندي آنها و ترجمه و تدوين بخشهايي كه متناسب با هدف پروژه است (كليه بخش ها بر حسب تخصص) فاز دوم: بررسي مواد اوليه موجود در كشور و مقايسه آنها با نمونه هاي از خارج كشور (با همكاري شركت بين المللي مقاوم سازي اس. ام. تيم سويس و دانشگاه صنعتي سهند). فاز سوم: بررسي عملكرد مواد افزودني منجمله دي كلريد كلسيم، سيليكافيوم و ... در ملات هاي سيماني در شرايط مختلف جوي (سيكلهاي يخبندانو ...) و همچنين عملكرد بتن جديد در معرض محيط هاي سايشي و خوردگي بالا (با همكاري بخش شيمي و بتن آزمايشگاه فني مكانيك خاك). فاز چهارم: بررسي خواص فيزيكي، مكانيكي، شيميايي و دوام مواد افزودني منجمله كربنات كلسيم، سيليكافيوم و ... و نحوه كاربرد آن در بتن (با همكاري بخش بتن دانشگاه جورج واكشينگتن آمريكا) فاز پنجم: بررسي رفتار سازه اي (با همكاري بخش سازه دانشگاه صنعتي زوريخ) فاز ششم: بررسي كاربرد و محدوديت هاي انواع مصالح مركب پايه سيماني و مواد افزودني براي اعضاي سازه اي و غير سازه اي بمنظور ارايه طرح هاي اختلاط ، شيت هاي آزمايشگاهي و تدوين گزارش نهايي - ساخت نمونه هاي آزمايشي از بتن با استفاده از مصالح افزودني جديد با هدف كنترل هوشمند فرايند كسب مقاومت بتن - بررسي امكان ايجاد المانهاي سازه اي متشكل از بتن فوق و داراي قابليت انعطاف پذيري مناسب با مقاومت فشاري مشخص و افزايش مقاومت المانهاي ساخته شده در برابر سيكل هاي يخبندان جهت توليد انبوه
1- يكي از مهمترين مباني براي طراحي قايق رعايت استانداردهاي آيين نامه اي است كه همان رعايت طول عرض و ارتفاع عرشه است. 2- بعد از مرحله استانداردسازي نوبت به طراحي بدنه قايق است كه بايد از لحاظ آيروديناميك بودن و weatherized كاملا رعايت شده باشد. 3- بعد از رعايت اصول بالا بايد با توجه به وزن پاروزنان قوس ها را طراحي كنيم. نحوه ساخت قالب: چون طول قايق زياد است و ساخت قالب يك تكه بسيار گران و زمانگير است روش برش تكه اي را پينشهاد مي دهم. در اين روش كل تكه هاي بيروني قالب را به قسمتهاي 15 تا 20 سانتي تقسيم كرده (عرشه هاي جانبي داخل و بيرون) به عرض مورد نظر (معمولا فاصله آن 5 تا 7 سانت مي باشد) بهترين وسيله براي ساخت اين قالب چوب درخت راش است چون آب را خيلي دير جذب مي كند بعد نوبت تخته چيني كه قايق است كه راحت ترين قسمت ساخت قايق است. يادتان باشد كه در جاهايي كه بايد قوس خود را پياده كنيد مجبوريد از تخته هايي به عرض حتي 3 سانت استفاده كنيد. درزهاي بين چوب را با چسب چوب مخلوط يا تخته خرده پر كنيد تا راحت تر جدا شوند. مرحله بعدي كه سخت ترين قسمت كار است الياف بندي يا همان آرماتوربندي داخل قايق و پين قالب هسات كه زحمت زياد و وقت بسيار مي طلبد. با تجربه اي كه من دارم بهترين الياف براي اين قسمت الياف PVA مي باشد كه قيمت بالايي دارد و سخت پيدا مي شود ولي ارزانترين نوع آن سيم رابيتس است كه بطور فراوان در كشور پيدا مي شود ولي نبايد قطر شبكه هاي آن از اندازه سنگ شما كوچكتر يا بزرگتر باشد كه در قسمت هايي بايد از 2 تكه استفاده كنيد كه ان قسمت ها بستگي به تحليل نرم افزاري شما دارد.
بتن ويژه پر مقاومت با استفاده از اختلاط كربنات كلسيم
موارد یافت شده: 6