لیست اختراعات سيد محمود رضا مرندي


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 3
تاریخ اظهارنامه: 1390/02/24
تاریخ ثبت: 1392/04/09
مخترع/مخترعان: سيد محمود رضا مرندي
خلاصه اختراع:

الف: دستگاه كادير بر روي كليه وسايل دودزا قابل نسب است. ب: پس از نسب دستگاه، بر روي وسيله دود زا، مثلا اتومبيل، خروجي دود با كاهش ۴۰ الي ۵۰ درصدي آلودگي هوا از اگزز خارج مي شود. همچنين مي توان توليداتي نظير اسيد سولفوريك، اسيدنيتريك، اسيد كربنيك و آب حاصل از واكنش هاي دروني اين دستگاه را نيز نتيجه گرفت. مواد حاصل در ظرفي ذخيره مي شود تا در صنايع و پتروشيمي مورد استفاده قرار گيرد و يا مي تواند از لوله دود خارج مي شود. البته اسيد كربنيك فرار بوده و در صورت نياز مي بايست با روش سرمازايي فريز شود و اسيد سولفوريك بوسيله باريوم قابل رسوب گذاري و تفكيك مي باشد. ج: با نسب اين دستگاه در وسايل دود زا، نيازي به نسب كاتاليزرهاي گران قيمت وجود نخواهد داشت. د: قدرت كاهش ضايعات حاصل از احتراق اين دستگاه به مراتب بيش از كاتاليزرها و قيمت تمام شده آن بسيار ناچيز و مواد شيميايي مورد نياز به سهولت و در هر نقطه اي در دسترس مي باشد. : توليدات خروجي دستگاه شامل اسيد سولفوريك مراسيدنيتريك، اسيد كربنيك و آب مي باشد كه در صنعت و پتروشيمي مورد استفاده قرار مي گيرد.

تاریخ اظهارنامه: 1392/07/10
تاریخ ثبت: 1392/12/10
مخترع/مخترعان: سيدمحمودرضا مرندي
خلاصه اختراع:

باسمهتعالي سيستم چرخير ترمز دستي است كه با اختيار بر روي يك چرخ ترمز مي گيرد. لذا براي دور زدن درجا مناسب است.

تاریخ اظهارنامه: 1393/04/04
تاریخ ثبت: 1402/06/05
مخترع/مخترعان: سیدمحمودرضا مرندی
خلاصه اختراع:

خلاصه اختراع (Abstract) عنوان اختراع: ترمز بادي (باد بجاي لنت ترمز) (رانگير) Rungir زمينه فني اختراع: مكانيك. استفاده از باد بجاي لنت ترمز در سيستم هاي ترمز. رانگير از سيلندر و پيستون كه از جنس چدن يا آلومينيوم مي باشد ساخته شده و به جاي لنت ترمز كه آزبست توليد مي كند و سرطان زاست، براي ترمز گرفتن وسيله نقليه و نيز جلوگيري از حركت اجسام و ... مي تواند مورد استفاده قرار گيرد. روش ترمز گرفتن به شرح زير است: رانگير كه متشكل از سلندر و پيستون است بر روي كاسه چرخ كه به شاسي متصل است نصب مي گردد و هنگام چرخيدن چرخ، پيستون كه به كاسه چرخ متصل است در داخل سيلندر بالا و پايين مي رود و چون در سر سيلندر سوراخ وجود دارد پيستون براحتي بالا و پايين مي رود. هنگام ترمز گرفتن سوراخ سر سيلندر به ميزان شدت ترمز و فشار دادن پدال ترمز تنگ تر مي شود تا اينكه اجازه ورود و خروج هوا به داخل سيلندر كاملا گرفته مي شود. لذا پيستون امكان حركت خود در داخل سيلندر را از دست مي دهد و نمي تواند بالا و پايين رود و چون به چرخ ها متصل است لذا از چرخش چرخ جلوگيري كرده و موجب ترمز گرفتن وسيله نقليه مي گردد. رانگير به علت سيستم طراحي شده آن، كار ترمز \\"ا بي اس\\" را نيز انجام مي دهد و نيازي به نصب ترمز \\"ا بي اس\\" نمي باشد.

موارد یافت شده: 3