لیست اختراعات سيد ميلاد فياضي
خلاصه: موضوع اختراع: برج نيروگاه هاي بادي با چند پره سري بر روي يك يا چند شافت با سيستم انتقال توان مكانيكي به صورت هيدروليكي Tower of wind turbines with several series blades on one or several shafts with hydraulic transfer mechanical power مشكل فني: نيروگاه هاي بادي امروزي با تمام پيشرفت هاي كه داشته اند هزينه هاي ساخت و بهره برداري از آنها بالاست و به نسبت هزينه هايي كه صرف ميشود بازدهي بالايي ندارند و اين مشكلات به خاطر بالا بودن وزن و قيمت تجهيزات و محدوديت هاي فني در تاور هاي اين نيروگاهاست كه امكان استفاده حداكثري را از جريان باد و اخذ بيشترين توان باد وجود ندارد و همچنين كنترل و بهره برداري آنها داراي مشكلات زيادي مي باشد راه حل ارائه شده: در متد جديد ارائه شده براي ساخت اين نوع نيروگاها ژنراتور و گيربكس از برجك حذف ميشوند و از چند پره سري بر روي يك شافت اصلي استفاده شده است تا مقدار توان و يا نيروي بادي بيشتري را جذب كنيم و اين نيرو توسط سيستم هاي هيدروليكي جذب و توسط لوله هاي انتقالي به پايين برج انتقال داده ميشود و سپس اين نيروي هيدروليك توسط هيدروموتور هاي قدرتمند به ژنراتور كه در اتاقك پايين برج نصب شده است ،منتقل ميشود و با كمك همان سيستم كنترلي هيدروليك امكان كنترل به وجود مي آيد.
با توجه به طراحي شدن سيستم تعليق بصورت ثابت و در نظر نگرفتن شرايط خاص جاده اين كار سبب شده كه ترمزهاي abs در شرايط خاص بدرستي عمل نكند. با توجه به ثابت بودن ميزان نوسانات سيستم تعليق خودروهاي موجود مي توان ثابت كرد كه عملكرد ترمزها و فرمان پذيري خودروها در تمام شرايط سرعتي براي خودرو امكان پذير نمي باشد و بهترين بازده ها براي محدوده ي خاصي از سرعت و شرايط جاده امكان پذير مي باشد، اما استفاده از يك سيستم تعليق متغير كه در شرايط مختلف خودرو بصورت اتوماتيك مي تواند ميزان نوسانات و بسامد را تغيير داده و بهترين بازده را در تمام شرايط ممكنه براي خودروها ايجاد كند در نظر گرفت. به طور مثال هنگامي كه خودرو حتي با ترمز abs در جاده اي قرار مي گيرد كه آسفالت آن چروك گرديده، اگر نسبت سرعت خودرو در هنگام ورود به اين مانع با نسبت بسامد فنرهاي خودرو متناسب نباشد، چرخهاي خودرو فرصت كافي براي برقراري تماس كامل با زمين را نداشته كه در صورت ترمز گرفتن راننده در خودروهاي بدون abs ، چرخ ها قفل كرده و خودرو مطاقبا از كنترل راننده خارج شده و ماشين ليز مي خورد. در صورت مجهز بودن خودرو به ترمز abs ، سيستم ترمز براي جلوگيري از قفل شدن چرخها بدليل چروك بودن جاده و سرعت زياد خودرو و نداشتن بسامد كافي وارد عمل شده و مانع ايجاد ترمز در اين شرايط مي شود كه به موجب آن عملا ترمز گرفتن با شرايط استاندارد غير ممكن مي باشد اما با مجهز شدن خودرو به سيستم زير تمام مشكلات بالا مرتفع مي گردد
ابزار حفاري سيمان در سنسور فلومتر كوريوليس در صنعت حفاري براي سيمانكاري لوله هاي جداري چاه هاي نفت وگاز نياز به اندازگيري جريان و وزن سيمان است لذا از سنسوري با نام هاي سنسور كوريوليس Mass Flow Sensor يا Density sensorيا coriolis flow meterاستفاده مي شود اين سنسور داراي دو لوله موازي 1.5 اينچ مي باشد كه در كنار هم قرار دارند كه سيال از آنها عبور مي كند ولي به مرور زمان سيمان در حال حركت درون سنسور به ديواره دروني لوله ها چسبيده و تشكيل لايه سيماني مي دهد و به مرور زمان اين مسير مسدود مي شود البته دلايل ديگري همچون اينكه اين سنسور رابعد ازكار شستشو نداده و سيمان در آن خشك شده و يا متوجه برگشت سيمان درون سنسور نشده لذا پس از مسدود شدن ديگر بلاستفاده مي باشد قيمت اين سنسور ها 120ميليون تومان مي باشد به همين خاطر نياز بود ابزاري اختراع شود كه بتواند بدون اينكه به ديواره داخلي سنسور صدمه وارد كند سيمان درون لوله هاي سنسور راحفاري و پودر كند لذا با استفاده از يك فرچه سيمي كاسه اي كه وسط آن يك مته خرينه قرار داديم تا مركزيت حفاري و در نتيجه ،فرچه را در وسط لوله قراردهد . اين مته مقداري از مسير را بازمي كند و سپس سيمان را توسط فرچه فلزي پودر كرد اين فرچه به وسيله دريل و فنر متصل به آن كه در انتهاي آن فرچه ومته كوچكي كه در وسط آن قرار دارد را بر روي سطح بتن مي چرخاند. و مسير را بدون هيچ گونه صدمه اي به ديواره باز مي كند از اين اختراع براي بازكردن مسير هاي مسدود درون لوله انواع سنسور كوريوليس و لوله تجهيزات حساس مي تواند به استفاده كرد .
موارد یافت شده: 3