لیست اختراعات عليرضا نورافكن
امروزه در برخي از خودرو ها سنسور هاي پارك دنده عقب نصب شده است كه به راننده درهنگام پارك نمودن با دنده عقب كمك مي نمايد ولي اغلب خودرو هاي موجود در كشور فاقد اين سيستم مي باشند و همچنين در خودرو هاي مذكور در هنگاه پارك از جلو در مواقعي كه نياز از است خودرو بر روي بالابر هاي تعمير گاهي قرار گيرد به دليل نبودن ديد كافي براي راننده پارك از جلو هم ميتواند مشكل ساز باشد. لذا در اين اختراع سنسورهاي مسافت سنج دقيقي را جهت پاركينگ ها و دستگاههاي بالابر تعمير گاهي طراحي شده است كه به صورت ثابت در فضاي پارك و يا در جلو بالابر تعمير گاهينصب ميگردد و لذا كليه خودروها چه بصورت دنده عقب و چه به صورت رانندگي از جلو در هر سايز وابعادي هشدارهاي لازم را دريافت و در مسير و جهت و فاصله مناسب حركتخواهند نمود. جهت جلوگيري از انحراف از راستا بطور مدام فاصله دو طرف خودرو از مانع بطور همزمان اندازه گيري مي گردد. تفاوت فاصله دولبه خودرو به منزله انحراف خودرو از مسير بوده و اين سامانه دقيقا جهت انحراف را نيز به راننده براي تصحيح مسيرحركت مشخص مي نمايد. اين سيستم بطور پرتابل و قابل حمل و نقل نيز ميتواند مورد استفاده قرار گيرد.
باتري هوشمند خودسازمانده باقابليت پيش بيني وافزايش عمرباتري براساس استاندارد
باتري چشمه اي از انرژي پتانسيل الكتريكي است كه از تبديل ديگر انرژي ها به انرژي الكتريكي به وجود مي آيد و اين انرژي در قطبهاي باتري قابل دريافت است. انرژي قابل دريافت در قطبهاي باتري به ازاي واحد بار الكتريكي را نيروي محركه الكتريكي (Eemf) باتري مي گويند و آن را با يكاي ولت اندازه گيري مي كنند. قطب مثبت باتري آند و قطب منفي آن كاتد نام دارد. هم باتري يك مقاومت داخلي (r) دارد اختلاف پتانسيل بين قطبهاي باتري (v)، زماني كه جريان I از آن مي گذرد برابر V=Eemf-Ir مي باشد. فرايند تبديل انرژي در باتري با گذشت زمان افزايش مقاومت الكتريكي داخلي همراه است. مقدار مقاومت داخلي به نوع باتري و طرز ساختش وابسته است. در باتري فرسوده نوعي مقاومت داخلي به قدري زياد است كه با عبور جريان ، ولتاژ دو سر باتري به سرعت افت مي كند و باتري قابليت تامين انرژي الكتريكي مفيد را ندارد. بيشترين جريان كشيده شده از باتري در زمان استارت زدن مي باشد. باتري بعد از هر استارت زدن دچار افت ولتاژ بيشتري نسبت به قبل مي گردد. اين سيستم بطور مدام اين افت ولتاژها را در حين استارت زدن ثبت مي نمايد. لذا هنگامي كه اين مقدار از مقدار استاندارد كمتر گردد يك سيستم الكترونيكي هشدار مربوط به اتمام عمر مفيد باتري را فعال مي نمايد.
در كليه خودروهاي جديد توليدي در سراسر دنيا سيستم مدار بسته كنترل دما داخل كابين موجود است. اين سيستم يبه كنترلر اتوماتيك دماي خودرو مي پردازد تا گامي مثبت در جهت نشان دادن سهولت استفاده از مدارهاي اين چنيني و همچنين تامين هر چه بيشتر رفاه مشتريان باشد. در خودرو پرايد اين مكانيسم بصورت مدار باز بوده وبا يك كليد 3 حالته مي باشد كه راننده مداوما بايستي با تغيير وضعيت مكرر كليد نسبت به تنظيم دماي داخل كابين اقدام نمايد. در اين اختراع يك سنسور دما داخل خودرو نصب مي شود. راننده از طريق يك پتانسيومتر مدرج شده دماي مورد نياز خود را انتخابمي كند در اين حالت سيستم شروع به دميدان هواي سرد (كولر) و يا هواي گرم (بخاري) متناسب با اختلاف دما يكابين با دماي انتخابي راننده مي نمايد. در صورتيكه دماي داخل كابين به حد تعيين شده توسط راننده رسيد فن خاموش شده و تا هنگامي كه دما 1 درجه تغيير نكند خاموش مي نمايد كنترل دبي هواي ورودي با كنترل دور موتور فن دمنده با روشهاي الكترونيكي PWM و كنترل توان الكتريكي موتور صورت مي گيرد.
موارد یافت شده: 17