لیست اختراعات علی براتی ماژان


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 2
تاریخ اظهارنامه: 1401/04/31
تاریخ ثبت: 1401/12/03
مخترع/مخترعان: علی براتی ماژان
خلاصه اختراع:

براي اندازه گيري حجم سيال عبوري از يك لوله روشهاي مختلفي وجود دارد. ساده ترين روش اندازه گيري بدين صورت است كه حجم عبوري از مقطع را اندازه گيري كرده بر مدت زماني كه حجم معين شده پر مي شود تقسيم شود. اين روش با خطا همراه بوده و به سرعت عمل شخص اندازه گير بستگي دارد. در اين دستگاه با استفاده از يك سنسور حجم عبوري از مقطع سيال را به صورت پالس به بورد الكترونيكي گزارش مي كند. بورد الكترونيكي پس از شمارش پالس هاي اعلام شده فركانس پالس ها را اندازه گيري كرده و توسط فرمول (دبي*5/7 = فركانس ارسالي سنسور) تبديل به دبي مي كند. پس از اندازه گيري دبي لحظه اي، آن را براي نمايش به نمايشگر تعبيه شده روي بورد ارسال مي كند. توسط اين دستگاه مي توان حجم سيال عبوري از سنسور را نيز نمايش داد كه اين قسمت از دستگاه بسيار مناسب براي استفاده در شركت توزيع آب به عنوان كنتور نيز مي باشد.

تاریخ اظهارنامه: 1401/12/18
تاریخ ثبت: 1402/10/19
خلاصه اختراع:

خنك¬كاري به كمك برخورد يك جت سيال خنك كننده به صورت افقي، عمودي يا زاويه¬دار به سطح و ايجاد يك منطقه با انتقال حرارت بالا يكي از روش¬هاي مهم و رايج در صنعت مي¬باشد. در محل برخورد جت سيال به سطح مورد نظر جهت خنك¬كاري، شستشو يا پوشش¬دهي، پديده¬اي به نام پرش هيدروليكي اتفاق مي¬افتد. نازل يكي از اجزاء مهم در تشكيل پرش هيدروليكي مي¬باشد، در يك جت برخوردي تكي كه در خنك¬سازي سطح استفاده مي¬شود، نرخ بالاي انتقال حرارت در مجاورت نقطه برخورد و منطقه پرش شكل گرفته، حاصل شده اما نرخ انتقال حرارت سريعا با دور شدن از اين ناحيه كاهش مي¬يابد. بنابراين توزيع شار حرارت خالص در اطراف نقطه برخورد خيلي غير يكنواخت خواهد بود. براي غلبه بر اين نقص، در بسياري از كاربرد¬هاي صنعتي از جت¬هاي چند¬گانه استفاده مي¬شود. به همين منظور اقدام به طراحي، ساخت و راه¬اندازي يك مكانيزم براي دستگاه ايجاد پرش هيدروليكي دونازله به هدف تغيير دو فاصله دو نازل در جهت طول و عرض و نيز تغيير فاصله بين ان دو تا بتوان پرش¬هاي هيدروليكي دوگانه ايجاد كرد و با شناسايي و بررسي مناطق موثر، برهمكنش بين آنها به مطالعه¬ي اين پديده پرداخت. سيال پس از عبور از پمپ و دبي سنج به نازل رسيده و پس از برخورد جت هاي سيال به صفحه¬ي هدف و تشكيل پرش هيدروليكي به مخزن سرريز و سپس به سمت مخزن اصلي سيال هدايت مي¬شود.

موارد یافت شده: 2