لیست اختراعات فاطمه طرفي
سنسور نوين حساس به نيروهاي خارجي حاصل از عبور خودروها با تكنيك ايجاد ميدان الكترومغناطيسي داخلي، جهت ثبت پارامترهاي ترافيكي از آلياژ نيكل و پلاسيك سيليكوني استفاده مي كند. افزايش چشمگير در حجم ترافيك شهري، نقض ترافيك، حوادث ترافيكي و آسيب هاي جاده اي تبديل به مسأله اي چالش برانگيز در ايمني ترافيك و مديريت امكانات عمومي شده است سيستم هاي نظير حلقه هاي القايي كه دركف جاده ها جاسازي مي شوند و با ارزيابي ميدان مغناطيسي خودروهايي كه از روي آن ها عبور ميكنند اطلاعات ترافيكي را محاسبه ميكنند، به دليل مشكلاتي از قبيل تداخل با ميدان مغناطيسي خارجي، هزينه تعمير و نگهداري فراوان به علت ناسازگاري با بتن، مقرون به صرفه نمي باشند. از سوي ديگر سنسورهاي ويدويي نيز به دليل وجود عيوبي مانند دقت تشخيص ضعيف در شرايط ترافيكي پيچيده و آب و هواي نامساعد، استحكام پايين و هزينه راه اندازي و نگه داري بالا نمي توانند كارساز باشند. سيستم طراحي شده با استفاده از آلياژ نيكل و پلاسيك سيليكوني كه در نهايت باعث ايجاد يك سنسور با حساسيت بالا مي شود، مي تواند به عنوان حسگري با دقت تشخيص بالا عبور وسايل نقليه تحت سرعت هاي مختلف را بدون تاثيرپذيري از شرايط آب و هوايي و دمايي نامساعد، شناسايي كرده و داده هاي ترافيكي از قبيل حضور خودرو، وزن وسيله نقليه، موقعيت، نرخ اشغال خودرو، سرعت، تعداد خودرو و طبقه بندي خودروها در زمان واقعي ترافيك را به دست خواهد داد. همچنين داراي استحكام عالي بوده و به راحتي نصب و راه اندازي شده و هزينه تعمير و نگهداري آن به دليل عدم استفاده از تجهيزات الكترونيكي پيچيده و پرهزينه، مقرون به صرفه مي باشد.
سيستم نوين مولد برق جهت تامين انرژي تجهيزات كنترل ترافيك، با استفاده از ارتعاشات ناشي از عبور وسايل نقليه از معابر راهكار مناسبي در مبحث انرژي هاي پاك ميباشد.با پيشرفت علم در جهان، استفاده از سوختهاي فسيلي به شدت افزايش يافته است.اين امر باعث شده ميزان گازهاي خطرناك موجود در جو به شدت افزايش يابد. از طرف ديگر، سرعت مصرف سوختهاي فسيلي از توليد آنها بيشتر است و اين منابع در آينده به اتمام خواهند رسيد.امروزه به منظور كاهش استفاده از سوختهاي فسيلي، به منابع ديگري روي آورده اند كه با استفاده از انرژي هاي موجود در طبيعت،توليد الكتريسيته نموده و نيازهاي بشر را تامين مي نمايند. سيستم معرفي شده با استفاده از روشي نوين،از انرژي كم قدرت لرزشي و ارتعاشي ناشي از عبور خودروها از سطح خيابان استفاده نموده و آن را به انرژي الكتريكي جهت ذخيره و بكارگيري در سيستم هاي الكترونيكي كنترل ترافيك تبديل مي كند.اين سيستم يك مولد الكترودمحور چند لايه ميباشد كه در نتيجه وارد شدن ارتعاشات بسيار كم، در دو راستاي عمودي و افقي قادر به مهار و توليد انرژي بوده، در مقايسه با سنسورهاي طراحي شده بعلت برداشت و ايجاد انرژي الكتريكي بيشتر،در شرايط مشابه داراي عملكرد بهتر و كارآمدي بالاتر ميباشد.
موارد یافت شده: 2