لیست اختراعات فرشيد زارع
دستگاه هوشمند كننده بخاري هاي گاز سوز با قابليت كنترل شعله با ريموت و به صورت خودكار بر اساس دما در مسير ورودي گاز متان ، سيستم هاي گرمايشي گازي قرار مي گيرد و كنترل مصرف گاز را در دست مي گيرد . سيستم هاي گرمايشي گازي امروزي بسيار ساده هستند و كنترل دماي محيط با استفاده از آن ها خيلي مشكل است و علاوه بر اين بعضي از آن ها به دليل نداشتن ايمني كافي منجر به حوادث ناگوار مي شوند. اين سيستم ها به دليل هوشمند نبودن ، مصرف انرژي گاز هم بالا مي رود به خصوص در فصل هاي سرد كه با استفاده از اين دستگاه كنترل بخاري كاملا هوشمند بوده ونيازي به سركشي افراد براي تنظيم شعله نيست و علاوه براين يك بخش از اين دستگاه مجهز به سنسور هاي حساس به گاز هاي مضر مي باشد كه مشكلات مطرح شده را برطرف مي سازد
شبكه انتقال حرارت گاز خروجي و افزاينده بازده بخاري مشكل اساسي بخاري هاي گاز سوز را برطرف مي كند . در سيستم بخاري هاي امروزي حدود 50% انرژي به هدر مي رود به اين طريق زماني كه (گاز ورودي بخاري) مي¬سوزد گاز كربن دي اكسيد و بخارآب توليد مي كند و اين گاز هاي حاصله كه داراي دماي حدود 200 درجه سانتي گراد مي باشد از طريق لوله دودكش محيط خارج مي¬شود كه اين سبب به هدر رفتن انرژي مي¬شود و باعث كاهش راندمان بخاري مي¬شود كه با استفاده از اين مجموعه اين گاز در يك سري شبكه هاي رادياتور مانند پخش مي-شود و باعث مي¬شود كه گرماي گاز هاي خروجي به محيط داده شود و يا به صورتي ديگرانرژي در خود محيط مصرف شود و باعث افزايش راندمان بخاري (دو برابرشدن) بشود كه با استفاده از اين سيستم در مصرف انرژي گاز نيز صرفه جويي مي شود. و بحث ديگري در راستاي گرم شدن محيط از طريق پديده همرفت هست كه گرم شدن از اين طريق خيلي زمان بر است و با استفاده از فن دمنده صنعتي تحت كنترل با ترموستات الكتريكي اين مشكل نيز برطرف مي شود .
قالب كلاف پيچ يكپارچه الكتروموتور طرحي جديد در صنعت كلاف پيچي محسوب مي شود و به نوعي بسياري از معايب كلاف پيچ هاي موجود در بازار را رفع كرده است بدين شرح كه در كلاف پيچي با قالب هاي موجود در بازار بعد از كلاف پيچي و قرار دادن سيم پيچ هاي مربوط به هر دور در داخل الكتروموتور كه اين دورها اغلب شامل دور تند دور كند و راه انداز مي باشند كه پس از قراردادن سيم پيچ داخل الكترومتور بيش از 13 سرسيم را بايد به هم وصل كنيم كه هم دقت بالايي مي خواهد و هم وقت گير بوده و هم اكثر وقتها دچار اشتباه مي شويم. مخصوصا در الكتروموتورهاي جديد به طور مثال در الكتروموتور جديد الكتروژن كه تعداد كلاف ها و نوع سيم بيشتر شده و چون هم دور تند و هم دور كند هر كدام جداگانه سيم پيچ راه انداز دارند پس تعداد سر سيم ها با قالب هاي بازاري نزديك 20 سر سيم شده كه هيچ يك از مغازه هاي سيم پيچي قادر به كلاف پيچي براي اين الكتروموتورها نمي باشند يا تنها قادر به پيچيدن يكي از دو دور تند يا كند هستند. غير از اين طراح قالب هاي بازاري قادر به كلاف پيچي اين الكتروموتورها نمي باشد. با استفاده از اين طرح چون سيم پيچ يك تيكه است هم تعداد سر سيم ها و هم ميزان اشتباه به حداقل رسيده و هم وقت كمتري صرف مي كنيم و از لحاظ نماي ظاهر سيم پيچ داخل الكتروموتور نيز زيباتر است. لازم به ذكر است كه طراحي قالب به گونه اي است كه چون به صورت كشويي داخل كلاف پيچ مي رود. قابل تنظيم بوده و براي كليه الكتروموتورها مورد استفاده قرار مي گيرد.
موارد یافت شده: 3