لیست اختراعات مجيد سپهري نسب
اين طرح يك طرح چندمنظوره مي باشد كه كاربرد زيادي در ايمني خودروها در مقابله با تصادفات دارد.
كاركرد اين دستگاه به گونه اي است كه وقتي براي اتصال دادن دو قطعه فلز با يكديگر ابتدا بايد يك قطعه از قطعاتي كه مي بايست به يكديگر جوش بخورند را بر روي دستگاه تشخيص قطر دستگاه تكنولوژي اتصال دائم بصورت خودسر قرار مي دهيم.اين دستگاه قطرسنج بر روي خود دستگاه و در قسمت عقب تكنولوژي اتصال دائم بصورت خودسر نصب مي شود(تقريبا جايي كه هيچگونه سيم و يا فلزي را قطع نمي كند).پشت دستگاه جوش هيچگونه وسيله اي كه مربوط به خود دستگاه باشد نصب نشده،به همين دليل بهترين گزينه براي نصب است.قسمت بالا به دليل وجود دسته و قسمت جلو به دليل وجود آمپرهاي مختلف و ديواره هاي كناري به دليل كمبود فضا و سيم پيچ هاي خود دستگاه امكان نصب وجود ندارد. 1-در اين دستگاه از يك نمايشگر LED كه ميزان آمپر و ولتاژ موردنظر را به اپراتور نشان مي دهد استفاده شده است. 2-از يك دستگاه قطر سنج كه به نسبت قطر قطعه فلز قابل جوش مورد نظر ميزان ولتاژ پيشنهادي را براي جوش معرفي مي كند استفاده شده است. 3-از يك كليد اختصاصي براي روشن و خاموش نمودن خود دستگاه قطرسنج استفاده شده است. با وجود اين دستگاه ديگر از شك و ترديد براي اتصال ولتاژ حدسي نيست،زيرا با قرار دادن قطعه خود دستگاه ولتاژ را معرفي مي كند.
طرز كار اين دستگاه مشابه طرز كار كمربند ايمني كابين خلبان هواپيماست،با اين تفاوت كه خلبان خود اقدام به بستن كمربند مي كند ولي در اين تكنولوژي كمربند ايمني بصورت اتومات و خودكار بسته مي شود.در ذيل بصورت مفيد و مختصر به عملكرد اين دستگاه مي پردازيم: هنگاميكه راننده در خودروي خود قرار مي گيرد و بر صندلي خود تكيه مي دهد،بوسيله ي فشار ناشي از تكيه ي راننده بر صندلي كليد صفر و يك فوق حساس كه در پشت صندلي راننده تعبيه شده است فعال شده و اين كليد بوسيله ي انتقال برق با ولتاژ بالاي دريافت شده از قسمت كوئل دوبل به موتور،آن را راه اندازي و مقدمات حركت و انتقال آن را از پشت سر به قسمت جلوي راننده و در نتيجه بسته شدن كمربند فراهم مي سازد،وقتي موتور شروع به كار كرد،از روي ريل هاي فايبرگلاس به سمت پايين حركت مي كند،به هر موتور يك گيره نصب مي شود كه كمربند پارچه اي را با خود به سمت پايين ريل حمل نمايد و وقتي موتور به محلي كه قلاب كمربند قرار مي گيرد برسد قلاب را جا زده و بصورت اتوماتيك به عقب برمي گردد.در راه برگشت با قرار دادن دو مانع و برخورد مانع ها با ريل ها،آنها را به طرفين راننده هدايت كرده و در كنار صندلي ها قرار مي گيرند.ريل ها در اندازه و سايز هاي مختلف طراحي شده كه متناسب با همه نوع اندام بدن(چاق و لاغر)مي باشند.
موارد یافت شده: 3