لیست اختراعات محمدحسین شیروانی سعادت آبادی


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 4
تاریخ ثبت: 1401/01/14
خلاصه اختراع:

صندلي محافظ جان خلبان، بعد از اجكت كردن خلبان در شرايط اضطراري كه اين اختراع درباره يك صندلي خلبان جت هاي جنگي ميباشد كه هنگام اجكت خلبان و فرود آمدن روي زمين، سيستم هاي امنيتي و سيستم هاي محافظ جان خلبان، تا زمان رسيدن نيروهاي پشتيبان و كمكي فعال ميشوند و باعث حفظ جان خلبان ميشوند. نيروي انساني در جنگ يكي از مهم ترين اركان نظامي به شمار مي روند، به خصوص هنگامي كه آن پرسنل نظامي يك فرد افسر متخصص و يا يك فرد اطلاعاتي باشد. لذا حفظ جان افراد نظامي در دستور كار ساخت ادوات موتوري جنگي جايگاه ويژه اي دارد. اين تجهيزات شامل سيستم توليد آب از رطوبت هوا، سيستم اندازه گيري دماي بدن خلبان، پتوي الكتريكي جهت گرم نگه داشتن خلبان، باتري و پنل هاي خورشيدي است.

تاریخ ثبت: 1401/02/17
خلاصه اختراع:

يكي از موارد مهم و حائز اهميت در مراكز درماني؛ حفظ و ايجاد مراقبت هاي اعضايي و عضوي مي باشد. كه از اقدامات و پروسيجرهاي مرتبط با آن مي توان به پانسمان و بانداژهاي عضوي و ناحيه اي اشاره كرد. در حال حاضر انجام پانسمان و بانداژ به صورت دستي و توسط پرسنل و يا خود بيمار انجام مي گيرد كه مشكلاتي نظير: جداشدگي پانسمان و بانداژ_ ناهماهنگي در قرارگيري باند_ آزاد شدن رول پانسمان و باند_ دفرميته بودن شكلي و اجرايي پانسمان و بانداژ_ ايجاد سندرم كمپارتمان_سفت و يا شل بودن بانداژ . كاهش و يا عدم خونرساني به عضو مربوطه_ سختي انجام پروسيجر براي بيماران با معلوليت (بيماران با عضو آمپوته)_ وارد نمودن دستي فيكساتور گيره جهت ثابت سازي پانسمان و بانداز انجام شده مي توان اشاره داشت. اختراع « دستگاه بانداژجي پَك لايتر خودكار ريلي جمع شونده با قابليت تغييرسايز وثابت سازي فشاري بدون دخالت مستقيم دست » با در نظر داشتن موارد فوق دخالت دست را از تمامي مراحل انجام پروسيجر پانسمان و بانداژ عضوي و همچنين با تمركز بر بانداژ اعضاي آمپوته را منسوخ نموده و انجام اوامر باليني پانسمان و خصوصا بانداژ را به صورت مشاهده مسيري بانداژ (لايتر) مطابق با گايدلاين هاي علمي در جهت كاهش عوارض و نقايص در انجام پروسيجر گام بر مي دارد.

تاریخ ثبت: 1401/10/10
خلاصه اختراع:

لوله پيتوت براي اندازه‌گيري فشار هوا در وسايل پرنده مورد استفاده قرار مي‌گيرد در ارتفاعات و سرعت‌هاي بالا دچار يخ‌زدگي مي شود. يخ زدن نوك پروب موجب اختلال در محاسبات سرعت و ارتفاع در هواپيما مي‌گردد و به همين دليل سيستم‌هاي ضديخ براي مقابله با يخ‌زدگي ايجاد شده است. سيستم هاي ضديخ موجود براي مقابله با اين پديده در حال حاضر به طور كامل توانايي ارضاء نيازهاي سيستم اندازه گيري را ندارند و طراحي يك سيستم براي برطرف كردن اين مشكل به عنوان نياز در نظر گرفته شده است. با تعبيه كردن يك المنت حرارتي در خود پروب و پوشش دهي سيليكوني الگودار مشكلات يخ‌زدگي نوك پروب حداقل رسانده شده است. بدنه اصلي پروب يك لوله فولادي ضد زنگ است كه توانايي اندازه گيري فشار استاتيك و فشار سكون را داراست. در پوشش دهي سيليكوني با حك كردن الگو هاي منظم و مشخص در لحظه ي برخورد مولكول هاي آب با سطح لوله پيتوت موجب تغيير زاويه بردار مومنتوم حركت قطره مي شود و در نهايت موجب كاهش زمان تماس قطره و كاهش سطح تماس قطره در لحظه برخورد با سطح پيتوت مي شود. بدين ترتيب قطرات آب نمي توانند روي سطح پخش شوند و با تركيب المنت و پوشش دهي يخ زدگي به صفر مي رسدو با بهبود سيستم ضديخ پروب، موجب كاهش خطاي سيستم اندازه گيري سرعت و كاهش خطاي سيستم اندازه‌گيري ارتفاع و افزايش ايمني پرواز مي‌شود اختراع در خال حاضر براي عدم يخ زدگي علاوه بر وجود هيتر كه راه قديمي يخ زدايي لوله پيتوت است نوعي پوشش دهي را به عنوان جديدترين راه حل جاوگيري از يخ زدگي پيتوت ارائه كرده است كه نياز به چك كردن و تعمير و نگداري نخواهد داشت.

موارد یافت شده: 4