لیست اختراعات محمد اردبيلي
ساختار ماشين الكتريكي دو روتوره ي طراحي شده تركيبي از دو ساختار ماشين ورنير و ماشين القائي مي باشد و تمامي مزيت هاي اين دو ساختار را شامل مي شود. بكارگيري ساختار ورنير سبب مي شود تا از مزيت اثر دنده مغناطيسي در ساختار ماشين طراحي شده استفاده شود. استفاده از اثر دنده مغناطيسي سبب مي شود تا گشتاور بالايي در سرعت هاي پايين ايجاد شود. توليد گشتاور بالا در سرعت هاي پايين سبب مي شود تا ديگر نيازي به استفاده ي از گيربكس در ساختار ژنراتورهاي بادي و خودروهاي الكتريكي تركيبي نباشد. همچنين با توجه به اينكه در اين ساختار استاتور با روتور بيروني در ارتباط است و روتور بيروني نيز از نوع ورنير مي باشد بنابراين در خروجي استاتور شكل موج ولتاژ القائي بصورت سينوسي و با كمترين هارمونيك مي باشد. بكارگيري ساختار القائي براي روتور دروني سبب مي شود تا روتور دروني در بازه ي وسيعي از سرعت كار كند. با توجه به اينكه باد در بازه ي وسيعي از سرعت وزيده مي شود، بنابراين استفاده از روتور القائي مي تواند يك مزيت براي اين ساختار محسوب شود. براي بكارگيري ساختار ماشين الكتريكي دو روتوره در خودروي الكتريكي تركيبي و ژنراتور بادي بترتيب از روتور نوع سيم پيچي شده و روتور نوع قفس سنجابي براي روتور دروني استفاده مي شود. مي توان مزيت هاي ساختار ماشين الكتريكي طراحي شده را بصورت زير بيان كرد: 1-كاهش وزن و حجم ساختار ماشين الكتريكي دو روتوره نسبت به ساختار دو ماشين الكتريكي تك روتوره 2-استفاده از ساختار ماشين الكتريكي طراحي شده در ژنراتورهاي بادي تك توربينه و دو توربينه بدون نياز به گيربكس 3-حذف مبدل خروجي ژنراتور بادي تك توربينه بدليل ثابت ماندن فركانس خروجي ولتاژ القائي ماشين الكتريكي طراحي شده 4-تقسيم توان توليدي موتور درونسوز در خودروهاي الكتريكي تركيبي بمنظور تامين انرژي مورد نياز بخش نيرو محركه ي خودرو و شارژ باتري 5-ايجاد عدم وابستگي بين سرعت موتور درونسوز و سرعت چرخ هاي خودرو بمنظور بهينه عمل كردن موتور درونسوز
اختراع مورد نظر يك موتور الكتريكي دو روتوره معكوس گرد مي باشد كه براي استفاده در سيستم پروانههاي معكوس گرد پيشرانه هاي زيردريايي و زيرسطحي ها ساخته شده است. ماشين الكتريكي مورد نظر شامل دو روتور مجزا از هم و يك استاتور مي باشد به نحوي كه دو روتور دروني و بيروني در دو طرف استاتور قرار مي گيرند. براي عملكرد مطلوب موتور در سرعت هاي پايين، از ساختار دنده مغناطيسي استفاده شده است تا موتور گشتاور بالايي را در سرعت هاي پايين تحويل پروانه دهد. همچنين جهت چرخش روتورها بصورت معكوس مي باشند تا بتوان از اين موتور در سيستم پروانه هاي معكوس گرد استفاده شود. براي كنترل سرعت اين موتور نيز از يك درايو ساده استفاده مي شود.
موارد یافت شده: 2