لیست اختراعات محمد رحيم زاده
هدف از اين اختراع اين است كه تمام گيربكس هاي آرژانتيني توليدي را بتوان به گيربكس هاي اتوماتيك تبديل كرد،و همچنين قابليت نصب راحت و كاربردي باشد. طرح فني جهت تحقق بخشيدن به هدف اختراع:دستگاه مبدل گيربكس دستي به اتوماتيك در گيربكس آرژانتيني از چند قسمت تشكيل شده كه يك_قسمت تعويض دنده ي آن از سه موتور الكتريكي 24v-DC كه در انتهاي گيربكس نصب شده و شفت موتورها به ميله هاي مارپيچي متصل مي باشد.كه هر كدام از آن ها مانند:موتور شماره يك دنده۱و۲ را درگير مي كند و موتور شماره دو(وسطي)دنده۳ و۴ را درگير مي كند و موتورشماره سه دنده ۵ وR (عقب)را در گير مي كند و در ابتدا، وسط و انتهاي حركت هر كدام از موتور هاي الكتريكي ميكروسويچ هاي نصب شده است تا بر اساس آن موقيعت هر يك از موتور هاي الكتريكي و حالت دنده(دنده۱،دنده۲،دنده۳و…)را واحد كنترل تشخيص دهد و دستورات لازمه را اجرا نماييد.و كل سيستم داخل جعبه قرار مي گيرد.دو_قسمت كلاچ كه متشكل از يك موتور الكتريكي 24v-DC مي باشد كه به شفت آن يك فولي نصب شده و در ابتدا و انتهاي كورس كلاچ ۲عدد ميكروسويچ متصل مي باشد تا موقعيت كلاچ توصت واحد كنترل تشخيص داده شود.سه_قسمت واحد كنترل مركزي كه تمام قسمت هاي الكتريكي را كنترل مي كند.و دو عدد دو عدد سنسور تشخيص دور يكي در قسمت جلوي موتور بر روي فولي نصب مي شود و دومي در خروجي گيربكس نصب مي شود .و كليد هاي P،R،N،D،Sو-،+وM به جاي دسته دنده ي قبلي نصب مي شوند و يك عددLCD2×16 كنار صفحه نمايش كيلومتر نصب مي شود براي نمايش حالت هاي مختلف گيربكس و يك كليد در زير پدال ترمز قرار دارد كه در صورت ترمز بر اساس سرعت واحد كنترل دستورات لازمه را صادر مي كند. از مزيت هاي اين گيربكس كاهش زمان تعويض دنده در نتيجه كاهش مصرف سوخت،كاهش اصطحلاك و خرابي سيستم گيربكس و كلاچ ، به جاي اهرم تايين حالت (P,N,R,S,M)از دكمه هاي فشاري استفاده شده است و همچنين هزينه نصب كم نسبت به گيربكس هاي اتوماتيك ديگر.
موارد یافت شده: 1