لیست اختراعات محمد رضائی
اساس كار بر مبناي انرژي هاي تجديد پذير و مباني برق الكتروتكنيكي و الكترونيكي بوده و با استفاده از ابزارات مكانيكي و الكتريكي از قبيل موتور، كمپرسور، پنل هاي خورشيدي، شارژكننده هاي خورشيدي، اينورتر، باتري و LED هاي هشدار دهنده و ... كه مي توان با كنترل و بكارگيري مناسب از اين ادوات طرح يخچال حمل داروي ناجي را به انجام رساند. لذا بخش عمده كار مربوط به حوزه علم الكتروتكنيك ,الكترونيك, وساخت و توليد آن مي باشد.
ايزومريزاسيون اتيل بنزن و مخلوط زايلن ها ، يكي از فرآيند هاي مهم در تهيه پارا- زايلن و افزايش درصد آن در مخلوط خروجي راكتور ايزومريزاسيون زايلن ها مي باشد. در اختراع حاضر، كاتاليست هاي ايزومريزاسيون با فعاليت و پايداري مناسب تهيه گرديدند. تركيب اين كاتاليست ها شامل 0/05 تا 1 درصد وزني پلاتين بر روي پايه ها ي زئوليتي حاوي آلومينا مي باشند. هيدروكربن هاي C8 بعنوان خوراك، براي تست راكتوري كاتاليست فوق تزريق شد و نسبت پارا- زايلن به كل زايلن ها 20 تا 26/1 ،ميزان تبديل اتيل بنزن به پارا-زايلن 20 تا 99 درصد ، نسبت بنزن به كل زايلن ها 0 تا 0/2 درصد ، هدر رفت زايلن 0/01تا 0/5 درصد است كه با استفاده از نتايج دستگاه گاز كروماتوگرافي بدست آمده است.
پشه هاي خانگي جزو موجودات زيان رسان ميباشند كه در صورت عدم ارايه راهكار مناسب مي توانند باعث مزاحمت براي انسان شوند. از مهمترين اهداف اين طرح استفاده از تركيبات گياهي مناسب و جايگزين كردن آن بجاي سموم سنتتيك بوده تا بدين وسيله گام موثري در جهت سلامت انسان و محيط زيست برداشته شود. بعد از بررسي هاي 3 ساله انجام شده جهت مبارزه با اين معضلات مهم سرانجام اسانس هاي گياهاني مانند mentha pulegium و pelargonum roseumو موادي مانند caster oil و tween80 وبا تركيب و نسبت فرموله شده انتخاب شده اند. سپس يك قرص تميز تهيه شده و مقدار 200 ميكروليتر از اسانس مورد نضر را روي قرص ريختيم و قرص را داخل دستگاه قرار داديم و بعد از 30 دقيقه مشاهده شد كه تمامي پشه هاي مورد آزمايش ازبين رفتند . و مهمتر از همه اينكه اين ماده موثره كاملا گياهي بوده و استشمام بوي اين محصول هيچ ضرري براي سلامت انسان ندارد.
در اختراع حاضر ، ابتدا كاتاليست هاي فلزي ارتقايافته بر روي پايه گاما-آلومينا يا گاما-آلومينا – سيليكاي اصلاح شده ساخته شده و بعد از انجام تست تعيين مشخصات ، در فرآيند آروماتيك سازي در شرايط عملياتي مختلف مورد بررسي قرار گرفته است. ساختاركاتاليستهاي سنتزي شامل دو يا سه اكسيد از فلزات گروه عناصر واسطه شامل پلاتين ، رنيم ، روتنيوم ، موليبدن ، ژرمانيوم، اينديم ، كبالت ، نيكل ، منگنز،لانتانيم، روي و سريم بر روي پايه هاي مذكور جهت استفاده در فرآيند آروماتيك سازي مي باشد. كاتاليست ها در سيستم راكتوري بارگذاري شده و در شرايط عملياتي زير در حضور خوراك پالايشگاهي تست شدند : H2/HC =1-10 ,P = 5-50 atm , LHSV = 1-10 h-1 T=350-550 oC, حداكثر ميزان تبديل واكنش 61/7 درصد و حداكثر عدد اكتان محصول 107 مي باشد.
اختراع « ماشين تميز كن – خردكن چغندر علوفه اي » كه با توجه به كمبود علوفه در كشور و توليد علوفه هاي جديد مانند چغندر علوفه اي در كشور، سازمان تحقيقات آموزش و ترويج كشاورزي طرح هاي پايلوت در چند استان براي امكان سنجي و توسعه كشت چغندر علوفه اي برگزار كرده است. موضوع اساسي در توسعه كشت اين محصول بحث مكانيزاسيون و تامين ماشين هاي مورد نياز براي برداشت اندام هوائي، ريشه و خردكردن چغندرعلوفه اي است. در خصوص ماشين هاي برداشت مي توان ماشين هاي مورد نياز را تامين و از موجودي ها استفاده كرد ولي ماشين تميزكن - خردكن چغندر علوفه اي در كشور وجود نداشت. لذا طراحي ماشين در موسسه تحقيقات فني و مهندسي كشاورزي انجام شده و ساخت نمونه آن با مشاركت بخش خصوصي به انجام رسيد. ماشين حاضر با ظرفيت 40-35 تن در روز (روزانه 10 -8 ساعت) مناسب اراضي كوچك با متوسط عملكرد 75-70 تن در هكتار بوده و براي مساحت هاي بيشتر و عملكردهاي بالا، ماشين در مقياس صنعتي و با ظرفيت 10 تن در ساعت در حال ساخت است.
خلاصه ي توصيف ونوآوري وابداع هواپيماي فوق سبك بابالهاي تاشوند ه ودو چرخشي هواپيماي فوق سبك باطراحي منحصر به فرد باقابليت پرواز بدون نياز به باندنشست وبرخاست مخصوص كه دراين زمينه جزءقابليت هاي اين ابداع مي باشد هواپيماي فوق سبك درحالت استاندارد وبراساس اطلاعات آماري موجود وقوانين هواپيمايي 103-far محاسبه گرديده ولي ممكن است درحين عمليات ساخت برخي ازاعداد وارقام تفاوت هاي جزيي از هم ديگر نشان دهد وتغيير نمايد 1-اين هواپيما داراي وزن خالي 300 كيلوگرم مي باشد كه اين وزن بااستفاده آلياژهاي مناسب الومينيوم كه نوع آن در صفحه 8 توصيف اختراع آمده است و نوع سوخت آن بنزين معمولي وگنجايش مخزن ان 10 گالن حدود 38 ليتر درنظر گرفته شده است 2-نواوري اين هواپيما درتاشدن بالهاي آن دونقطه (a)كه درصفحه 27،28،30 از طريق بلبرينگ وجك هيدروليكي كه زيربال تعبيه شده به سمت عقب باز وبسته شده وبه صورت مكعب مستطيل به طول 5متر وبه عرض 30/2 متر درمي ايد وكل وزن ان حدود 500كيلو گرم مي باشد 3-موتور هواپيماي مذكور در قسمت جلوي كابين قراردارد ونوع آن از موتورهاي هواخنك (air cooling )فولوكس مي باشد كه درقسمت هاي سيستم روغن تغييراتي به دليل جهت گيري زاويه دار هواپيما كه درنتيجه موتور نيز باآن زوايه پيدا مي كند طراحي شده است وهم چنين سيستم بنزين ازكاربراتور به پمپ انژكتور وسيستم برق از دلكو به مگنت تبديل گشته كه بتوان درهوا از آن دراين هواپيما استفاده نمود 4-كاربردهاي اين هواپيما عبارتنداز: الف: مي توان ازاين هواپيما به عنوان تاكنيكي درنيروهاي مسلح با تجهيز نمودن آن به راكت وتيربار بهره مند شد ب: در مرزباني بين پاسگاه هاي مرزي اقدام به گشت زني نموده وبه مكان هاي صعب العيور پرواز نمايد ج: اين هواپيما را مي توان به عنوان اموزش خلباني جهت آموزش جوانان وعلاقمندان به پرواز استفاده كرد د:اين هوايپما را مي توان به عنوان آموزش خلباني جهت آموزش جوانان وعلاقمندان به پرواز استفاده كرد د:اين هواپيما را با تجهيز نمودن يك تانكر صدليتري بهآن درروستا ها به مزارع وباغهاي كشاورزي سم پاشي نمود
به كمك اين وسيله چند منظوره ميتوانيم عمل سيم پيچي , كلاف پيچي و ترانس پيچي رابه صورت اتوماتيك انجام داد. خلاصه توصيف عملكرد: كاربر ميتواند تعداد دور كلاف , تعداد دور ترانس يا مقدار سيم مورد نظر را بر حسب وزن يا طول انتخاب كرده و مقاير آن را وارد سيستم كرده و بعد از تاييد توسط كاربر, كنترلر دستور حركت داده و موتور شروع به حركت ميكند و پس از دريافت اطلاعات از حسگرها و پردازش آن توسط كنترلر, پس از رسيدن به مقادير مورد نظر دستور توقف را صادر كرده و موتور متوقف ميشود سپس كاربر ميتواند كلاف , ترانس يا قرقره مورد نظر را از روي دستگاه بردارد.
اين اختراع با استفاده از قطعات چهار ضلعي توسط نوارهايي به گونه اي به هم پيوسته شده است كه هرگاه بصورت عمودي از قطعه بالايي نگهداشته شود و با چرخاندن 180 درجه اي آن قطعه تمام قطعات متصل شده به ترتيب، 180 درجه شروع به چرخش مي كنند.
تركيب كاتاليست حاوي 0.4-0.1درصد وزني پلاتين و 14-5 درصد كلـــر مي باشد. براي تهيه كاتاليست، ابتدا محلولي از يك نمك محلول پلاتين نظير كلروپلاتينيك اسيد، هيدروكلريك اسيد / نيتريك اسيد يا تتراكلريد كربن تهيه شد و به روش تلقيح مرطوب به پايه اضافه شد. پس از خشك كردن در دماي C 150-25در مدت زمان 24-3 ساعت با شيب دمايي C6، كلسيناسيون در دماي °C 700-400 و فشار آتمسفري به مدت 12- 5 ساعت در حضور هوا يا اكسيژن با دبي cc/(min.gr catalyst)30-10 انجام شد. سپس احيا در حضور گاز هيدروژن با افزايش تدريجي دما با شيب C5 تا °C600-500 و فشار 20-15 بار به مدت 8-2 ساعت و با دبي cc/(min.gr catalyst)20-10 از جريان هيدروژن انجام شد. سپس فعالسازي با گرم كردن كاتاليست در دماي°C300-50 در جو نيتروژن با آلومينيوم كلرايد در هالو كربني نظير كربن تتراكلرايد يا در حضور نيتروژن با دبي cc/(min.gr catalyst)15-8 و تتراكلريد كربن به ميزان 10% وزني از كاتاليست در مدت زمان 6 ساعت و فشار 1 آتمسفر انجام گرديد.
موارد یافت شده: 121