لیست اختراعات مهدی عباس زاده
اين اختراع با استفاده از مدارات الكترونيكي مقاومت الكتريكي سنسور بلوك گچي را كه يكي از پركاربردترين سنسورهاي مكش خاك ميباشد، قرائت و به مكش خاك تبديل ميكند. با اعمال وروديهاي مناسب شامل عناصر اصلي تشكيلدهنده خاك برحسب درصد به شبكههاي عصبي مصنوعي؛ 4 پارامتر sθ: حجم آب اشباع شده، rθ: حجم آب رسوبي، α: پارامتري وابسته به معكوس مكش ورود هوا و n: توزيع اندازه منافذ خاك جهت محاسبه رطوبت خاك با دقت بالا تخمين زده ميشوند. در ادامه با استفاده از كليه اطلاعات موجود، رطوبت خاك محاسبه و در اختيار كاربر قرار ميگيرد و در صورت نياز ذخيره ميگردد. در نهايت با استفاده از روابط رياضي و براساس پارامترهاي محاسبه شده؛ زمان آغاز و طول مدت آبياري (حجم آبياري) محاسبه ميگردد و تجهيزات آبياري به نحو بهينه و اتوماتيك راهاندازي ميشوند. اين دستگاه داراي يك تقويم دقيق و همچنين از قابليت ذخيرهسازي اطلاعات (شامل زمان شروع آبياري، طول مدت آبياري، رطوبت، مكش خاك و تاريخ و ساعت قرائت آنها) بصورت تكي يا پي در پي برخوردار ميباشد كه در حالت ذخيرهسازي پي در پي، اطلاعات بصورت اتوماتيك با توجه به تعداد و در فواصل زماني قابلتنظيم ذخيره ميگردند. اطلاعات ذخيرهشده در حافظه جانبي را ميتوان بر روي نمايشگر دستگاه نمايش داد و همچنين نمودارهاي مختلف را ترسيم نمود. اين دستگاه داراي قابليت اتصال به كامپيوتر ميباشد تا از اين طريق بتوان اطلاعات ذخيره شده در دستگاه را به كامپيوتر انتقال داد و همچنين نرمافزار دستگاه را از اين طريق به روزرساني كرد.
خودروي هخامنش يك خودروي هيبريدي سري است. سيستم رانش اين خودرو شامل يك موتور الكتريكي 23 كيلووات با بازده 96 درصد و گشتاور بيشينه ي ٨٠ نيوتن متر كه از دور موتور ١ دور در دقيقه توسط يك گيربكس ١ سرعته به چرخهاي عقب منتقل مي شود، است. يك مجموعه باتري ۵ كيلووات ساعت و يك موتور احتراق داخلي ۵ كيلووات به همراه يك ژنراتور، انرژي الكتريكي لازم براي رانش خودرو را فراهم مي آورند. تمام معايب خودروهاي رايج با موتور احتراق داخلي شامل بازده كم موتور گشتاور كم موتور در دورهاي پايين و تلف شدن انرژي هنگام ترمزگيري در اين خودرو رفع شده است. بدليل اينكه سيستم رانش اين خودرو كاملا الكتريكي است، اين خودرو تمام مزاياي خودروي الكتريكي شامل بازده بالاي موتور گشتاور بالاي موتور در دورهاي پايين و بازيابي انرژي جنبشي هنگام ترمزگيري را داراست و مي تواند بدون استفاده از موتور احتراق داخلي در سفرهاي درون شهري با آلودگي صفر عمل كند. اين خودرو همچنين معايب خودروي الكتريكي يعني برد پيمايش كم با يكبار شارژ باتري و طولاني بودن زمان توقف براي شارژ مجدد باتري را ندارد زيرا موتور احتراق داخلي به همراه ژنراتور انرژي الكتريكي مورد نياز براي رانش خودرو را فراهم مي كند.
دستگاه نورد حلقهاي عمودي غيرزاويهاي دستگاهي است كه بهطوركلي درزمينه نورد و بهطور اختصاصي درزمينه نورد هندسههاي گرد (مدور) كاربرد دارد. ازجمله كاربردهاي حلقههاي نورد شده توسط اين دستگاه ميتوان به استفاده در قواي محركه در صنايع دريايي، چرخهاي بكار رفته در ناوگان صنايع ريلي، استفاده در چرخدندههاي توربينهاي بادي، فلنجهاي مورداستفاده در صنايع نفت و گاز، تأسيسات تصفيه و آبرساني، صنايع ساخت بلبرينگ و صنايع سرمايشي و گرمايشي و ... اشاره نمود. بهوسيله اين دستگاه ميتوان حلقههايي توليد نمود كه داراي خاصيت يكنواخت استحكام در جهت محيطي بوده كه مزيت اصلي آنها به شمار ميرود. وجود اين خاصيت سبب ميگردد تا تحمل نيروهاي شعاعي و محوري در حلقه توليدشده با اين روش به ميزان قابلتوجهي بالا رود.
در اين اختراع با بهره گيري از خاصيت تراكم پذيري گاز محبوس در توپ لاستيكي و ايجاد محل ذخيره سيال آب مازاد در زمان افزايش فشار و تزريق آن به شبكه توزيع هنگام كاهش فشار به مديريت نوسانات فشار پرداخته شده است كه باعث افزايش عمر شبكههاي توزيع آب، جلوگيري از هزينه هاي مازاد ناشي از خسارات، بهبود بهره برداري و همچنين باعث كاهش هدر رفت آب ميشود.
موارد یافت شده: 4