لیست اختراعات ميرمسعود سيدي
سيستم ترمز ضد قفل خودرو ABS پس از نصب، بايد در شرايط مختلف جاده اي مورد ارزيابي قرار گيرد. با توجه به اينكه مقدار ضريب اصطكاك چرخ با جاده در شرايط مختلف جاده اي متفاوت مي باشد، بنابراين سيستم ترمز ضد قفل بايد با توجه به اين شرايط مقدار نيروي ترمزي لازم براي جلوگيري از لغزش خودرو را تامين نمايد. براي شبيه سازي شرايط مختلف جاده اي توسط اين دستگاه با توجه به معادله ي نيروي ترمزي (F=μ×N) به جاي ضريب اصطكاك (μ) مقدار نيروي عكس العمل عمودي سطح (N) را به عنوان متغير در نظر مي گيريم. يعني نيروي وارد به غلتك بزرگ كه همان وزن چرخ مي باشد را تغيير مي دهيم. اين امر به وسيله ي تغيير فاصله ي دو غلتك كوچكي كه بر روي ريل قراردارند صورت مي پذيرد. همچنين با ايجاد شرايط مختلف جاده اي به صورت جداگانه در هر چرخ مي توان خودروهايي كه علاوه بر ABS داراي EBD نيز هستند را مورد ارزيابي قرار داد. همچنين با پيش بيني ريلي براي دو ساختمان جلو، اين دستگاه مي تواند خودرو با Wheelbase (فاصله ي دو محور جلو و عقب) متفاوت را پوشش دهد.
موارد یافت شده: 1