لیست اختراعات میتراسادات سادات لواسانی
""تقطير همواره به دليل آساني و قابلاعتماد بودن به عنوان يكي از رايجترين روشهاي جداسازي در صنايع شيميايي وجود داشته است. حدود 95% جداسازي مايعات توسط تقطير انجامشده و اين فرآيند حدود 3% از كل انرژي مصرفي جهان را نيز در اختيار دارد. برج ديوار مياني نسبت به برجهاي تقطير معمولي، هزينه ساخت و مصرف انرژي كمتري دارد و همچنين سه محصول با خلوص بالايي بدست ميآيد. برج ديوار مياني در كشورهاي ديگر تجاري شده است، اما ساختار فيزيكي آنها كاملاً پتنت است و بدون جزئيات قابل استفاده در صنعت بيان شدهاند. هيدروديناميك پيچيدهي آن تماماً شناخته نشده و مراجع و منابع در دسترس، اطلاعاتي راجع به نحوهي طراحي و ساخت برج ارائه نكردهاند. برج ارائه شده از نظر ساختاري كاملاً ويژه و مخصوص كار مخترعين است و يك برج ديوار مياني با چيدمان جديد را به دنيا عرضه ميكنند. كه با كسب دانش فني اين برجها، انرژي مصرفي لازم براي فرآيند تقطير در صنايع پتروشيمي و پالايشگاهها به ميزان قابلتوجهي كاهش مييابد. براي افزايش سطح موثر سيني در اين برج از ناودان لولهاي استفاده شده است. هر نوع سيني قابل استفاده بوده و طراحي به صورتي است كه محل ورود خوراك و شاخه جانبي قابل تغيير است. ~~~~
پوشش دهي يكنواخت و تكرارپذير هسته سراميكي كاتاليست خودرو وابسته به تنظيم مناسب ويسكوزيته دوغاب ميباشد. ويسكوزيته ازجمله مهمترين خواص فيزيكي براي دوغاب است كه بر ميزان وزن و ارتفاع دوغاب پوشش دادهشده تأثير ميگذارد و بر ثبات و پايداري آن از بعد فرآيندي اهميت به سزايي دارد. لايههاي مختلف كاتاليست خودرو داراي ويسكوزيته هاي متفاوت ميباشند. بهمنظور پوشش دهي يكسان مونوليت ها لازم است ويسكوزيته دوغاب با گذشت زمان و اعمال تنش برشي پايدار باشد. در اين اختراع، روش سنتز دوغاب با ويسكوزيته مورد نياز هر لايه و پايدار با زمان و تنش برشي براي پوشش دهي مونوليت كاتاليست خودرو حاوي تركيب مادهاي از گروه HPMC، HEC و HEMC با مادهاي از گروه PVA، PVP و PEG، به طور خاص ماده سلولزي HPMC و PVA بهعنوان افزودنيهاي ويسكوز كننده و تثبيتكننده ارائه ميشود. مواد اصلاحكننده رئولوژي مورداستفاده در اين اختراع، به روش كراس لينك با يكديگر تركيبشده كه سبب بهبود خواص رئولوژي دوغاب با ويسكوزيته بالا ميشوند و اين خواص بهبوديافته را در حين پوشش دهي مونوليت ها نيز حفظ ميكنند. همچنين براي حفظ پايداري و جلوگيري از تهنشيني دوغاب با ويسكوزيته كم و درصدهاي جامد متغير در زمان پوشش دهي و همچنين شرايط سكون ميتوان از اين بهبوددهنده رئولوژي براي دوغاب كاتاليست خودرو استفاده نمود.
موارد یافت شده: 2