لیست اختراعات نويد مستوفي پور
رابط چرخ دنده زني دستگاه تراش (تراش فرز)
سيستم درب باز كن الكتروهيدروليك درهاي چهار لنگه و دو لنگه
عدسي با فاصله كانوني متغير با استفاده از سيالات
چون اغلب اتومبيل ها ارتفاع ثابتي دارند با اضافه شدن بار و يا سرنشين كف اتومبيل به زمين نزديكتر شده و حتي در راههاي معمولي هم اتومبيل را دچار مشكل مي كند . به همين دليل با تنظيم ارتفاع مي توان اين نقص را جبران كرد و در مسيرهاي سنگلاخي مي توان به راحتي از روي موانع عبور كرد و از يك خودروي معمولي مي توان به عنوان يك خودروي مخصوص بيابان و كوهستان استفاده كرد . در جادها و بزرگراها هر چه اتومبيل به زمين نزديكتر باشد تعادل و هندلينگ براي راننده بهتر مي شود و باعث كاهش تصادف مي شود . اكثر خودروها داراي سيستم تعليق ثابت هستند در هنگام اضافه شدن و يا كم شدن بار و يا سرنشين خودرو ، ارتفاع خودرو ثابت نمي ماند و هندلينگ خودرو بهم مي خورد كه اين سيستم اين مشكل را حل مي كند. قسمت توليد فشار از يك پمپ الكترونيوماتيكي دوازده ولتي و شيرهاي برقي كه با فشار دادن دكمه دو حالته مخصوص كه روي داشبرد قرار دارد موتور روشن شده و شيرهاي نيوماتيكي در وضعيت مورد نظر قرار مي گيرند و پمپ هوا را با فشار به سمت جك ها از طريق شير هاي يكطرفه هدايت مي كند و اتومبيل از زمين فاصله مي گيرد و با وزن خودرو و باز بودن شير مقسم الكتريكي پايين مي آيد . در اين سيستم پيستون ها در جك ها ثابت هستند و سيلندرها متحرك اند و به دليل لنگ تراشيده شدن سيلندر و پيستون مي تواند حجم بيشتري داشته . باشد در نتيجه به بار كمتري جهت تنظيم ارتفاع لازم است. مثلا براي جلوي پرايدbar10لازم است ). خصوصيت ديگر آن اين است كه ورودي از پيستون است. سيستم الكترونيك شامل كليد ها و برد هاي الكتريكي در جلوي داشبرد و در جاي مناسبي نصب مي شوند . از آنجايي كه يكي از ويژگي هاي اين سيستم قابليت نصب بر روي انواع خودرو مي باشد به عنوان مثال براي چرخ عقب خودرويي با وزن 800kg به اين صورت محاسبه مي شود : 175kg = وزن روي چرخ عقب A=pi*r(2)* h 300=3.14* 196.5kg=10bar*19.65 300 cc=3.14*6.25*1 3.14×6.25×1≅300 cc حجك سيلندر حداقل فشار مورد نياز 9 بار است بر اين اساس با موتوري با قدرت 1/16 اسب بخار كه داراي پيستوني با قطر 20 ميليمتر و كورس ميلنگ 30 ميليمتري براي اين سيستم طراحي مي شود
چون اغلب اتومبيل ها ارتفاع ثابتي دارند با اضافه شدن بار و يا سرنشين كف اتومبيل به زمين نزديكتر شده و حتي در راههاي معمولي هم اتومبيل را دچار مشكل مي كند به همين دليل با تنظيم ارتفاع مي توان اين نقص را جبران كرد و در مسير سنگلاخي مي توان به راحتي از روش موانع عبور كرد و از يك خودروي معمولي مي توان به عنوان يك خودروي مخصوص بيابان و كوهستان استفاده كرد در جاده ها و بزرگراهها هر چه اتومبيل به زمين نزديكتر باشد تعادل و هندلينگ براي راننده بهتر مي شود كه اين سيستم طراحي شده اين حالت را براي راننده ايجاد مي كند. اكثر خودروها داراي سيستم تعليق ثابت هستند در هنگام اضافه شدن و يا كم شدن بار و يا سرنشين خودرو ارتفاع خودرو ثابت نمي ماند و هندليك خودرو به هم مي خورد با نصب اين سيستم اين مشكل به راحت ترين و سريع ترين و همچنين ارزان ترين روش حل خواهد شد. قسمت توليد فشار از پمپ الكترو هيدروليكي 12 ولتي و مخزن روغن تشكيل ده است كه با فشار دادن دكمه دو حالته مخصوص كه روي داشبرد قرار دارد موتور روشن شده و شيرهاي هيدروليكي را در وضعيت مورد نظر قرار مي دهيم و پمپ هيدروليك روغن را از مخزن گرفته و با فشار به سمت جك ها از طريق شيرهاي يكطرفه هدايت مي شود. سيستم جك ها كه بر روي كمك فنرها نصب شده و بالا و پايين مي رود جك ها يكطرفه بوده كه با فشار بالا مي رود و با وزن خودرو و باز بودن شير مقسم الكتريكي پايين مي آيد. سيستم الكترونيك شامل كليدها و بردهاي الكتريكي در جلوي داشبرد و در جاي مناسب نصب مي شود.
موارد یافت شده: 5