لیست اختراعات پوريا محمدي
تهيه شامپو طبيعي با استفاده از دوغ
سيستم طراحي شده ي SPCVT متشكل از دو نيم پولي شياردار مي باشد كه به هنگام جابجايي آن ها كاملا داخل هم درگير هستند. سيستم سياره اي و شير هيدروليكي كنترل اتوماتيك بگونه اي طراحي شده است كه نياز به كلاچ را مرتفع كرده و بهترين حالت كاركرد را براي موتور فراهم كند. عملكرد سيستم SPCVT در مقايسه با سيستم هاي دستي CVT و IVT با وضوح كامل در شكل زير نشان داده شده است.
مكانيزم لنگ سياره اي با هدف جايگزين ميل لنگ خودرو طراحي شده است. اين سيستم مشكلات موجود در ميل لنگ اعم از ضربه موتور خوردگي سيلندر نياز به تقويت سمت راست سيلندر در مراحل ساخت عدم نياز به طراحي و ساخت منحصر بفرد پيستون و قطعات متحرك ديگر و ... را مرتفع مي سازد و به كاركرد و بازده موتور كمك مي كند. مكانيزم طراحي شده حركت جانبي دسته پيستون را از بين مي برد و به عبارت ديگر دسته پيستون در طي كورس رفت و برگشت پيستون كاملا عمودي مي باشد. در اين مكانيزم از قابليت چرخدنده سياره اي با اعمال پاره اي تغييرات بهره برده شده است و متشكل از دو سياره اي و رينگي براي هر پيستون مي باشد. نسبت دنده سياره اي به رينگي بايستي 1 به 2 باشد تا شرايط لازم براي اين كاربرد فراهم شود. نحوه قرار گيري و پيكربندي سيستم در نقشه ها ضميمه شده است.
سيستم كنترل اتوماتيك سايبان خودرو سيستم كنترلر سايبان موجود در مقابل راننده – كه براي محافظت از تابش مستقيم بر چشم هاي راننده در خودروهاي موجود تعبيه شده است – بر اساس زاويه تابش نور خورشيد و قد راننده مي باشد. در اين اختراع مجموعه اي سنسوري با كمك گيري از ساختارهاي مكانيكي جهت تشخيص زاويه تابش نور به كار گرفته مي شود. ديتاي خروجي سنسور به وسيله ميكروكنترلر پردازش شده و پس از اعمال روابط فيزيكي و مكانيمي لازم موتوري كه تقش زاويه سايبان را بر عهده دارد تا حصول وضعيت مناسب به كار انداخته شود.
خودكارسازي بخش هاي مختلف خودرو جهت ايجاد ايمني و راحتي بيشتر براي راننده و سرنشينان، از مهمترين معيارهاي پيشرفت صنعت خودروسازي هر كشور محسوب ميگردد. از جمله امكانات مغيدي كه در خودروهاي امروزي پبش بيني مي شود؟ . برف پاك كن خودكار است كه علاوه بر راحتي بيشتر راننده موجب بالا رفتن سطح ايمني در رانندگي مي گردد. هدف اين اختراح ساخت دستگاهي جهت كنترل عملكرد برف پاك كن اتومبيل به صورت خودكار با توجه به ميزاذ بارش باران است. جهت اندازه گيري مقدار بارش مي توان از روش هاي مختلفي استفاده نمود كه در اين اختراع از خاصيت هدايت الكتريكيآب به عبارت ديگر تغييرميزان هدايت الكتريكي بين دو تيغه ي فلزي با تغيير مقدار بارش باران و تحليل جداگانه ي مشخصه هاي DC و AC سيگنال دريافتي، استفاده شده است كه از هزينه ي ساخت بسيار كمتري نسبت به ديگر روشها در عين پاسخ دهي مناسب برخوردار است در كنترل كننده مركزي، پس از تحليل داده هاي دريافتي از حسگر با استفاده از منطق فازي اگر-ا نگاه تعريف تعريف چند تابع تعلق براي سيگنال هاي ورودي، وضعيت مطلوب محرك ها را تعيين خواهيم كرد. اين اختراع را مي توان نمونه ي خوبي از كاربرد الگوريتم فازي در ساده سازي سيستم هاي كنترلي پويا كه نياز به محاسبامت پيچيده ي رياضي جهت شبيه سازي رايانه اي و پيش بيني ر رفتار سيستم دارند، دانست. در اين اختراع مشاهده مي شود گه چگونه مي توان با شبيه سازي سخت افزاري و اصلاح مرحله به مرحله ي پارامترهاي الگوريتم كنترلي با مشاهده ي رفتار سيستم تا زماني كه خروجي مطلوب حاصل گردد، يك پديده ي پيچيده از نظر محاسبات رياضي را به سادگي در منظق فازي كنترل نمود. .
در حال حاضر ادوات TCSC و SVC جهت بهينه سازي پارامتر هاي الكتريكي در خطوط برق مورد استفاده قرار مي گيرند. در اين اختراع الگوريتم پوش پول نوع BBC بهينه شده معرف گشته و سخات افزاري براي پياده سازي آن ساخته شده است اين سخت افازر برر وي تجهيزات FACTS نصب گشته و پارامترهاي آنرا به شرح ذيل بهينه مي سازد: - تثبيت ولتاژ خط و شين - پايداري سازي قطب سيستم فيدبك حلقه بسته - تعيين زاويه آتش تريستورها - ميرايي نواسانات خطوط انتقال - افزايش ظرفيت بارگذاري خط - افزايش پايداري خط ادواتFACTS و SVC و TCSC براي ميرايي نوسانات خطوط انتقال و افزايش ظرفيت بارگذاري خط كنترل شده با الگوريتم پوش - پول (push-pull) بهينه شده نوع BBC طراحي شده اند. امروزه خطوط انتقال برق به ادوات گوناگوني براي حفظ پايداري و انتقال بهينه نيرو نيازمندند. شبكه هاي بهم پيوسته بزرگ و خطوط انتقال بلند آنها از سوي ديگر سبب پيچيدگي عملكرد شبكه و كاستن از امنيت آن مي شوند. در اين شبكه ها معمولا سعي بر آن است كه با كمك جبران سازها، خطوط انتقال تا نزديكي حدود حرارتي بارگذاري شوند ولي مشكلاتي نظير كنترل توان انتقالي بين منطقه اي ، پايداري ولتاژ ، فركانس ، پايداري ديناميك و گذرا و گريبانگير متصديان آنهاست. از اينرو امروزه پايداري گذراي شبكه هاي بزرگ، به ويژه پس از خطاهاي بزرگ مورد توجه بسياري قرار گرفته است. در اين اختراع فيدبك ها و نمونه هاي گيري هاي مختلفي كه از پارامترهاي حياتي خط نظير ولتاژ ، جريان، فركانس و ... توسط الگوريتم بهينه شده مورد بررسي و آناليز قرار مي گيرند تا در نهايت با مشخص كردن ميزان توان لازم و تزريق آن به خط از گسترش نوسانات و افزايش دامنه آنها جلوگيري مي كند.
موارد یافت شده: 6