لیست اختراعات پيمان پرويزي
در اين پروژه طرحي از سيستم هوشمند اتوبوس هاي تندرو با قابليت تامين انرژي توسط سلول هاي خورشيدي و جايگزيني منابع تغذيه در ايستگاه هاي اتوبوس به منظور كاهش آلودگي هوا و آلودگي صوتي و بهبود سرويس دهي ارائه مي شود، عملياتي نظير افزايش راندمان سرويس دهي با تغيير در مديريت ايستگاه ها و اتوبوس هاي فعال كه منجر به ايجاد تعادل بين سرعت، زمان سفر و كاهش آلودگي هاي محيطي مي گردد مورد بررسي قرار گرفته است. استفاده از برق به عنوان منبع تامين انرژي لازم براي به حركت در آوردن وسايل نقليه عمومي به سرعت در حال گسترش است. از عوامل رواج اين نوع سوخت مي توان به پاكيزه بودن, قابل اتوبوسي است (EB يا EV) تجديد بودن و در برخي مواقع ارزان بودن آن اشاره كرد. اتوبوس برقي كه از يك يا چند موتور برقي براي توليد نيروي محركه خود استفاده مي كند. برق مورد نياز براي به جلو راندن اتوبوس از منابع متنوعي قابل تامين است: 1. شبكه هاي الكتريكي بالا سري 2. باطري 3. ابر خازن Battery Electric دراين مدل تمامي ايستگاه ها و اتوبوس ها به سلول خورشيدي مجهز شده و جايگزين اتوبوس هاي ديزلي و گازسوز فعلي گشته است. با وجود دو پايانه در ابتدا و انتها Bus خط اتوبوس هاي تندرو امكان ذخيره سازي انرژي در دو سر خط امكان پذير مي باشد. پس از شارژ اتوبوس ها در پايانه ها و هدايت اتوبوس به كريدور اختصاصي در طول مسير با استفاده از سلول هاي خورشيدي نصب شده بر روي اتوبوس بخشي از انرژي مورد نياز تامين مي گردد كه با توجه به متفاوت بودن طول اتوبوس ها انرژي حاصله نيز متغيير خواهد بود. از سوي ديگر به دليل واقع شدن تمامي ايستگاه ها در طول مسير ، با تجهيز ايستگاه ها به صفحات خورشيدي بخش قابل توجهي انرژي بدست مي آيد كه با توجه به تفاوت در پارامترهايي نظير طول ايستگاه و موقعيت قرارگيري متغيير خواهد بود.
در اين پروژه طرحي از يك سيستم آزادراه هوشمند كه منجر به افزايش ايمني مسير و كاهش هزينه ها از جمله تلفات جاده اي ، تصادفات ، نيروي انساني و انرژي هاي فسيلي مي شود، ارائه مي گردد. در آزادراه ها و بزرگرا ها از ابزارهاي سخت افزاري مانند تيرهاي چراغ برق براي روشنايي ، گاردريل براي محافظت و جداسازي فضا و تابلوها به منظور راهنمايي و هدايت راننده ها استفاده مي شود . در اين مدل به جاي استفاده از GPS براي مانيتورينگ و كنترل لحظه اي از روش كنترل لحظه اي در تمامي موقعيت ها در طول آزادراه استفاده مي كنيم . براي اين منظور از سخت افزارهاي موجود به چند منظور بهره گرفته مي شود و بخشي از سخت افزارهاي سنتي از چرخه حذف خواهند شد . فرآيند كلي سيستم بشرح زير است ، در سيستم ارائه شده تمامي خودروها به RFID مجهز مي شوند . در طول مسير از تيرهاي چراغ برق هوشمند كه مجهز به RFID Reader ، Solar Cells و ...... هستند استفاده مي شود. در ورودي و خروجي هاي بزرگراه از Reader هاي بالا سطحي براي فعال كردن / انتقال سابقه از طريق شبكه هاي محلي و سراسري با تكنولوژيWimax به مركز اطلاعات استفاده مي شود. تيرهاي چراغ برق كه انرژي خود را از طريق سلول هاي خورشيدي تامين مي كنند به صورت 3 در ميان هر 2 طرف آزادراه را تحت پوشش امواج خود قرار مي دهند. ضرورت بهره گيري از آزادراه هاي هوشمند زماني افزايش مييابد كه علاوه بر افزايش توليد خودروها ، ميزان هوشمندي آن ها نيز افزايشيافته است ؛ كنترل خودروهاي هوشمند كه به منظور كاهش خطاي انساني و سهولت و اطمينان بيشتر طراحي شده اند تنها به كمك نيروي انساني امكان پذير نمي باشد. هدف اين مقاله معرفي سيستم كنترل هوشمند بر پايهيك مركز اطلاعات است . در اين طرح مركز اطلاعات بدون استفاده از سيستم مكان نماي جهاني (GPS) در هر لحظه توانايي رديابي تمامي وسايل نقليه و كنترل و مديريت بحران و همچنين هدايت و راهنمايي و ثبت تخلفات را در طول آزادراه دارد. با كمك تكنولوژيRFID ماشين ها با مراكز كنترلي ، تيرهاي چراغ برق هوشمند و ساير سخت افزارهاي موجود در مسير ارتباط برقرار مي كنند و با تكنولوژي ارتباطيWiMax تمامي اجزا سيستم با يكديگر بصورت مجازي به وسيله شبكه هاي محلي و سراسري تعبيه شده متصل مي باشندو انرژي مورد نياز شبكه از طريق سلول هاي خورشيدي نصب شده برروي تيرهاي برق هوشمند تامين مي شود.
روش مونتاژ با وان قلع معمولا براي بردهاي يك لايه با چاپ سبز استفاده ميشه به اين صورت كه بهد از اين كه وان روشن شد وشروع به ذوب كردن شمشهاي قلع كرد و خوب گرم شد شما بايد اول بردتونو تميز كنيد از ACTIVE FLuX هاي شوينده استفاده كن اين فلكس ها جرمها و اكسيد هاي روي برد رو ميگيرن بعد با فلكس ها ي معمولي تو بازار با پنبه روي سطح مسي مدارت ميكشي . حالا شروع ميكني به قطعه چيني بعد خيلي آروم بردت رو از يك سمت وارد وان قلع ميكني در وان حركت ميدي و از طرف ديگر بيرون مياري - يه حالت حلالي تقريبا ايجاد ميكني - بعد شروع به چيدن پايه هاي اضافي ميكني .البته اگه كارت خيلي زياد باشه ميتوني از دستگاه كف چين براي كارت استفاده كني كه سيمهاي اضافه رو با اون قطع كي . البته اگه مونتاژت زياده.ميتوني بردتم چاپ سبز نزني كه اين كار باعث ميشه خيلي زود قلعت تموم بشه كه به صرفه نيست.و اما براي برد هاي متاليزه با چاپ سبز : اين برد ها حتما بايد به روش HOT AIR چاپ شده باشند كه وقتي تو وان قلع ميرن باعث خرابي و چروك شدن تركهاي مدارت نشن . اين بردها به دليل قلع وسربي كه روي پدهاشون دارن خيلي به فلكس احتياجي ندارند . دماي وان قلع دوگانه سوز نوآور با بهترين ايده و طراحي در هر دو وضعيت كه با يك كليد دوطرفه انتخاب ميشود توسط ترموكنترل الكترونيكي با تلرانس حد اكثر 2 درجه سانتيگراد كنترل و تثبيت ميشود. در وان قلع دوگانه سوز نوآور در وضعيتي كه مجهز به سولونوئيد ولو (شير برقي ) ميباشد بمنظور رعايت نكات ايمني از ترموكوپل نيز استفاده شده است.نكته بسيار مهمي كه كمتر به آن توجه ميشود دماي صحيح قلع مذاب است . براي توليد و مونتاژ برد اهميت دماي قلع كمتر از كيفيت قلع نيست.چنانچه از بهترين شمش قلع در وان قلع خود استفاده نمائيد اگر دماي ذوب قلع صحيح نباشد نتيجه و كيفيت مطلوب لحيمكاري را نخواهيد داشت . دماي پائين موجب لحيمكاري كدر و جدا شدن پايه قطعات بخصوص در دراز مدت و دماي بالا علاوه بر آسيب زدن به قطعات و برد و جدا شدن مس از روي برد ميشود موجب سوختن قلع و ضايعات آن نيز خواهد شد. لازم به ذكر است كه بسياري از وان قلعهاي موجود بدليل بكار بردن ترموستاتهاي غير الكترونيكي و يا استفاده از ديمر فاقد دقت بوده و دماي آن گاها داراي 50 درجه سانتيگراد تغييرات دما در زمان كار هستند.با استفاده از وان قلع دوگانه سوز نوآور همراه با عاليترين كيفيت هزينه لحيمكاري حد اقل تا 90 درصد كاهش مي يابد.
موارد یافت شده: 3