لیست اختراعات با مالکیت اكبر قاسم زاده
2 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 2
تاریخ ثبت: 1390/03/31
خلاصه اختراع:

فاز اول: مطالعه و گردآوري مقالات، آئين نامه ها و گزارشهاي تحقيقاتي مربوط به پروژه و جمع بندي آنها و ترجمه و تدوين بخشهايي كه متناسب با هدف پروژه است (كليه بخش ها بر حسب تخصص) فاز دوم: بررسي مواد اوليه موجود در كشور و مقايسه آنها با نمونه هاي از خارج كشور (با همكاري شركت بين المللي مقاوم سازي اس. ام. تيم سويس و دانشگاه صنعتي سهند). فاز سوم: بررسي عملكرد مواد افزودني منجمله دي كلريد كلسيم، سيليكافيوم و ... در ملات هاي سيماني در شرايط مختلف جوي (سيكلهاي يخبندانو ...) و همچنين عملكرد بتن جديد در معرض محيط هاي سايشي و خوردگي بالا (با همكاري بخش شيمي و بتن آزمايشگاه فني مكانيك خاك). فاز چهارم: بررسي خواص فيزيكي، مكانيكي، شيميايي و دوام مواد افزودني منجمله كربنات كلسيم، سيليكافيوم و ... و نحوه كاربرد آن در بتن (با همكاري بخش بتن دانشگاه جورج واكشينگتن آمريكا) فاز پنجم: بررسي رفتار سازه اي (با همكاري بخش سازه دانشگاه صنعتي زوريخ) فاز ششم: بررسي كاربرد و محدوديت هاي انواع مصالح مركب پايه سيماني و مواد افزودني براي اعضاي سازه اي و غير سازه اي بمنظور ارايه طرح هاي اختلاط ، شيت هاي آزمايشگاهي و تدوين گزارش نهايي - ساخت نمونه هاي آزمايشي از بتن با استفاده از مصالح افزودني جديد با هدف كنترل هوشمند فرايند كسب مقاومت بتن - بررسي امكان ايجاد المانهاي سازه اي متشكل از بتن فوق و داراي قابليت انعطاف پذيري مناسب با مقاومت فشاري مشخص و افزايش مقاومت المانهاي ساخته شده در برابر سيكل هاي يخبندان جهت توليد انبوه

تاریخ ثبت: 1390/03/31
خلاصه اختراع:

1- يكي از مهمترين مباني براي طراحي قايق رعايت استانداردهاي آيين نامه اي است كه همان رعايت طول عرض و ارتفاع عرشه است. 2- بعد از مرحله استانداردسازي نوبت به طراحي بدنه قايق است كه بايد از لحاظ آيروديناميك بودن و weatherized كاملا رعايت شده باشد. 3- بعد از رعايت اصول بالا بايد با توجه به وزن پاروزنان قوس ها را طراحي كنيم. نحوه ساخت قالب: چون طول قايق زياد است و ساخت قالب يك تكه بسيار گران و زمانگير است روش برش تكه اي را پينشهاد مي دهم. در اين روش كل تكه هاي بيروني قالب را به قسمتهاي 15 تا 20 سانتي تقسيم كرده (عرشه هاي جانبي داخل و بيرون) به عرض مورد نظر (معمولا فاصله آن 5 تا 7 سانت مي باشد) بهترين وسيله براي ساخت اين قالب چوب درخت راش است چون آب را خيلي دير جذب مي كند بعد نوبت تخته چيني كه قايق است كه راحت ترين قسمت ساخت قايق است. يادتان باشد كه در جاهايي كه بايد قوس خود را پياده كنيد مجبوريد از تخته هايي به عرض حتي 3 سانت استفاده كنيد. درزهاي بين چوب را با چسب چوب مخلوط يا تخته خرده پر كنيد تا راحت تر جدا شوند. مرحله بعدي كه سخت ترين قسمت كار است الياف بندي يا همان آرماتوربندي داخل قايق و پين قالب هسات كه زحمت زياد و وقت بسيار مي طلبد. با تجربه اي كه من دارم بهترين الياف براي اين قسمت الياف PVA مي باشد كه قيمت بالايي دارد و سخت پيدا مي شود ولي ارزانترين نوع آن سيم رابيتس است كه بطور فراوان در كشور پيدا مي شود ولي نبايد قطر شبكه هاي آن از اندازه سنگ شما كوچكتر يا بزرگتر باشد كه در قسمت هايي بايد از 2 تكه استفاده كنيد كه ان قسمت ها بستگي به تحليل نرم افزاري شما دارد.

موارد یافت شده: 2