لیست اختراعات با مالکیت امير اقشايي
12 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 12
تاریخ اظهارنامه: 1391/01/26
تاریخ ثبت: 1391/04/10
خلاصه اختراع:

تاریخ ثبت: 1391/08/20
خلاصه اختراع:

امروزه انجام عمليات امداد و نجات در هر نوع حادثه توسط انسان صورت ميگيرد. با توجه به اين كه انسان براي اجام عمليات و حركات مختلف و شرايط زيست محيطي محدوديتهاي مختلفي دارد، در بسياري از شرايط نمي تواند به خوبي عمل امداد و نجات را انجام دهد. در اين طرح روباتي معرفي مي شود كه قادر است در عمليات هاي امداد و نجات مختلف جايگزين انسان شده و با به كارگيري مكانيسم ها و تجهيزات جديد متفاوت بسيار دقيق تر و قوي تر از انسان عمل كند، كه اين روبات داراي مزاياي زير مي باشد: - قابليت پرواز با استفاده از سيستم كوادتور با برد يك كيلومتر. - قابليت حركت روي زمين. - داراي دوربين رنگي براي ديد معمولي اطراف و تشخيص رنگ. - داراي دوربين حرارتي براي تشخيص وجود انسان در زير آوار، مشخص كردن منبع حرارت در آتش سوزي و تشخيص انسان ها در مكان ها و فضا هاي مختلف مانند: جنگل و كوهستان. - داراي دوربين مادون قرمز براي مكان هاي تاريك و ديد در شب. و .......................................

تاریخ اظهارنامه: 1391/12/14
تاریخ ثبت: 1392/01/26
خلاصه اختراع:

روش مونتاژ با وان قلع معمولا براي بردهاي يك لايه با چاپ سبز استفاده ميشه به اين صورت كه بهد از اين كه وان روشن شد وشروع به ذوب كردن شمشهاي قلع كرد و خوب گرم شد شما بايد اول بردتونو تميز كنيد از ACTIVE FLuX هاي شوينده استفاده كن اين فلكس ها جرمها و اكسيد هاي روي برد رو ميگيرن بعد با فلكس ها ي معمولي تو بازار با پنبه روي سطح مسي مدارت ميكشي . حالا شروع ميكني به قطعه چيني بعد خيلي آروم بردت رو از يك سمت وارد وان قلع ميكني در وان حركت ميدي و از طرف ديگر بيرون مياري - يه حالت حلالي تقريبا ايجاد ميكني - بعد شروع به چيدن پايه هاي اضافي ميكني .البته اگه كارت خيلي زياد باشه ميتوني از دستگاه كف چين براي كارت استفاده كني كه سيمهاي اضافه رو با اون قطع كي . البته اگه مونتاژت زياده.ميتوني بردتم چاپ سبز نزني كه اين كار باعث ميشه خيلي زود قلعت تموم بشه كه به صرفه نيست.و اما براي برد هاي متاليزه با چاپ سبز : اين برد ها حتما بايد به روش HOT AIR چاپ شده باشند كه وقتي تو وان قلع ميرن باعث خرابي و چروك شدن تركهاي مدارت نشن . اين بردها به دليل قلع وسربي كه روي پدهاشون دارن خيلي به فلكس احتياجي ندارند . دماي وان قلع دوگانه سوز نوآور با بهترين ايده و طراحي در هر دو وضعيت كه با يك كليد دوطرفه انتخاب ميشود توسط ترموكنترل الكترونيكي با تلرانس حد اكثر 2 درجه سانتيگراد كنترل و تثبيت ميشود. در وان قلع دوگانه سوز نوآور در وضعيتي كه مجهز به سولونوئيد ولو (شير برقي ) ميباشد بمنظور رعايت نكات ايمني از ترموكوپل نيز استفاده شده است.نكته بسيار مهمي كه كمتر به آن توجه ميشود دماي صحيح قلع مذاب است . براي توليد و مونتاژ برد اهميت دماي قلع كمتر از كيفيت قلع نيست.چنانچه از بهترين شمش قلع در وان قلع خود استفاده نمائيد اگر دماي ذوب قلع صحيح نباشد نتيجه و كيفيت مطلوب لحيمكاري را نخواهيد داشت . دماي پائين موجب لحيمكاري كدر و جدا شدن پايه قطعات بخصوص در دراز مدت و دماي بالا علاوه بر آسيب زدن به قطعات و برد و جدا شدن مس از روي برد ميشود موجب سوختن قلع و ضايعات آن نيز خواهد شد. لازم به ذكر است كه بسياري از وان قلعهاي موجود بدليل بكار بردن ترموستاتهاي غير الكترونيكي و يا استفاده از ديمر فاقد دقت بوده و دماي آن گاها داراي 50 درجه سانتيگراد تغييرات دما در زمان كار هستند.با استفاده از وان قلع دوگانه سوز نوآور همراه با عاليترين كيفيت هزينه لحيمكاري حد اقل تا 90 درصد كاهش مي يابد.

تاریخ اظهارنامه: 1388/12/11
تاریخ ثبت: 1389/04/06
مخترع/مخترعان: بدون نام
خلاصه اختراع:

يكي از مشكلات اتومبيل هاي امروزي اين است كه بعد از روشن شدن كامل خودرو به خاطر بي حواسي راننده دوباره استارت مي خورند كه اين امر خود موجب از بين رفتن دنده فلايول و ديگر اجزاي اتومبيل مي شود. در اين طرح تلاش شده است تا به وسيله مداراتي از استارت زدن دوباره اتومبيل بعد از روشن شدن جلوگيري شود كه اين كار به وسيله دو رله و يك رله ي زماني كه در يك مدار الكترونيكي قرار مي گيرند انجام مي شود. در را اندازي اين مدارات از سه سيم حامل جريان (اي سي سي - آن - بنزين) استفاده شده است كه سيم اي سي سي هنگامي برقرار مي شود كه سوئيچ خودرو در انتخاب اول قرار گيرد و سيم آن در هنگامي برق دار مي شود كه سوئيچ خودرو در مرحله بچرخد كه در آن حالت به تمام نقاط خودرو به جز استارت برق مي رسد و از سيم بنزين به اين منظور استفاده شده است كه اين سيم تنها سيمي است كه بعد از روشن شدن كامل خودرو برقدار مي شود و براي راه اندازي رله هاي در نظر گرفته شده بسيار مناسب مي باشد.

تاریخ اظهارنامه: 1390/08/08
تاریخ ثبت: 1391/02/11
خلاصه اختراع:

يكي مشكلات رانندگي با خودرو هاي امروزي عدم توجه راننده به بروز برخي مشكلات فني مانند: (بالا بودن ترمز دستي در حين حركت كم تر شدن ميزان آب يا روغن خودرو بيش از حد معمول) و يا اطلاع نداشتن از وضعيت فعلي خودرو مانند: (دور موتور-سرعت-ميزان بنزين و..) است. كه اين مشخصات توسط يك صفحه در پشت فرمان به راننده نمايش داده ميشود در اين طرح تلاش شده است تا ميزان زاويه ديد راننده به جلو و ديد به صفحه عقربه ها به حد اقل رسيده و اين اطلاعات در جايي نشان داده شود. كه اجسام و يا قد راننده مانع توجه بر آنها نشود كه اين عمل هم باعث كاهش ميزان حوادث رانندگي و هم كاهش ميزان مصرف سوخت و كاهش استحلاك خودرو و ... مي شود.

تاریخ اظهارنامه: 1390/08/04
تاریخ ثبت: 1391/02/07
خلاصه اختراع:

اين طرح كاهش تصادف هاي جاده به دليل خستگي و خواب آلودگي راننده است. سيستم راننده اتوماتيك قابليت تشخيص و شناسايي خطوط جاده اي را دارد. سرنشين خودرو در مواقع اضطراري با زدن كليدي سيستم اتوماتيك به صورت هوشمند فعال مي شود. سيستم راننده با تشخيص خطوط جاده و تنظيم فاصله خودرو با خودروهاي كناري و جلو و عقبي مي تواند فاصله خودرو را در مواقع ضروري تنظيم كند. همزمان اين سيستم اين قابليت را د ارد كه فرمان را به صورت هوشمند در هنگام چرخش كنترل كند و به صورت همزمان سيستم كلاچ اتوماتيك هوشمند به عنوان يك جايگزين مطمئن و بدون خطا براي عمل كلاچ گيري نياز به استفاده از كلاچ را حذف نموده است. سيستم راننده اتوماتيك بر روي خودروها قرار مي گيرد. با به كارگيري اين سيتم هنگامي كه راننده احساس خستگي بكند مي تواند با فعال كردن اين سيستم براي چند لحظه اي خودرور خود را در اختيار سيستم راننده اتوماتيك قرار دهد.

تاریخ اظهارنامه: 1390/08/18
تاریخ ثبت: 1391/02/20
خلاصه اختراع:

امروزه با پيشرفت علم و تكنولوژي و يكي از عامل هاي مهم براي ادامه حيات بشر استفاده از انرژي هاي نو به جاي انرژي ها پايان پذير است. طبق روند پيشرفت بشر و افزايش جمعيت درخاست انرژي نيز بيالا رفته. باعث به پايان رسيدن اين انرژي ها مي شود. استفاده از انرژي هاي نو باعث مصرف بهينه انرژي ها شده و همچنين باعث از بين نرفتن انرژي هاي پايان پذير مي شود. يكي از اين انرژي ها نور خورشيد مي باشد كه مي توان نور آن و گرماي آن را به انرژي هاي مختلفي تبديل كرد كه يكي از اين انرژي ها انرژي برق است كه توسط سلول نوري مي توان عمل تبديل نور خورشيد به جريان الكتريكي را انجام داد. امروزي براي تأمين روشنايي معابر و .. از اين سلول ها استفاده مي شود. طبق تحقيقات صورت گرفته يكي از بزرگترين مشكلات اين سلول ها به اين شرح است كه ميزان زاويه اين سلول ها با زاويه تابش نور خورشيد يكي نبوده و باعث مي شود تا انرژي كمتري ذخيره شود. در اين طرح سعي شده است كه با ساده ترين و كم هزينه ترين تجهيزات سيستمي ارائه شود. كه توسط آن بتوان ميزان انرژي ذخيره شده از نور خورشيد را افزايش دهيم. در اين سيستم توسط يك سيستم ساده الكترونيكي و مكانيكي طرحي ارائه شد كه با آن بتوان ميزان انرژي ذخيره شده را از نور خورشيد را افزايش دهيم. در اين سيستم از چند سلول تشخيص نور تشكيل شده است كه ميزان شدت نور در هر زاويه را محاسبه كرده و سلول نروي را به سمت آن تنظيم مي كند.

تاریخ اظهارنامه: 1390/08/18
مالک/مالکان: امير اقشايي
تاریخ ثبت: 1391/02/20
خلاصه اختراع:

سنسور تشخيص زاويه

تاریخ اظهارنامه: 1390/08/04
تاریخ ثبت: 1391/02/07
خلاصه اختراع:

موارد یافت شده: 12