لیست اختراعات با مالکیت بابك بيگي
1 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 1
تاریخ اظهارنامه: 1390/04/20
مالک/مالکان: بابك بيگي
تاریخ ثبت: 1390/06/05
مخترع/مخترعان: حسين حقيري
خلاصه اختراع:

خلاصه: در اين سيستم يك جك الكتروپنوماتيكي آسانسوري كه متشكل از تعدادي فلز سبك استوانه اي شكل مقاوم در برابر فشار مي باشد، در زير خودرو و دقيقا در مركز ثقل آن قرار مي گيرد. در اتومبيل هاي معمولي فاصله استانداردي كه لاستيك خودرو از بدنه اتومبيل تا سطح زمين دارد 20 سانتي متر مي باشد؛ بنابراين ما در اين سيستم ميزان باز شدن اين جك را تا 2 برابر فاصله ايي كه لاستيك از بدنه تا سطح زمين دارد منظور كرده ايم. تعيين ميزان باز شدن جك، رابطه ايي مستقيم با ميزان فاصله لاستيك از بدنه خودرو تا سطح زمين دارد؛ كه اين ميزان براي اتومبيل هاي كوپه و SUV متفاوت از اتومبيل هاي سدان مي باشد. اين جك الكتروپنوماتيكي توسط يك ريموت كنترل كه در اختيار راننده قرار مي گيرد توانايي باز شدن و يا جمع شدن دارد. در قسمت انتهايي جك، چهار پايه به شكل X كه بهترين حالت تعادل را دارا مي باشد قرار گرفته اند كه هر پايه توسط يك فنر خيلي قوي كه از قسمت انتهايي پايه به داخل شافت گذرانده از ميان پايه ها متصل است، توسط پين هايي به قسمت انتهايي جك متصل مي شوند. در انتهاي هر پايه نيز يك گوي دايره ايي شكل كه جنس هر گوي از تفلون خشك مي باشد تعبيه شده است. گوي هاي به كاررفته در قسمت انتهايي هر پايه اين امكان را به ما مي دهند كه بتوان خودرو را در هر چهار حالت ، جلو، عقب، چپ و راست به حركت در آوريم. زماني كه اتومبيل به درون يك گودال و يا جوي آب مي افتد ويا در بدترين شرايط كه دو چرخ سمت راست و يا سمت چپ و حتي جفت چرخ جلو يا عقب خودرو درون يك گودال مي افتند، فقط كافي است كه راننده توسط ريموت كنترلي كه در اختيار دارد اقدام به باز كردن جك نمايد؛ مثلا در حالتي كه دو چرخ سمت راست اتومبيل به درون يك گودال مي افتند ، پس از فعال كردن اين سيستم ، جك الكتروپنوماتيكي آرام آرام شروع به باز شدن مي كند و پس از قرار گرفتن انتهاي دو پايه سمت راست جك بر روي زمين ، به دليل وجود دو بلوكه كه در انتهاي شافت جك تعبيه شده اند كه اين بلو كه ها از باز شدن بيش از حد جك جلوگيري مي كنند ، پايه هاي سمت راست كاملا برروي سطح زمين با حالت فشرده فنرها، قرار مي گيرند. وقتي كه سطح دو پايه سمت راست كاملا برروي زمين قرار گرفت ، جك هنوز در حال باز شدن مي باشد ؛ از اين قسمت به بعد به دليل وجود دو بلوكه ايي كه ذكر شد و ادامه داشتن باز شدن جك، ماشين از گودال و يا چاله خارج مي شود و تا زماني كه چهار پايه به حالت عادي خود يعني بازگشت فنرهاي فشرده شده به حالت اوليه خود، نرسد جك به حركت خود ادامه مي دهد. زماني كه ماشين از گودال خارج شد ووضعيت به حالت عادي يعني قرار گرفتن چهار پايه برروي سطح زمين ، رسيد جك متوقف مي گردد. در اين زمان كافي است كه تنها شخص راننده از سمتي كه ماشين درون گودال افتاده، نيرويي به آن وارد كند ؛ در اين هنگام به دليل وجود گوي هاي كروي شكل تعبيه شده در انتهاي هر پايه جك، اتومبيل به حركت در مي آيد و به طور كامل از منطقه خطر دور مي شود. در نهايت راننده توسط ريموتي كه در اختيار دارد اقدام به جمع كردن جك مي كند و كار با صرف كمترين نيرو، هزينه و زمان به اتمام مي رسدو لازم به ذكر است كه اين جك به يك PLC برنامه ريزي شده متصل است كه تنها با ريموت كنترل مي توان به آن فرمان داد.

موارد یافت شده: 1