لیست اختراعات با مالکیت
جواد پور احمدآذر
1 عدد
خلاصه اختراع دسثگاه كمك باتري دانمي خودرو داراي سيستمي كاملا ديجيتال و الكترونيكي بوده ودرزمينه ي فني و مهندسي - برق و الكترونيك_قدرت. طراحي و ساخته شده است. در ميان سيستم هاي مختلف يك خو دروسيستم استارت زني و باتري از اهميت ويژه اي برخوردار است و بدون باتري يك خو درو توانايي لازم را براي استارت زدن و شروع به كار را نخواهد داشت. در واقع باتري خودرو ر امي توان به عنوان قلب يك خو درو دانست. زماني كه بنا به دلايل مختلفي از جمله ضعيف شدن، تخليه ي ناخواسته، خرابي و.... توان خود را از دست مي دهد، براي بر رسي مشكل و عيب يابي بايد خو درو را روشن كردكه اين كار يا در تعميرگاه صورت ميگيرد و يا در محلي كه خودرو خاموش شده است، ابتدا بايد به تعميرگاه انتقال داده شود وسپس بايد مراحل عيب يابي خودرو انجام گيرد. براي انجام اين كاربه يك منبع جداگانه كه انرژي مورد نياز براي شروع استارت زدن را فراهم ميكند نياز است امروزه در تعمير گاهها و نمايندگي هاي كارخانجات خودروساري مختلف خدمات پس از فروش خودرو اين نياز به وسيله ي يك باتري جداگانه كه شارژ شده صو رت مي گيرد كه با اتصال آن به دو سركنتاكورهاي باتري تخليه شده عمل كمك رساني به باتري خودرو وتعميركاررا همواره با مشكلات متعددي روبرو ميسازد كه از برخي مشكلات ميتوان به موارد زير اشاره كرد: ١ نياز به شارژ وآماده نگه داشتن دائمي يك باتري كه اين كار خو د باعث اتلاف انرژي فراواني ميشودزيرا باتري پس از هر بار مصرف نياز به شارژ دوباره دارد و از آنجا كه باتر ي هاي الكتروشيميايي مو رد استفاده در صنعت، تو انايي ذخيره ونگهداري انرژي براي مدت زمانهاي طولاني را ندارد و به مرور زمان تخليه مي شو د. ٢ وزن زياد باتري الكتر وشيميايي و مشكلات حمل و نقل آن. احتمال اشتباه در اتصال پلاريته هاي باتري در هنگام عمليات عيبيابي به يكديگر در زمان كمك رساني و احتمال انفجار در يكي از باتري ها 4.انرژي محدود كمك باتري الكتروشيميايي كه پس از چند بار استارت زدن تخليه شده ونياز به شارژمجدد خواهد داشت
موارد یافت شده: 1