لیست اختراعات با مالکیت حامد احمدي نسب
1 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 1
تاریخ اظهارنامه: 1393/08/15
تاریخ ثبت: 1393/10/06
مخترع/مخترعان: امير عطاء صبورمقدم
خلاصه اختراع:

(روش انتخابي كنترل ترافيك در سيستم هاي ارتباط بي سيم مجهّز به سيستم پشتيباني شبكه هاي چندگانه) اين طرح در زمينه طراحي دستگاهي براي پردازش ترافيك توسط يك پايانه در يك سيستم ارتباطي بي‌سيم مي‌باشد كه از چندين شبكه‌ي دسترسي حمايت مي‌كند. از آنجا كه معضل ترافيك يكي از اساسي ترين و اصلي ترين مشكلات زندگي شهري است، تسريع و سهولت حركت خودروها امري بسيار ضروري و مهم در سيستم هاي ترافيك شهري و جادّه اي است چرا كه در ارتباط مستقيم با راحتي زندگي شهري مي باشد. لذا اين طرح براي طراحي يك سيستم هوشمند جهت كنترل ترافيك نوين مبتني بر ارتباط بي سيم كه توسط چند سيستم چندگانه پشتيباني مي شود ارائه شده است كه دسترسي به اطلاعات ترافيكي به هنگام تردد خودروها و برنامه ريزي تمام تجهيزات ترافيكي بر اساس شرايط جوّي و ترافيكي جادّه و خيابان بخشي از اهداف ومحورهاي عملي اين طرح مي باشد. در اين طرح شبكه‌اي از پايانه‌هاي دسترسي مختلف از يك سيستم ارتباط بي‌سيم حمايت مي‌كند و پردازش ترافيك توسط روش تركيبي از مراحل زير انجام مي‌گيرد: اطلاعات مسيريابي ترافيك از اولين شبكه‌ي دسترسي براي رسيدن به مقصد كه در شبكه‌ي دسترسي اول براي ترافيكي كه پردازش خواهد شد برنامه نويسي مي شود. در واقع اطلاعات مسيريابي ترافيك حداقل يكي از اولين شبكه‌ي دسترسي مي‌باشد، كه ترافيك از طريق شبكه‌ي دسترسي دوم ممكن است از طريق دستورالعمل‌ها و جهت‌دهي‌هاي ترافيكي مجاز باشد. در واقع در اين طرح مسيريابي ترافيك از طريق اطلاعات ترافيكي بر اساس روندها مي‌باشد و كنترل ترافيك از طريق شبكه‌ي دسترسي ثانويه نشان مي‌دهد كه آيا روند پردازش اطلاعات ممكن مي‌باشد يا خير. به عبارتي شبكه‌ي دسترسي ثانويه از طريق پردازش ممكن مي‌شود و ترافيك از طريق اين شبكه كنترل مي‌شود. در اين طرح براي كنترل ترافيك بوسيله ارتباط بي سيم از دو رديف سيستم پشتيباني استفاده ميشود كه سيستم پشتيباني چندگانه اول اطلاعات ترافيكي را به ابزار ارتباط بي سيم هماهنگ با پردازنده سيستم ارسال مي كند و سيستم پشتيباني چندگانه دوّم اطلاعات كنترل ترافيك شامل يك ليست از مشخصه‌ها مي‌باشد كه در آن ليست مشخصه‌ها، ترافيك مجاز مي‌باشد. و حداقل شبكه‌ي دسترسي ثانويه شامل يك عامل تعيين‌كننده‌ از يك مشخصه‌ي موجود در آن، مي‌باشد. در واقع شبكه‌ي پشتيباني دوم فرآيند تعيين قابل قبول بودن موجوديت شبكه‌ي دسترسي دوم را كنترل مي‌كند و عامل مشخص‌كننده‌ موجوديت شبكه‌ي دسترسي دوم را شناسايي واطلاعات آن را با پردازنده سيستم به اشتراكمي گذارد كه در آن ليست تعيين‌كننده كنترل ترافيك گنجانده شده است. همچنين عدم هماهنگي تجهيزات ترافيكي با هم و با مولفه هاي مختلفي مانند مشخصات جوي و ترافيكي جادّه و خيابان مشكلات فراواني را به وجود مي آورند كه اين سيستم بوسيله اعمال برخي سنسورهاي جوي وترافيكي هماهنگي ضروري بين اطلاعات جوي وترافيكي با ابزار و تجهيزات ترافيكي شهري و جاده اي ايجاد مي كند. به عنوان مثال شرايط جوّي و ترافيكي هيچ تاثيري در تنظيم ميزان حداكثر سرعت مجاز در جاده ها و خيابان ها نداشته و سرعت مجازي كه براي آن جاده يا خيابان اعمال شده در تمام شرايط يكسان است و در شرايطي مانند مه غليظ، لغزندگي جاده، ترافيك سنگين و غيره هيچ تاثيري در آن به وجود نمي آيد كه اين در اكثر موارد مشكل ساز خواهد بود. لذا در اين طرح يك سيستم هوشمند جهت برنامه ريزي تمام تجهيزات ترافيكي اعمّ از تابلوهاي سرعت مجاز و غيره بر اساس شرايط جوّي و ترافيكي جادّه و خيابان ارائه شده است كه بر اساس عملكرد سنسورهاي جويو ترافيكي و اشتراك اطلاعات آنها با كنترلر مركزي سيستم عمل مي كند.

موارد یافت شده: 1