لیست اختراعات با مالکیت
حسين شيخي
15 عدد
يكي از دغدغه هاي مهم رانندگان وسيله نقليه تعويض لاستيك ها مي باشد كه چه زماني نسبت به تعويض لاستيك ها اقدام كنند .اما اغلب رانندگان اين موضوع را فراموش مي كنند و گاه اطلاعات كافي براي زمان مناسب تعويض را ندارند.اما لاستيك اعلام كننده خودكار پايان دوره مصرف به عبارتي لاستيك هايي هستند كه با اتمام دوره مصرف آنها يعني زماني كه ديگر لاستيك كارايي خود را از دست ميدهدبه طور خودكار اعلام مي كند.اختراعي كه به رانندگان كمك ميكند تا زمان تعويض لاستيك را به موقع مطلع شوند تا از حوادث جانبي تعويض نكردن لاستيك مثل منحرف شدن ماشين - لغزش در جاده - عدم ترمز گيري و... در امان باشند.
شناسايي بخار و يا ذرات گاز در اتمسفر و يا گازهاي پروسه شده با استفاده از سنسورهاي گاز قابل حمل و كوچك كه قادر باشند آناليت را در زمان مناسب و با بازده خوب شناسايي كنند در ارتباط با آلودگي هاي محيطي رديابي خروجي هاي صنعتي و كنترل پروسه ها تشخيص پزشكي امنيت عمومي كشاورزي و صنايع گوناگون از مسائل مهم مي باشد. همانگونه كه در بالا ذكر شد SWNT كاملا تركيبي از اتم هاي سطحي مي باشد كه براي شناسايي الكتريكي مستقيم بخارات شيميايي گزينه اي ايده آل مي باشد كه SWNT هم به عنوان ماده حساس و ماده انتقال دهنده سيگنال عمل مي كند. اولين مقاله كه در سال 2000 چاپ شد پتانسيل زيادي را براي SWNT به عنوان كاربرد سنسور گاز نشان داد. در اين مقاله Kong در دانشگاه Stanford مشاهده كرد كه يك SWNT به عنوان كانال ترانزيستور بين الكترودهاي طلا به كار برده شده اند و بر روي بستر SiO2/Si كه ساختار گيت پشتي مي باشد قرار داده شده با مولكول هاي گاز واكنش داده كه موجب تغيير مشخصه هاي انتقالي SWNT مي گردد. اين كار منجر به توسعه كارهاي عملي و تئوري گرديد. تا امروز استقبال زيادي براي ساخت SWNT صورت گرفته است كه حساسيت نسبت به گازهاي مثل NH3,NO2,CH4,CO,SO2,H2S,O2 الكل از خود نشان دهد. اگر چه استفاده از CNT خام به عنوان ماده حساس عموما نسبت به گاز خاصي اختصاصي نمي باشد و نممي توان حساسيت بالايي نسبت به آناليت هاي خاص به دست آورد. اين كمبود را مي توان با استفاده از تابعي سازي با مواد حساس به آناليت خاص جبران نمود.
سنسورهاي موج صوتي سطحي تاكنون به طور گسترده اي بررسي شده اند و مزيت آنها در خصوص شناسايي تراكم گازها و يا بخارات سمي در محيط هاي آبي و گازي اثبات شده است. اگر سطح سنسور SAW با ماده اي پوشانده شود كه نسبت به گاز خاصي قابليت گزينشي داشته باشد انتظار داريم خروجي سنسور با ميزان گاز ورودي تغيير كند. از سنسورهاي SAW به ميزان گسترده در صنايع مخابراتي كنترل از راه دور سيستم هخاي كنترل شرايط محيطي (رطوبت، حرارت، فشار هوا) سيستم هاي كنترل پارامترهاي فيزيكي (فشار ، تنش ، سرعت و شتاب) و آشكارسازهاي شيميايي استفاده مي گردد ويژگي خاص اين سنسورها استفاده از خاصيت پيزوالكتريك مواد زير لايه مي باشد. موج صوتي سطحي براي اولين بار توسط Lord Rayleigh تشريح گرديد. مشهورترين يمواد پيزوالكتريك كوارتز SiO2 ليتيوم تانتاليت LiTaO3 و به نسبت كمتر ليتيوم نيوبيت LiNbO3 مي باشد. وارد كردن يك ميدان الكتريكي به ماده پيزوالكتريك باعث ايجاد يك تنش مكانيكي مي گردد. در يك كريستال بارهاي الكتريكي مثبت و مفي از يكديگر جدا هستند ليكن به طور متقارن توزيع شده اند بطوريكه از نظر الكتريكي خنثي هستند. با ايجاد يك تنش اين تقارن به هم مي خورد و عدم تقارن خصوصيات الكتريكي پيزو الكتريك را تغيير خواهد داد. هر سنسور شامل يك كريستال پيزو الكتريك دو الكترود و يك پوشش SWCNT تابعي شده با نانو ذرات مس مي باشد. در اين كار ما از كريستال پيزوالكتريك ليتيوم نيوبايت LiNbO3 با ابعاد 1*2cm و ضخامت 0/8cm استفاده كرده ايم. امواج SAW در اينگونه سنسورها از نوع Rayleigh مي باشد. بلندي اين امواج در حد صدم ميكرون مي باشد. لذا براي انتشار و دريافت امواج ضروري است تا سطح پوليش تا حدود 100A دقت داشته باشد. در غير اينصورت در IDT سمت بار امواج به طور كامل دريافت نمي شوند و علاوه بر آن اين روزنه ها در پروسه هاي ليتوگرافي و زدايش بزرگتر نيز مي شوند كه موجب مي گردد IDT ورودي و بار كيفيت خوبي نداشته باشند. با توجه به اينكه سرعت موج در ليتيوم نيوبايت را مي دانيم مي توانيم فركانس مركزي را اينگونه حساب كنيم. ؟؟تعداد شانه ها 50 جفت در هر طرف در نظر گرفته شد و با توجه به طول آكوستيك ؟؟ فاصله بين الكترودها ؟؟ و اندازه هر IDT 4mm به دست مي آيد. زير لايه كوارتز با محلول lotion (بيكرونات پتاسيم + اسيد سولفوريك) و سپس آب DI شستشو داده مي شود. پس از آن محلول استن و الكل و آب DI فراوان به همراه مرحله خشك كردن در آون 40C مورد استفاده قرار گرفت. سپس پروسه فلز نشاني آلومينيوم با استفاده از دستگاه Balzer و با ضخامت 2000A انجام مي پذيرد. داشتن سطحي تميز كمك مي كند كه لايه آلومينيوم به صورت يكنواخت شكل گرفته و هيچگونه فضاي خالي نيز نداشته باشيم. سپس جهت ايجاد IDT بار و ورودي از پروسه فلز نشاني متداول با دستگاه MJB3 با منبع UV استفاده مي كنيم كه همراه با زدايش فلز آلومينيوم در انتها مي باشد. در اين اختراع طراحي و ساخت يك سنسور SAW با لايه حساس از اتصال ناهمگون كربن نانو تيوب تك ديواره نانو ذرات مس براي شناسايي گاز H2S را گزاش نمموديم . سنسورهاي SAW از يك زير لايه پيزوالكتريك ساخته مي شود كه زير لايه مورد استفاده در اين تحقيق LiNbO3 مي باشد. نانو ذرات مس را با پروسه احياي شيميايي بر روي كربن نانو تيوب تك ديواره قرار داديم و با تست هاي SEM,EDX,XRD قرارگيري نانو ذرات مس را بر روي SWCNT تاييد نموديم. در اين اختراع براي اولين بار از لايه حساس نانو كامپوزيت در سنسورهاي SAW جهت شناسايي گاز H2S استفاده نموديم. مبناي به كار بردن اين ماده وابستگي شيفت فركانسي به تغيير در رسانش صفحه اي لايه حساس مي باشد. نتايج پاسخ سريع سنسور در فركانس 40MHz را براي شناسايي گاز H2S نشان مي دهد. جهت بررسي اثرات دمايي بر پاسخ سنسور SAW پاسخ سنسور در 5 دماي مختلف از 25 درجه تا 125 درجه سانتي گراد در تراكم هاي مختلف اندازه گيري شد و مشخص گرديد با توجه كاهش سرعت پخش در دماهاي بالاتر انتظار كاهش شيفت فركانسي را داريم كه نتايج نيز آنرا تاييد مي كند.
جهت ساخت سنسورهاي فيبر نوري با استفاده از اين دستگاه مي توان، نوك فيبر نوري را به طور كنترل شونده اي باريك كرد. از كاربردهاي ديگر اين دستگاه مي توان به جوشكاري سيم هاي ميكروني با استفاده از محلول هاي الكتروليت، پوشش دهي غوطه وري و ساخت نوك ميكروسكوپ STM اشاره كرد. خلاصه توصيف عملكرد: براي استفاده از دستگاه موج بر فيبر نوري كم كم باريك شونده، ابتدا محلول را بر روي صفحه نگهدارنده قرار داده مي شود. سپس فيبر نوري را بر روي سه نظام محكم مي كرده و بعد از آن به صفحه كليد اطلاعاتي نظير سرعت وارد شدن به محلول، زمان اقامت، سرعت خروج از محلول و همچنين ميزان تكرار را وارد مي كنند. دستگاه به صورت اتوماتيك عمليات را اجرا مي كند. با استفاده از اين دستگاه، ورود و خروج از محلول منظم بوده (با بازه هاي زماني يكسان و مدت زمان اقامت يكسان) و همچنين فيبر نوري به صورت كاملا عمودي به محلول وارد و از آن خارج مي گردد. لذا نوك فيبر نوري به صورت كاملا متقارن باريك مي شود.
در اين طرح با استفاده از فناوري هاي نانو يك حسگر بي سيم پوشيدني جهت اندازه گيري بلادرنگ رطوبت تنفس و محيط طراحي و ساخته شده است كه مزايا و برتري هاي مطلوبتري نسبت به ساير حسگرهاي رطوبتي موجود دارد. همچنين با توجه به روش ساخت آن قابليت انبوه سازي و پيشرفت براي استفاده از آن در زمينه هاي مختلف وجود دارد. ماده حساسي (اكسيد گرافن كاهش يافته به طور جزيي) كه در اين اختراع استفاده شده است با جذب مولكول هاي بخار آب دچار تغيير رسانش (افزايش مقاومت) مي شود و اين تغيير رسانش توسط مدارات الكترونيكي طراحي شده خوانده و به صورت بلادرنگ به دستگاه تلفن همراه به صورت بي سيم توسط ماژول بلوتوث گزارش مي شود و كاربر توسط برنامه اندرويدي نصب شده بر روي تلفن همراه از آن مطلع مي شود.
خلاصه شرح كلي خودرو رونده وپرنده اينخودرو برخلاف سيستم هليكوپتر طراحي گرديده است چونكه هلي كوپتر ملخي بطول 13 متر دارد وحفاظي براي آن ندارد وهميشه آسيب پذير بوده .ملخهاي اين پرنده كوتاه ومتعدد ودرداخل محفظه است يعني درتونل بادي قرار گرفته وكار ميكند كه محفوظ است وداراي دويا چند موتور معمولي است كه از نوع موتور خودرو معمول باد انتخاب گرديده است ودر نسلهاي آينده اين خودرو از موتورهاي بزرگ هم ميتوان استفاده نمود تاباقدرت بالا كاركند . سكان هليكوپتر همگي حدود شش متر دورتر از اطاق ودرانتهاي دم قرار گرفته وكار ميكند آن نيز درعمليات پروازي آسيب پذير است . سكان اين پرنده درداخل خودرو قرار گرفته ودرمسير باد كار مي كند ودائم درحال تغيير زاويه ميكند نسبت به هرميزان بار ومسافر ووزن خود دستگاه وبصورت اتوماتيك تنظيم ميگردد تا به حدي كه فقط خودرو راست حركت كند ودرزمان بازگشت به زمين مانند چتر عمل ميكند بطرف بالا وبصورت افقي ايست مي كندتا پرنده آهسته فرود كند درهوا ميتواند ساعتها درجاي خود ثابت مشغول كارهاي عملياتي باشد اين پرنده خيلي كم صدا ميباشد وهم درزمين وهم درهوا با نيروي باد حركت ميكند جعبه دنده وگيربكس براي حركت هوائي وزميني ندارد حتي درحركت زميني هم از نيروي باد استفاده ميكند ودرموقع صعود درمسير باد حركت وموتور آن قسمت بطور خودكار به كمك موتور پرواز ميرود ودريچه حركت بسته است وحركت پايين وبالا وافقي با يكديگر مچ وتنظيم است همه سيستم هاي فشار باد وسيستم حركت باهم تنظيم شد فعال ميگردند وبه هر زاويه ميتواند حركت نمايد وسوخت آن بنزين گازوئيل ودوگانه سوز هم ميتواند باشد راننده ويا خلبان آن بايد آموزش خاص خودش راببيند وگواهينامه اين خودرو مانند گواهينامه هليكوپتر است . هنگام پرواز براي اين پرنده بطور شبانه روزي است درهرهواي صاف باراني وبرفي شب يا روز قادر به عمليات پروازي است ومجاز است كه تا پانصد متر درحالت اوج بگيرد درصورت لزوم دوبرابر هليكوپتر اوج مي گيرد ونسبت به سوخت خود طول مسافت طي ميكند وقادر به سوختگيري درهر پمپ بنزين وپمپ گاز ميباشد ودر هر محلي كه به اندازه 10متر فضا باشد ميتواند فرود بيايد چه خاكي باشد وچه خيابان وحتي درباندهاي تعيين شده ودر پشت بامها هم مي تواند فرود بيايد وميتواند به هرسيستم مخابراتي ماهواره اي جنگي وغيره مجهز شود وهمچنين به جاي ماشين هاي اطفاء حريق نيز كارايي خوبي دارد
اين نوآوري راهكاري نوين و هوشمند به منظور بررسي وضعيت امنيت و ايجاد اختلال در شبكه هاي رايانه اي مي باشد و مي تواند در بالاترين سطح امنيت شبكه ها استفاده در جنگ نرم و پدافند غير عامل مورد استفاده قرار گيرد. اين دستگاه متشكل از دو چيپ الكترونيكي Ethemet و ميكروكنترلر مي باشد كه به صورت ناشناس و غير قابل رديابي بر روي بستر شبكه Lan قرار مي گيرد و در دو مد زير طراحي شده است: 1- مد تشخيص وضعيت امنيت شبكه (تشخيص نقاط ضعف و بالا بردن امنيت شبكه) 2- مد حمله بر عليه منابع فعال درشبكه (جنگ نرم و پدافند غير عامل) اين نوآوري با متدهاي هوشمند مي تواند تجهيزات، منابع فعال در شبكه توپولوژي شبكه و نقاط ضعف آنها را شناسايي نمايد. استفاده از متدهاي هوشمند در شناسايي و حمله در اين نوآوري باعث مي شود منابع امنيتي مانند: Firewall ها IDS ها و IPS ها فريب داده شوند.
١ ) عنوان اختراع اهرم مولد برق مي باشد. ٢ ) مشكلي كه در اين زمينه بوده اين است كه از انرژي رايگان و مجاني استفاده نمي شود يا حداقل در حد بسيار ناچيز است. اختراعات قبلي شامل توربين و ... مي باشد. ٣ ) شامل فرمول خاصي نمي باشد ولي از قانون ظروف مرتبط استفاده شده است. ۴ ) اختراع مذكور مي تواند از انرژي دائمي و خروشاني كه بدون هزينه در اختيا، ماست استفاده كند. نحوه ساخت و پياده سازي طرح به اين صورت است كه دستگاه از مفصلي كه بين دو بخش قرار گرفته مي تواند حركت بخش متحرك را در حالت نصب شده است كه حركت مفصل سبب شارژ و شارژ اين جك هاي بزرگ مي شود به اين ترتيب سيال درون جك با قدرت بسيار زيان باعث حركت توربين شده و در نتيجه برق توليد مي شود. بخش متحرك به صورت شناور و توخالي و قسمت ثابت قابل نصب به زمين طراحي شده است. 5) با توجه به عنوان مزايا و شيوه اجرا در شرح و توصيف نياز به تكرار مجدد نمي باشد.
موارد یافت شده: 15