لیست اختراعات با مالکیت
شرکت سازمان گسترش
5 عدد
اين ثبت اختراع مربوط به ساخت سيستم پيوسته نقاله اي براي ساخت سوپرجاذبهاي بهداشتي است. در اين سيستم مونومر اكريليك اسيد خنثي شده و آغازگر (آمونيوم پرسولفات-تترا اتيل متيلن دي آمين) و شبكه ساز (پلي اتيلن گلايكول دي اكريلات 400) در ابتداي تسمه نقاله به طول سه متر با استفاده از يك سيستم كنترلي تزريق به داخل ظروف در تسمه نقاله منتقل مي شوند. واكنش پليمر شدن از زمان افزودن آغازگرها به داخل ظرف آغاز شده و ظروف با سرعت 6 متر بر ساعت روي تسمه نقاله حركت مي كنند. پس از زمان 15 دقيقه و هنگاميكه ظروف به وسط تسمه نقاله مي رسد آغازگر مرحله دوم (آمونيوم پر سولفات-تترا اتيل متيلن دي آمين) به آن افزوده و محصول به شكل ژل لاستيكي حاصل مي شود. ژل لاستيكي توسط گيوتين برش داده شده و سپس خشك، خرد و دانه بندي مي شود. توليد سوپرجاذب با يك سيستم پيوسته مزاياي زيادي نسبت به سيستم بچ از نظر سرعت توليد وكاهش نياز به نيروي انساني دارد.
زمينه فني اين دستگاه، مكانيك، مواد، شيمي و پلاسما مي باشد. استفاده از انرژي گداخت هسته اي به عنوان منبع انرژي به دليل كمبود ديگر منابع انرژي در چند دهه اخير بسيار مورد توجه قرار گرفته و طرح هاي مختلفي در اين زمينه ارائه شده اند. قدرت گداخت از فرآيند گداخت هسته اي ناشي مي شود. به منظور دستيابي به انرژي گداخت، بايد پلاسما را در مدت زمان مناسب در محفظهاي محصور كرد و آن را تا دماي مورد نياز بالا برد. اين پلاسما نبايد قبل از اينكه به دماي مناسب برسد با ديواره ظرف برخورد كرده و در نتيجه نابود شود. براي اين منظور ميتوان از روشي مرسوم به روش محصورسازي مغناطيسي پلاسما استفاده كرد. توكامك وسيله اي است كه پلاسما را بر اساس محصورسازي مغناطيسي محبوس ميكند.
اختراع مذكور، سامانه ارتباطات هوشمند خودرويي (Vehicular Intelligent Communications System (VICS ميباشد. سامانه ارتباطات هوشمند خودرويي از اجزايي در داخل خودرو به نام واحد درون خودرويي (DOBU) (كه براي عملكرد بهتر با الكترونيك خودرو يكپارچه شده است)، تجهيزات لازم براي نصب در كنار مسير عبور خودروها، موسوم به واحد كنارجاده اي (DRSU)، و پشتيباني هاي نرم-افزاري مورد نياز براي اجراي برنامه هاي كاربردي و نمايش داده هاي رديابي خودروها در مركز كنترل و مانيتورينگ سامانه تشكيل شده است. واحد DOBU وظيفه پردازش داده هاي دريافتي از الكترونيك خودرو براي توليد پيام هاي ايمني و انتشار آنها در محيط اطراف، طبق پروتكل IEEE 802.11p و در باند فركانسي 5.850 الي 5.925 گيگاهرتز را به عهده دارد. تجهيزات DRSU نيز وظيفه دارند كه پيام هاي دريافتي از DOBU ها را حسب مورد براي اطلاع ساير خودروها در محيط منتشر كرده و به مركز CCR (اتاق كنترل و مانيتورينگ مركزي) منتقل كنند و پيامهاي اين مركز را در مسير عبور خودروها منتشر نمايند. اين پيام ها از طريق واحدهاي DOBU خودروها به صورت صوتي و تصويري به آگاهي رانندگان مي رسد. از مزاياي اين اختراع برقراري ارتباطات بين خودروها با تجهيزات كنار مسير و همچنين خودروها با يكديگر به منظور ايمني، روان سازي ترافيك (تحرك پذيري) و كاهش مصرف سوخت كه اين مهم از طريق پيادهسازي كاربردهاي مختلف در اين اختراع مسير ميشود.
گاز طبيعي و يا ساير هيدروكربنهاي سبك با فرايند پيشنهادي مورد نظر به طريق بهينه تبديل به طيف وسيعي از هيدروكربن هاي مايع و يا حتي جامد مي گردد. ابتدا گاز طبيعي با يكي از روشهاي شناخته شده مخصوصا از طريق ريفرمينگ با بخار ريفرمينگ با CO2 ريفرمينگ اتوترمال و يا اكسيداسيون جزئي و يا اكسيداسيون جزئي كاتاليستي تبديل به گاز سنتز مي گردد. سپس محصول گاز سنتز در يك يا چند راكتور فيشر - تروپش كه بصورت موازي يا سري و يا مخلوطي از اين دو به هم متصل مي باشند به هيدروكربن هاي مايع تبديل مي گردد. راكتورهاي فيشر - تروپش مذكور مي تواند داراي جريان برگشتي نيز باشد.
سيستم تزريق زير پوستي به منظور تزريق بدون تهاجم يا با حداقل تهاجم براي تزريق واكسن و ساير داروها از طريق پوست مورد استفاده قرار مي گيرند. از مزاياي تزريق زير پوستي ميتوان به دسترسي آسان به پوست، جلوگيري از عبور دارو از معده و روده و نيز قابليت رهايش كنترل شده ي دارو اشاره كرد.
موارد یافت شده: 5