لیست اختراعات با مالکیت
شرکت شركت مهندسي
66 عدد
اين ست از قطعات مختلفي از جمله انواع شيرهاي برقي پنوماتيك انواع سيلندرهاي پنوماتيك گيريپر پنوماتيك گيربكس موتورهاي DC استپ موتور و انواع سنسور تشكيل شده است. عملكرد اين است به اين صورت مي باشد كه ابتدا سيستم توزيع با فرمان شير برقي سيلندر پنوماتيك را فعال كرده و قطعات را بر روي سيستم نوار نقاله قرار مي دهد سپس نوار نقاله از طريق گيربكس موتور DC شروع به حركت كرده و قطعات را روي نوار نقاله به حركت در مي آورد. بر روي نوار نقاله دو نوع سنسور وجود دارد. سنسور نوري و القايي كه در ابتداي مسير سنسور القايي قرار گرفته كه از طريق آن مي توان قطعات فلزي را از خط جدا نمود. سنسور نوري در انتهاي نوار نقاله قرار گرفته كه با تاييد اين سنسور قطعات ديگر در انتهاي مسير نوار نقاله مي ايستند. در اين مرحله سيستم ترانسپورتر از طريق linear motion در جهت محور x و به وسيله سيلندر پنوماتيك در جهت محور z حركت كرده و به وسيله گيريپر پنوماتيك قطعات را از روي نوار نقاله برداشته و بر روي سيستم پرس قرار مي دهد. بعد از انجام عمليات پرس روي قطعات ترانسپورتر قطعات را از روي سيستم پرس بر روي چرخ ژنوا قرار مي دهد. بر روي چرخ ژنوا دو نوع سنسور تشخيص رنگ وجود دارد كه با گردش چرخ ژنوا و به محض تاييد هر كدام از سنسورها قطعات در قسمت هاي مختلفي ذخيره سازي مي شود سيستم كنترلي اين است از طريق PLC57313C مي باشد.
مطالعات ايجاد دانش فني بومي و طراحي وساخت پايلوت اولين مولد مقياس كوچك توليد همزمان برق و حرارت CHP با استفاده از موتور پايه گاز سوز EF7 موتور ملي) كه طي ۱۸ ماه تلاش شبانه روزي اين شركت با همكاري متخصصين و اساتيد دانشگاه به نتيجه رسيده و در حال حاضر مشغول برنامه ريزي جهت تجاري سازي مي باشيم بطور خلاصه داراي ويژگي هاي ذيل مي باشد. ١- تمام تجهيزات مورد نياز صد در صد ساخت داخل بوده و از ويژگي هاي تكنولوژي روز دنيا برخوردار مي باشد ۲- قابل استفاده در تمام نقاطي كه بطور همزمان به حرارت و برق نياز دارند از جمله مجموعه هاي مسكوني، ورزشي، رفاهي، آموزشي، صنعتي و غيره ۳- داراي راندمان خيلي بالا مي باشد : راندمان الكتريكي موثر ۴۹٪ . راندمان حرارتي ۵۳٪ ، راندمان كل سيستم ۸۵٪ ۴- با گاز شهري و با فشار معمولي كار مي كند و نيز به ازاي مصرف يك متر مكعب گاز شهري 4kw برق و 5/7kw حرارت توليد مي كند (در كل 40kwh برق و 75kwh حرارت توليد مي كند) ۵- داراي حداقل آلاينده هاي صوتي و گاز هاي گلخانه اي مي باشد كه اين موضوع توسط سازمان حفاظت محيط زيست كشور و وزارت نيرو مورد تاييد قرار گرفته است. ۶- سيستم كاملا كنترل پذير بوده و همچنين امكان كنترل از راه دور و مانيتورينگ كامل آن وجود دارد. ۷- جهت تجاري سازي قيمت تمام شده آن نسبت به مشابه خارجي خيلي پايين مي باشد (۲۵٪ مشابه خارجي) و از نظر اقتصادي جهت تجاري سازي توجيه كامل دارد. ۸- با توجه به مزاياي زياد آن ارگان هاي متولي علمي و صنعتي كشور از جمله معاونت علمي فناوري رياست جمهوري و وزارت نيرو بر صنعتي سازي آن تاكيد دارند.
اين سيستم كه تلمبه ميله اي - مكشي نام دارد، بروي چاههاي مرده ميادين نفتي قابل نصب و راه اندازي مي باشد كه پس از راه اندازي اين سيستم چاه مرده نفتي مجهز به سيستم تلمبه ميله اي - مكشي (SRP) در مدار توليد نفت قرار مي گيرد. تلمبه ميله اي - مكشي حركت چكش گونه دارد و بدليل مقرون بصرفه بودن سيستم روش بسيار مناسبي جهت فراز آوري مصنوعي چاههاي نفتي است . تلمبه ميله اي -مكشي كه تجهيزات مكانيكي آن در داخل چاه و تمام ادوات الكتريكي آن در سطح زمين است ، جهت استخراج نفت بروي چاههاي بسته نفتي بسيار حائز اهميت است.
طراحي بدنه اصلي و جانمايي تجهيزات در دكل حفاري دريايي خودبالابر دريايي (ROSEMOND-SA20) – صنعت ساخت سكوهاي حفاري دريايي در مدل ROSEMOND-SA20 تلاش شده كه از فضاي موجود حد اكثر بهره برداري انجام شده و امكانات متعددي چون كلينيك پزشكي، سينما، سالن ورزش، نمازخانه، سالن هاي غذاخوري و اتاق كنفرانس براي اين مدل در نظر گرفته شده و مجموعا بيش از 1800 متر مربع فضاي زيست براي گنجايش 120 نفر در دكل مذكور اختصاص يافته است كه در ميان دكل هاي هم رده (كلاس پائين تر از 350 فوت)، بي نظير است. علت دست يابي به چنين امكاني، استفاده از تمام فضاي اطراف پايه جلويي و نيز انتقال مخازن تحت فشار مواد خشك (كه در عمده دكل ها در فضاي اطراف پايه قرار دارند)، به عرشه هاي زيرين بوده است (مدرك ضميمه شماره 1dr) مهمترين معيار هاي عملياتي عبارتند از: o\tفضاي وسيع و باز كاري در عرشه اصلي o\tامكانات زيستي مناسب o\tظرفيت باربري يالا o\tخروج بيشتر مركز حفاري از بدنه اصلي o\tبهره برداري بيشينه از طول پايه ها
پكيج هاي تصفيه بيولوژيكي توليدي در داخل كشور عمدتا از روش هاي متعارف هوازي از قبيل لجن فعال از نوع هوادهي ممتد و ديسك هاي بيولوژيكي چرخان استفاده مي نمايند كه البته بعضا با توجه به ملاحظات اقتصادي، اقليمي، انرژي و عدم راندمان كافي از لحاظ استانداردهاي زيست محيطي مورد استقبال جدي قرار نگرفته است. لذا به منظور رفع مشكلات موجود در پكيج نوين تصفيه بيولوژيكي نيلفام از فرايندهاي تصفيه بي هوازي (مانند فيلترهاي بي هوازي)، آنوكسيك (فيلتر بيولوژيكي با بستر ثابت) و هوازي دو مرحله اي بصورت تركيبي و با بهره گيري از رشد تلفيقي (رشد معلق و چسبيده بر روي آكنه ها) استفاده گرديد. بنابراين از قابليت هاي فرايندهاي بي هوازي و هوازي و همچنين تلفيق رشد چسبيده و معلق به صورت همزمان بهره گرفته مي شود. اين فرايندهاي داراي مزاياي گسترده اي نسبت به فرايندهاي متعارف (مثل بركه بي هوازي ، لجن ، فعال) از قبيل مقاومت بالا در برابر شوك بارگذاري آلي و هيدروليكي و انعطاف پذيري همچنين بهره برداري ساده تر با نوع فرايند و چيدمان مناسب واحدهاي تصفيه خانه و تعبيه آكنه ها و مصالح مناسب در درون حوضچه ها مي باشند. با قرار گرفتن آكنه (مديا) در مخازن زيست توده بيشتري تشكيل مي گردد و در واقع در اين سيستم ها زيست توده متصل به آكنه ها سبب افزايش و زمان ماند سلولي (سن لجن)، نرخ بارگذاري آلي و راندمان عملكرد تصفيه فاضلاب مي گردد. همچنين در اين فرايندها از مزاياي بيوراكتورهاي بافل دار استفاده مي گردد. در پكيج نوين تصفيه بيولوژيكي فاضلاب وارد دانه گير شده و سپس فاضلاب خروجي از سيستم دانه گير از فرايندهاي تصفيه عبور كرده و در مرحله بعدي سيستم هوازي (مانند بيوراكتورهاي رشد تلفيقي) بصورت تركيبي و با بهره گيري از رشد تلفيقي 0رشد معلق و چسبيده به روي آكنه ها) استفاده شده است. بنابراين از قابليت هاي فرايندهاي بي هوازي و هوازي و همچنين تلفيق رشد چسبيده و معلق به صورت همزمان بهره گرفته شده است.
ابعاد داخلي واگن هابيس كه براي حمل بدنه هاي صادراتي مورد استفاده قرار مي گيرد 0.40 در 19 متر است و طول بدنه خودروهاي توليدي شركت ايران خودرو در حدود 4.5 متر است. بنابراين در صورت بارگيري بدنه ها بدون استفاده از استند تنها 4 بدنه در هر واگن قابل بارگيري مي باشد. براي افزايش ظرفيت بارگيري واگن ها از استند شيبدار 130 كيلوگريم استفاده مي شد با اين استند ظرفيت بارگيري از 4 به 5 بدنه در هر واگن افزايش يافته بود. طرح بارگيري 8 بدنه در واگن هابيس با استفاده از ويژگي هاي بارز واگن و با استفاده از اقلام مهار بار در حالت معلق ارائه شده و در اين طرح در واقع استند تا حد ممكن حذف و به جاي آن از قيد و بند استفاده شده است. پس ايجاد سوراخ هايي در لبه واگن ، بدنه هاي طبقه بالا بوسيله تسمه و بواسطه كارابين فولادي با شكل از لبه واگن آويزان شده و بصورت معلق با سيم مفتولي به ديواره ها و كف واگن مهار مي شوند.
براي استفاده بهينه از فضاي داخلي كانتينر نوعي استند براي اولين بار در سال 87 در واحد مهندسي و استانداردسازي حمل و نقل شركت ايسيكو طراحي و ساخته شده است. كه با استفاده از آن مي توان 3 خودرو را در كانتينر بارگيري كرد. در طرح جديد (سال 88) با اعمال تغييراتي در ساختار استند امكان بارگيري 4 خودروي سمند در كانتينر هاي كيوب با رعايت فواصل مجاز براي اولين بار ميسر گرديد و پس از نمونه سازي و تست در حمل خودروهاي سايت سنگال در آذرماه سال 88 به بهره برداري رسيد.
موارد یافت شده: 66