لیست اختراعات با مالکیت
عباس پرونده
24 عدد
در طي سالهاي اخير با انجام مطالعات و تحقيقات فراوان بر روي پا ، فشار ها و نيروهاي وارده ، نقاط پرفشار و طراحي هاي مختلف ارائه شده در اين زمينه به ارائه طرح هايي مربوط به سيستم هاي هيدروليكي و نپوماتيكي با ارائه يك طراحي منحصر بفرد تا حدود بسيار زيادي به نياز هاي خواسته شده پرداخته ام و حال گام را فراتر گذاشته و با استفاده از كمك فنر هاي مغناطيسي همزمان با استفاده از سيستمها ي هيدروليكي و پنوماتيكي بهترين كارايي را در جهت كاهش نيروها و فشار هاي وارده بر پا در نقاط پرفشار داشته باشد كه به صورت هوشمند و براثر ميزان فشار وارده واكنش نشان داده و درنتيجه اين سيستم سبب مي شود ديگر وابسته به حالت استاندارد پا و يا ديگر شرايط اوليه نباشد. حال به توضيح طرح و طراحي هاي ويژه و عملي مي پردازيم تا بهترين راندمان و نتيجه را براي ما در برداشته باشد . استفاده از مايع ، گاز ، كمك فنر مغناطيسي و همچنين مدارات واصله بين موارد مذكور مي تواند در موارد زير استفاده شود : در صندل ، كفش ، پوتين ، دمپايي و ... مي توان از همه يا قسمتي از تكنولوژي فوق استفاده كرد.
در شرايط جوي آرام، هنكامي در كنار يك خياباني كه هيچ خودرويي حركت نمي كند، مي ايستيم جريان هوايي را احساس نمي كنيم. اما به محض حركت خودروها متوجه جريان هوا خواهيم شد. جريان هوا در اثر حركت خودروها ايجاد مي شود به عبارت ديكر بخش عمده اي از انرژي خودروها صرف به حركت دراوردن سيال هواي اطراف مي شود . به همين دليل است كه در سال هاي اخير توجه دانشمندان و مهندسان طراح، به قسمت آيروديناميك خودروها جلب شده و تلاش زيادي در جهت كاهش اين اتلافات كرده اند. در اين طرح از حركت سيال هوا كه در حقيقت اتلافات حركت خودرو محسوب مي شود، بهره گرفته و با استفاده از علم مكانيك سيالات و هوافضا، پره هاي ايرفويلي و كانالي خاص در قسمت انتهايي سقف خودرو طراحي شده است. سيال متحرك از داخل يك نازل همگرا وارد شده و به پره هاي ايرفويلي برخورد مي كند. چندين نمونه از اين پر ه ها كه روي صفحه دواري نصب شده، در اثر عبور جريان سيال حول آنها نيروي ليفت و دراك ايجاد مي كنند. برايند نيروهاي ليفت و دراك سبب مي شود كه كشتاوري به صفحه دوا ر وارد شده و از اين كشتاور به عنوان نيروي محركه استفاده مي شود. طراحي منحصر به فرد ، رعايت كامل اصول آيروديناميكي و محاسبات بسيار زياد اين طرح، مشكلات طرحهاي پيشين را كه قابليت كاربردي نداشتند، برطرف كرده است. از اين سيستم كه توانايي توليد انرژي از سيال هوا را دارد، مي توان در جهت تامين انرژي خودروها به خصوص خودروهاي الكتريكي و سبز بكار كرفت. در حقيقت اين خودرو را مي توان اولين خودرو بادي دانست كه مي تواند نياز كنوني بشر به خودروهاي پاك را فراهم كرد. از دستاوردهاي اين طرح مي توان به كاهش آلايندهاي توليد شده توسط خودرو ها، كاهش استفاده از سوخت هاي فسيلي و مقرون به صرفه بودن، قابليت نصب بر روي تمامي خودروها. توليد انرژي در حالت توقف خودرو، حذف مدت زمان شارژ باطري خودروهاي الكتريكي اشاره كرد. اين نوع خودرو ها ديكر معايب خودروهاي بادي را نيز ندارند. در خودروهاي بادي از يك بالكي روي سقف خودرو استفاده مي كنند و اين نوع شكل سبب ناپايداري خودرو مي شود در حالي كه خودرو مطرح شده در اين پروژه اين مشكل را ندارد. از طرفي خودروهاي بادي فقط در شرايط جوي بادي قابل استفاده مي باشند ولي خودرو . مورد نظر اين پروژه در تمامي شرايط جوي قابل استفاده است. با توجه به نياز جامعه جهاني به خودروهايي بدون آلودكي، اين طرح مي تواند جايكزين مناسبي براي خودروهاي فعلي شود. اين طرح براي اولين بار در ايران و جهان مطرح شده است .
در اين طرح نوع جديدي از ترمز را مطرح كرده ايم كه به راننده امكان راحتي و اطمينان بيشتر را به هنگام رانندگي خصوصا در شرايط خاص مي دهد از جمله كاربردهاي ويژه اين طرح مي توان به رانندگي در خيابان هاي پر ترافيك وشيب دار اشاره نمود.
موارد یافت شده: 24