لیست اختراعات با مالکیت عليرضا سعيدي شهريور
3 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 3
تاریخ ثبت: 1391/04/27
خلاصه اختراع:

در اختراع حاضر در يك خودروي الكتريكي، ديفرانسيل مكانيكي با ديفرانسيل الكتريكي جايگزين شده است، و ميزان چرخش هر چرخش در هنگام دور زدن خودرو توسط يك سنسور زاويه‌اي كنترل مي‌شود. به عبارت ديگر، از آنجايي چرخ‌هاي خودرو در هنگام دور زدن داراي زواياي چرخش متفاوتي مي‌باشند، اين زوايا از طريق يك سنسور زاويه سنج از فرمان گرفته مي‌شود و توسط يك مدار سطح بالا كه داراي سيستم كنترلي حلقه بسته مي‌باشد به موتورها اعمال مي‌شود، و موتورها به صورت مستقل و با توجه به زواياي چرخ‌ها سرعت هر چرخ را تنظيم مي‌كنند.لازم به ذكر است كه اين مدار سطح بالا مجهز به سيستم پايدار كننده‌اي مي‌باشد كه وابستگي چرخ‌‌ها را به اصطكاك جاده، به عنوان يك متغيرغير قابل كنترل، به ميزان چشم‌گيري كاهش مي‌دهد. به علاوه، در اين خودرو انرژي ناشي از توقف و ترمزها توسط يك ژنراتور (دينام ولتاژ متغير) كه با موتور كوپل شده است، باطري‌ها را شارژ مي‌كند. به عبارت ديگر، انرژي هدر رفته ناشي از ترمزها بازيافت مي‌شود. از آنجايي كه انرژي ناشي از ترمز و توقف قابل توجه مي‌باشد، بازيافت آن و تبديل آن به انرژي ذخيره شده در باطري‌ها نيز مي‌تواند تا حد زيادي قابل توجه باشد.

تاریخ اظهارنامه: 1391/09/27
تاریخ ثبت: 1391/09/27
خلاصه اختراع:

امروزه اهميت اصلاح الگوي مصرف انرژي و بهينه سازي آن بر هيچ كس پوشيده نيست. در اين ميان بهينه سازي سيستم هاي روشنايي به عنوان بخش مهمي از اين مصرف در هر مكاني اهميت دوچندان دارد و با پيشرفت روزافزون تكنولوژي امروزه برتري جزئي هر محصولي در ميزان بهره-وري، عامل برتري آن در بازار فروش رقابتي خواهد بود. در ميان انبوه تنوع سيستم هاي روشنايي از جمله لامپ هاي رشته اي و فلئورسنت و جيوه اي و ... لامپ هاي ال اي دي به دليل ميزان بالاي بهره وري وكارايي قابل توجه در مقايسه با ديگر انواع، جايگزين مناسبي مي باشد و شايد تنها مشكلي كه بتوان به اين نوع سيستم هاي روشنايي وارد نمود، نقطه اي ومتمركز و جهت دار بودن روشنايي حاصل از آن باشد كه در اختراع حاضر راه حلي براي اين مشكل ارائه گرديده است. در اختراع حاضر استفاده از صفحه ي هادي نور به عنوان قسمت اصلي اين اختراع باعث شده است تا نور جهت دار لامپ هاي ال اي دي بدون كاهش بازدهي و اتلاف نور به صورت كاملا يكنواخت و ملايم در بيايد و امكان استفاده از آن در محيط هايي چون مدارس و بيمارستان ها و ادارات و مراكز خريد و ... كه به نور يكدست و يكنواخت نياز دارند امكان پذير باشد.

تاریخ ثبت: 1391/06/04
مخترع/مخترعان: اسد مولاياري
خلاصه اختراع:

در اين پروژه يك خودروي چهار سرنشين با دو موتور الكتريكي كه به طور مجزا بر روي چرخ هاي جلو نصب شده اند، طراحي و ساخته شده است، طراحي اين خودرو بر مبناي دو موتور مي باشد، يعني هر موتور روي يكي از چرخهاي جلو به صورت جداگانه نصب مي شود و اين يكي از مزيت هاي اصلي اين خودروي الكتريكي به خودروي بنزيني است، زيرا به اين طريق مي توانيم گيربكس و ديفرانسيل را كه قطعات حجيمي هستند حذف كنيم، طراحي قطعات مكانيكي از طريق نرم افزار CATIA و SOLIDWORKS انجام شده، و پس از نهايي شدن طراحي قطعات مكانيكي، سيستم تعليق را در نرم افزار ADAMS و آيروديناميك آن را در نرم افزار FLUENT تحليل كرده ايم. در اين طرح هر موتورها از نوع مغناطيس دائم مي باشند (PMSM)، كه هر كدام از طريق يك جعبه دنده خورشيدي، به منظور كاهش دور بالاي موتور، به چرخها متصل هستند. ولتاژ مورد نياز اين موتورها ۹۶ ولت مي باشد كه از طريق ۸ باطري ۱۲ ولت سري شده تغذيه مي شوند. توان و عملكرد موتورها بر حسب پارامترهاي وزن، سرعت، شتاب و مشخصات آيروديناميكي محاسبه شده اند به دقت طراحي شده است. لازم به ذكر است كه پارامتر راحتي سرنشين از نقطه نظر ارگونومي مورد بررسي قرار گرفته است بعد از طراحي اجزا و بررسي قابليت اجرا آن در نرم افزار، اين خودرو به عنوان اولين خودروي الكتريكي چهار سرنشين مجهز به دو موتور الكتريكي در ايران در دانشگاه صنعتي اميركبير تحت نظارت اساتيد اين دانشگاه ساخته شده است

موارد یافت شده: 3