لیست اختراعات با مالکیت محرم حبيب نژاد كواريم
2 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 2
تاریخ ثبت: 1388/11/17
خلاصه اختراع:

براي ربات ساخته شده IcasBot كه به عنوان طرحي براي افزايش كارايي جرثقيل ها مطرح شده، رابط نرم افزاري تهيه شده است. اين نرم افزار چند جانبه براي ربات محرك با 6 كابل ساخته شده در آزمايشگاه رباتيك دانشگاه علم و صنعت ايران نوشته شد. براي ارتباط برد مدار قبلي با كامپيوتر از پورت سريال استفاده شد. قالب بندي نرم افزار جهت انجام وظايف محموله بايد به صورتي باشد كه كاربر به سادگي بتواند مسير دلخواه را وارد نرم افزار كند، آن را ذخير كند يا اينكه مسير داده شده قبلي را بازيابي كند. مقادير مهم در برنامه مانند سرعت موتورها ضرايب كنترلري و غيره به صورت پارامتري تعريف شوند تا نياز به دست بردن به متن برنامه كاهش يابد و به توجه به نياز كاربر قابليت انعطاف لازم را داشته باشد. اين ويژگي ها شامل تنظيمات اوليه، حركت دستي موتورها براي تنظيم موقعيت ربات كابلي، دادن نقاط مسير به صورت نقطه اي و گرافيكي مي باشد و داراي قابليت ذخيره اطلاعات در فرمت قابل قبول جهت استفاده بهينه نتايج در محيط هاي ديگر مانند MATLAB باشد. علاوه بر آن طراحي محيط انيميشني براي ربات كابلي ازمايشگاه به منظور مشاهده برون خط حركت ربات انجام شد. از مزيت هاي محيط انيميشني ايجاد شده، مشاهده حركت ربات از زواياي مختلف، تغيير سرعت حركت در محيط انيميشني و مشاهده محيط هاي انيميشني به طور همزمان در زواياي مختلف مي باشد.

تاریخ اظهارنامه: 1386/02/10
تاریخ ثبت:
خلاصه اختراع:

در اين اختراع يك مكانيزم براي حمل باك خودرو پژو RD طراحي شده است و يك روش عددي براي دستيابي به بيشترين ظرفيت حمل بار اين مكانيزم با در نظر گرفتن مفاصل انعطاف پذير و قيود دقت و موتور، توصيف شده است. بيشترين ظرفيت حمل بار منيپولاتورها براي يك مسير داده شده، توسط چندين عامل محدود مي شود. مهمترين اين عامل ها عبارتند از: مشخصه هاي ديناميكي منيپولاتور ، محدوديت هاي موتور محرك و انعطاف پذيري مفاصل از جمله وجود انتقال دهنده ها و كاهش دهنده ها. در ابتدا مكانيزم طراحي و ساخته شده و معادلات سينماتيكي مكانيزم حمل باك خودرو با در نظر گرفتن 6 درجه آزادي استخراج مي شوند و شبيه سازي مكانيزم توسط نرم افزار انجام مي شود. سپس مدلسازي ديناميك مكانيزم با مفاصل انعطاف پذير با ساده سازي آن براي سه محور اصلي انجام مي شود. در ادامه روشي براي تعيين ظرفيت حمل بار ديناميكي با توجه به قيود دقت و موتوري توضيح داده شده و ظرفيت حمل بار ديناميكي براي ماكزيمم مورد نظر از اين روش محاسبه مي شود. نتايج به دست آمده ضرورت هر دو قيد با توجه به اينكه كداميك نقش اصلي را در رابطه با دقت و دنبال نمودن مسير را بازي مي كنند ، مشخص مي كند.

موارد یافت شده: 2