لیست اختراعات با مالکیت محسن اصفهانيان
4 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 4
تاریخ اظهارنامه: 1390/01/20
تاریخ ثبت: 1390/02/12
خلاصه اختراع:

رشد روز افزون پيشرفت هاي صورت گرفته در صنايع خودروسازي و ساخت موتورهاي با وزن كمتر و قدرت بيشتر باعث شده تا تحقيقات بر روي دسته موتورهاي هيدروليكي به منظور كاهش ارتعاشات وارده از طرف موتور به بدنه خودرو مورد توجه قرار گيرد. دسته موتورهاي هيدروليكي، ضمن كاهش ارتعاشات انتقال يافته از موتور به بدنه خودرو كه غالبا در فركانس هاي بالا اتفاق مي افتد. بايستي موتور موتور را از ضربات ناگهاني كه معمولا در فركانس هاي پايين ايجاد نيز محافظت مي نمايد. در اين اختراع دسته موتور جديد هيدروليكي مگنتوئولوژيكال شبه فعالي ارائه شده است كه متناسب با شدت ميدان مغناطيسي اعمالي بر سيال مگنتوئولوژيكال، قادر است خصوصيات ديناميكي خود را به گونه اي تغيير دهد كه هم در يك حوزه فركانسي گسترده، جداسازي ارتعاشي مناسبي را نتيجه دهد و هم در فركانس هاي تحريك ضربه اي از حركت هاي بيش از اندازه و پرش موتور جلوگيري نمايد. از اين دسته موتور جديد مي توان در انواع وسايل نقليه به خصوص وسايل نقليه مدرن امروزي (همانند خودروهاي هيبريدي) استفاده كرد.

تاریخ اظهارنامه: 1390/01/20
تاریخ ثبت: 1390/02/12
خلاصه اختراع:

امروزه دسته موتورهاي هيدروليكي به صورت گسترده اي در صنايع خودروسازي (به ويژه خودروهاي مدرن) به منظور جداسازي ارتعاشات موتور از بدنه و جلوگيري از پرش ها و حركت هاي بيش از حد موتور مورد استفاده قرار مي گيرند. دسته موتورهاي هيدروليكي شبه فعال قادرند تا در گستره كاري وسيع تري نسبت به دسته موتورهاي هيدروليكي معمولي كارايي داشته و خصوصيات ديناميكي خود را با انواع شرايط كاري كه وسيله نقليه با آن روبرو مي شود وفق دهند. تغيير خصوصيات ديناميكي خود را با انواع شرايط كاري كه وسيله نقليه با آن روبرو مي شود وفق دهند. تغيير خصوصيات ديناميكي دسته موتورهاي هيدروليكي شبه فعال با استفاده از يكسري سنسور و كنترلر انجام مي پذيرد كه مستلزرم استفاده از منبع قدرت و تجهيزات اضافي است كه اين امر موجب بالا رفتن هزينه و وزن سيستم مي شود. در اين اختراع دسته موتور هيدروليكي شبه فعال پايه مگنتورئولوژيكالي ارائه شده است كه قابليت خود كنترل بودن و بازيابي انرژي مكانيكي دارد. بدين ترتيب اين دسته موتور علاوه بر دارا بودن خصوصيات مطلوب يك دسته موتور شبه فعال مگنتورئولوژيكال نياز به استفاده از كنترلر و سنسور جداگانه را براي تغيير وضعيت دينامكي دسته موتور حذف كرده و با تبديل انرژي ارتعاشي موتور به انرژي الكتريكي جريان لارزم براي اعمال ميدان مغناطيسي بر سيال مگنتورئولوژيكال را تامين مي نمايد. اين دسته موتور جديد در انواع خودروها به خصوص خودروهاي مدرن امروزي كاربرد موثري مي تواند داشته باشد.

تاریخ اظهارنامه: 1392/07/13
تاریخ ثبت: 1392/12/13
خلاصه اختراع:

باتري‌ها از مهمترين اجزاي خودروهاي الكتريكي و هيبريد الكتريكي است و تأثير بسياري بر ايمني و عملكرد خودرو دارد. اين جعبه باتري سبك، كم‌حجم و داراي استحكام مكانيكي بالايي است تا از باتري در برابر آسيب‌هاي مكانيكي همچون ضربه و ارتعاشات، آسيب‌هاي الكتريكي و نفوذ گردوغبار و آب محافظت ‌نمايد. اين جعبه‌باتري با استفاده از 7 سنسور دمايي كه در 7 نقطه مختلف بين سلول‌ها تعبيه شده است و با توجه به حداكثر دماي تعريف شده براي سامانه، دماي جعبه باتري را كنترل مي‌كند و درصورت بالا بودن دما، فن‌ها و ترموالكتريك به‌صورت خودكار به‌كار افتاده تا دماي مجموعه را پايين بياورد. از ويژگي‌هاي بارز اين سامانه استقلال آن است كه وابسته به يك سيستم خنك‌كاري خارجي مثل رادياتور نيست. اين مساله موجب كاهش هزينه‌ها و بهبود كارآيي آن مي‌گردد. هر جعبه باتري مجهز به كنتاكتور، فيوز، سيستم خنك‌كاري و برد سيستم مديريت باتري (BMS) است. با استفاده از برد كنترلي BMS ، سلول‌هاي ليتيومي باتري در برابر محدوده غيرمجاز كاري از جمله افزايش دماي بيش از حد، جريان و ولتاژ غيرمجاز محافظت مي‌شوند. براي بهبود كاركرد مجموعه، يكسان‌سازي ولتاژ سلول‌ها توسط برد سيستم مديريت باتري انجام مي‌شود. دماي كاري درنظر گرفته‌شده براي باتري‌ها حدود ۴0 درجه سانتي‌گراد است.

تاریخ اظهارنامه: 1393/01/26
تاریخ ثبت: 1393/08/04
خلاصه اختراع:

"شبيه‌ساز سخت‌افزار در حلقه براي تست واحد كنترل مركزي در اتوبوس هيبريد الكتريكي سري" هزينه و زمان صحه‌گذاري واحد كنترل مركزي را بشدت كاهش مي‌دهد. با توجه به پيچيدگي‌هايي كه در سيستم‌هاي كنترل خودروهاي هيبريد وجود دارد، لازم است قبل از نصب روي خودروي واقعي تست‌هاي گسترده‌اي روي واحد كنترل الكترونيكي در اين خودروها انجام شود. در اين اختراع، در راستاي ساخت اولين اتوبوس هيبريد الكتريكي در كشور، يك شبيه‌ساز سخت‌افزار در حلقه طراحي و پياده‌سازي شده است و بوسيله آن عملكرد واحد كنترل‌ مركزي در اين اتوبوس بدون نياز به انجام تست روي خودرو واقعي مورد ارزيابي و صحه‌گذاري قرار گرفته است. هدف از طراحي اين شبيه‌ساز سخت‌افزار در حلقه، ارزيابي و عيب‌يابي عملكرد واحد كنترل مركزي و فايق آمدن بر پيچيدگي‌هاي موجود در آن بدون نياز به هزينه‌هاي ناشي از تست روي خودروي واقعي و همچنين كاهش قابل ملاحظه زمان صحه‌گذاري و توسعه واحد كنترل مركزي است. با استفاده از شبيه‌ساز طراحي شده كاربر مي‌تواند به شكل راننده واقعي عمل كرده و رژيم‌ها و شرايط مختلف رانندگي را اعمال و عملكرد واحد كنترل مركزي به فرامين مختلف را ارزيابي كند.

موارد یافت شده: 4