لیست اختراعات با مالکیت
محسن دهقاني
21 عدد
ساخت نئوپان و تخته فيبر (MDF ) از آرد چوب نخل ( الياف، هرس و چوب نخل) و مواد پليمري
از بين آلاينده هايي كه به وسعت از طريق فاضلاب هاي مختلف صنعتي در محيط زيست تخليه مي شوند ، فلزات سنگين مس و كادميم به علت كاربرد گسترده در صنايع و حضور در فاضلاب صنايع از اهميت بالايي برخوردارند.اين فلزات به دليل ويژگي هايي نظير تجميع پذيري در بافت ها، تجزيه ناپذيري،مقاومت به فعل و انفعالات بيولوژيكي و سميت ، با راهيابي به زنجيره غذايي موجودات زنده و در نهايت انسان ، عوارضي مانند سرطان ، اثرات ژنتيكي كوتاه مدت و بلند مدت ، را به همراه خواهند داشت. بنابرين حذف اين فلزات از فاضلاب ها قبل از ورود به محيط زيست ضروري مي باشد.در اين تحقيق ( طرح مورد ادعا) موفق شديم با استفاده از دورريز موي انسان , محصولي پودري شكل توليد كنيم. كه اين محصول مي تواند با قابليت جذب فوق العاده, (بيشتر از 99 درصد) و با هزينه بسيار پايين فلزات سنگين ( مس و كادميوم) محلول در تمامي محيط هاي آبي را حذف نمايد.
خلاصه توصيف گوشي سنتور آسان كوك آوا سنتور يكي از قديمي ترين و خوش صدا ترين ساز هاي ايراني است كه علي رغم قابليت اجرايي بالا با مشكلاتي همراه بوده كه اثرات نا مطلوبي در يادگيري و نوازندگي اين ساز گذاشته است. كوك و تنظيم بسيار سخت اين ساز بدليل استفاده از گوشي هاي كوك رايج با ساختار بسيار ابتدايي و آچار كوك T شكل داراي مشكلات تكنيكي فراواني است. براي رفع مشكل كوك كردن سنتور كه از مهم¬¬ترين دغدغه¬هاي نوازندگان اين ساز مي باشد مخترع با طراحي و ساخت گوشي هاي آسان كوك آوا با استفاده از مكانيزم جديد متشكل از كشويي ها و تودلي هاي نچرخ و پيچ و مهره هاي مخصوص و قفل كن دار توانسته مشكلات گوشيهاي رايج را برطرف كند. با قابليت جديد تغيير كشش سيم ها بصورت تك تك و همزمان در تمامي سيم هاي يك نت، با تغيير شيار روي شيطانك سنتور و قرار دادن مفتول يا ساچمه اي روي شيطانك در زاويه اي كه طول سيم هاي يك نت با يكديگر يكسان شوند مي توان با اين قابليت گوشي هاي جديد كوك نت هاي سنتور را به راحتي تغيير داد. اين گوشيها قابليت نصب بر روي پيانو را دارند.
سنتور هزار آوا با سيستم تغييردهنده كوك، سطوح داراي ريل هاي زاويه دار و شياردار يك تكه سنتور يكي از خوش صدا ترين ساز هاي ايراني است كه علي رغم قابليت اجرايي بالا هميشه با مشكل عدم تغيير كوك سريع همراه بوده است. اين مشكل اثرات نامطلوبي در يادگيري و نوازندگي سنتور و باعث كاهش نقش آفريني اين ساز شده است. در سنتور هزار آوا مخترع با مهندسي و طراحي و ساخت دقيق سيستم تغييردهنده طول و كوك سيم ها با مكانيزم سطوح داراي ريل هاي زاويه دار و شياردار به صورت يك تكه كه بر بالاي كناره هاي صفحه رو و قسمتي از بالاي كلاف هاي كناري ساز قرار مي گيرند، اين امكان را فراهم آورده كه نوازنده اين ساز امكان اجراي هفت دستگاه موسيقي ايراني و گام هاي جهاني را تنها با حركت دادن پرده گردانهاي روي ريل ها در زمان بسيار كوتاه حدود چند ثانيه داشته باشد. با سنتور هزار آوا نوازنده مي تواند مانند بسياري از سازهاي ديگر در حين تمرين و اجراهاي زنده روي صحنه به راحتي هر دستگاه و گامي را بنوازد و محدوديت هاي اجرا سنتورهاي رايج را نداشته باشد. همچنين اين سيستم باعث تغييري در صداي سنتور اصيل ايراني نمي شود.
سيم گير سنتور با سيستم پيچ و مهره قفل كن دار آوا سنتور يكي از قديمي ترين و خوش صدا ترين ساز هاي ايراني است كه علي رغم قابليت اجرايي بالا داري مشكلاتي مي باشد كه باعث نا همواري هاي براي نوازندگان اين ساز مي گردد. از جمله اين مشكلات وصل كردن سيم به ساز مي باشد كه سيم ها براي نصب به سيم گير هاي كه ساچمه هاي هستند كه در كلاف كناري ساز فرو رفته اند و سيم ها گره خورده و به آنها وصل مي شوند.گره زدن سيم ها كار بسيار مشكلي مي باشد و زايده هاي سيم ها باعث خراشيدگي و زخم دست هاي نوازنده مي شود. براي رفع اين مشكل مخترع با طراحي سيم گير سنتور با سيستم پيچ و مهره قفل كن دار آوا توانسته اين مشكل حل كند و به راحتي سيم به ساز وصل مي شود.
ازجمله اين مشكلات عدم رگلاژ و تنظيم پل هاي داخل ساختمان سنتور پس از ساخت مي باشد. در سنتورهاي متداول پل هاي داخل ساختمان سنتور است كه˓ ما بين صفحه زيرو روي ساز قرار ميگيرد و فشار وارده سيم هارا از صفحه رو به صفحه زير انتقال مي دهندو علاوه بر آن قرار گرفتن پل ها در جاي درست ودقيق آنها تاثيرو نقش بسيار مهمي در كنترل و كيفيت و تميزي صداي سنتور را دارد و اين پل ها در سنتور هاي رايج پس از قرار داده شدن در داخل ساز و بر روي صفحه زيرين و چسباندن صفحه بر روي كلاف ذوزنقه اي شكل ديگر امكان جابه جا كردن و تنظيم پل ها و تغيير دادن صداي سنتور را ندارد و به همين خاطر امكان دارد تمامي زحمت هاي يك سازنده براي ساخت ساز كشيده بخاطر قرار نگرفتن درست پل ها در جاي خود و نداشتن امكان جابه جايي درست و دقيق پل ها به هدر رفته و ساز صداي مناسبي نداشته باشد و اصطلاحاً ساز ساخته شده قابليت ريگلاژ پل را ندارد مخترع با مكانيزم طراحي شده براي تغيير وضعيت مكاني پل ها در جعبه ساز اين امكان را فراهم مي آورد كه پس از ساخته و تكميل شدن ساز در صورت نياز پل ها به راحتي جابه جا شوند تا بتوان به بهترين صداي ممكن در ساز دست پيدا كند. لازم به ذكر است كه قرار گرفتن پل ها در جاي درست درسنتورهاي مختلف بنابر نوع و ضخامت چوب ابعاد ساز و جنس صداي مورد نظر سازندگان و نوازندگان متغيير است و جاي دقيق آنهارا نميتوان قبل از ساخت و سيم كشي و تكميل كامل ساز به طور دقيق مشخص كرد كه در سنتور هاي رايج عملا امكان پذير نيست مخترع با طراحي وساخت سيستم رگلاژكننده پل هاي سنتور اين امكان را فراهم مي آورد تا پس از اتمام ساخت و سيم كشي وكوك كردن سيم ها در صورت نياز به راحتي مي توان پل هارا جابه جاكرد تا ساز را به صداي مطلوب رساند.
مفصل ارتزي دومحوره با بار مستقيم، سبك و ضد زنگ است. دامنه حركتي اين مفصل 150 درجه است؛ بسته به نياز بيمار مي توان مفصل را در يك سمت از يك اندام جهت ايجاد سيستم سه نقطه فشار و انتقال نيروها از يك سمت مفصل زانو به سمتي ديگر، ايجاد حمايت داخلي-خارجي مفصل بدون محدود ساختن دامنه حركتي يا با ايجاد محدوده ي حركتي خاصي استفاده نمود. اين مفصل قابليت استفاده در ارتوزهاي ترموپلاستيكي را دارد.
سيستم بهينه ساز مصرف سوخت در ديناميك خودرو 64 در آزمايشاتي كه از سال 1986 تا 2003 بر روي انواع خودروهاي سواري يا تجاري انجام گرفت نشان داد كه مشكل عمده مصرف سوخت و اتلاف آن سنگيني خودرو و عدم آئروديناميك بودن مي باشد حال اگر دقيقتر به موضوع آئروديناميك در خودرو نگاه كنيم مشاهده مي كنيم كه قرار دادن وسايل اضافي روي باربند خودرو يا باز بودن ساتروف يا شيشه هاي جانبي بدليل عمده عدم آئروديناميكي و عدم حفظ آن مي باشد. سيستم بهينه سازمصرف سوخت خودرو درديناميك 64 وظيفه حل مشكل پاپين بودن شيشه ها و يا سانروف خودرودر سرعت هاي بالاي ۵٠ كيلومتربر ساعت رابرعهده دارد. اين سيستم به صورت عمده متشكل شده است از يك ميكرورله هوشمند- سنسوركيلومتر پشت آمپر بورد تنظيم تايمر- سيستم مكنده هواي داخل خودرو با دبي ثابت. حالتي رادر نظر بگيريد كه راننده خودرو را استارت كرده و شيشه ها را نيز پايين آورده است اكنون راننده قصد دارد در جاده اي كه خالي از ترافيك است خودرو را براند. راننده افزايش سرعت ميدهد اكنون سرعت خودرو از ۵٠ كيلومتر بر ساعت فراتر مي رود . سنسور سرعت خودرو كه پشت آمپر قرار گرفته يك پالس مبني بر گذشتن سرعت خودرو از حد تنظيم شده به ميكرو رله مي فرستد. سپس ميكرو رله كه داراي يك قسمت به عنوان حافظه ماندگار مي باشد ميزان بالا بودن و پايين بودن شيشه خودرو را حفظ كرد. بعد از فرستادن پالس به رله (كنتاكتر) شيشه يا شيشه ها را بالا مي برد .هم اكنون سيستم تهويه بصورت معتدل فعال شده هواي فيلتر شده را به داخل محفظه اتاق مي دمد. سيستم مكنده هوا كه در قسمت انتهاي سقف خودرو نصب شده با يك دبي (جريان) ثابت هوا را مي مكد. به اين صورت هواي داخل خودرو سيركوله شده و آسايش سرنشينان رافراهم مي كند. اكنون اگر راننده بخواهد استعمال دخانيات بكند مي تواند كليد روشن روي بورد را فشار بدهد و سپس يكي از حالات ۵ دقيقه يا 10 دقيقه را انتخاب بكند بعد از اينكه راننده يكي ازاين دو حالت راانتخاب كرد شيشه سمت راننده يا هر كدام از چهار شيشه كه انتخاب آن با خود راننده مي باشد به ميزان 10 سانتي متر پايين آمده بعد از سپري شدن تايم توسط تايمر شيشه دوباره به حالت قبلي بازميگردد (بالا مي رود) حال اگر راننده سرعت خودرو را كاهش بدهد كه زير 50 كيلومتر بر ساعت برسد حافظه رله وارد عمل شده شيشه ها بميزان قبلي پايين مي آيد اين سيستم باعث عملكرد بهتر سيستم سوخت رساني خودرو در سرعت هاي بالاي 50 كيلومتر بر ساعت شده و نيز مصرف سوخت را پايين مي آورد و نيز به دليل عدم به وجود آوردن خلاء خودرو حالت فرمانپذيري حفظ مي شود.
سيستم بهينه ساز گيربكس اتوماتيك 64 به صورت مقدمه اي درباره گيربكس اتوماتيك: در گيربكس هاي اتوماتيك عمل تعويض دنده، بصورت خودكار و متناسب با شرايط حركتي خودرو انجام مي پذيرد. يعني راننده صرفا وضعيت كلي حركت را تعيين نموده و مابقي وظايف آن از قبيل تعويض دنده ها به صورت خودكار و اتوماتيك انجام مي گردد. يعني به منظور شتابگيري و افزايش سرعت صرفا لازم است كه راننده پدال گاز را فشار دهد. آنگاه گيربكس بصورت اتوماتيك و متناسب با شرايط جاده و مقاومت مسير تعويض دنده ها را انجام مي دهد. در نظر داشته باشيد كه مقاومت مسير جاده نيز به پارامترهايي همچون سرعت، وزن خودرو و شيب جاده بستگي دارد.
موارد یافت شده: 21