لیست اختراعات با مالکیت محسن مزروعي سبداني
4 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 4
تاریخ اظهارنامه: 1390/12/24
تاریخ ثبت: 1391/02/30
خلاصه اختراع:

در مكانيزم طراحي شده از ميله رزوه شده استفاده شد تا اصطكاك بين تاير و ميله كاهش يابد. همچنين با رزوه كردن اين ميله مي توانيم فاصله باركش جلو باركش عقب را كم كنيم تا هم نيروهاي خمشي به علت كاهش بازوي خمشي كاهش يابد و هم در مكانيزم پنچرگيري به راحتي بتوان از آن استفاده كرد و قابليت اسمبل شدن مكانيزم نيز امكان پذير باشد. اين ميله هاي رزوه شده بايد تا حد امكان نزديك به زمين باشند (در طراحي 3cm در نظر گرفته شده است) كه با اين كار نيروي اعمالي روي سيلندر و پيستون كاهش مي يابد و در نتيجه مي توان از سيلندر و پمپ كوچكتر استفاده كرد. براي كاهش نيروي خمشي روي سيلندر از قطعات 12 و 12 استفاده شد كه اين كار عمر سيلندر را افزايش مي دهد. با استفاده از تايرهاي كوچك زير باكش ها با قابليت چرخش 36 درجه مكانيزم و در نتيجه خودرو را مي توان به هر سويي حركت داد. طراحي به گونه اي صورت گرفت تا ارتفاع مكانيزم كم باشد تا بتوان جك پيرو را از زير خودرو به سمت ديگر خودرو انتقال داد و همچنين براي ماشين هاي اسپورت نيز مناسب باشد طرح كلي مكانيزم طراحي شده در شكل 1 و 2 نشان داده شده است. جك طراحي شده با قابليت اسمبل شدن و وزن كم (براي حمل آسان) با قدرت بالا و قيمت كم بسيار پر كاربرد در نمايشگاه هاي خودرو هتل ها و مجتمع هاي تجاري و حتي براي پليس جهت جابه جا كردن خو.دروهايي كه تخلف كرده اند مي باشد ويژگي اين نمونه جكها در راحتي حمل و نقل آنها مي باشد همچنين از آسيب ديدن جعبه دنده خودرو حمل شده توسط جرثقيل جلوگيري مي نمايد در طراحي اين مكانيزم فاصله ميله هاي رزوه شده تا زمين 3cm انتخاب گرديد تا نيروي خمشي وارد بر اين ميله ها و نيروي افقي وارد بر جك كاهش يابد كه نهايتا منجر به انتخاب پمپ دستي كوچك با فشار 16bar گرديد.

تاریخ اظهارنامه: 1391/02/30
تاریخ ثبت: 1391/04/26
خلاصه اختراع:

در بسياري از فرآيندهاي گرما دهي آنچه كه بعنوان يك عامل مهم در هدر رفتن انرژي به حساب مي آيد اين است كه ماده اي كه بعنوان مرز بين منبع سرد و منبع گرم قرار دارد، از طريق انتقال حرارت هدايتي انرژي گرمايي را در يك راستا از هر دو جهت عبور مي دهد. اين خاصيت طبيعي مواد موجب مي شود با جابجايي منبع گرم و منبع سرد در دو طرف ماده اي كه بعنوان مرز دو منبع قرار دارد، باز هم انتقال حرارت صورت گيرد كه اين امر در بسياري از موارد امر مطلوبي نمي باشد. به عبارت ديگر اين خاصيت باعث مي شود پس آنكه حرارت از منبع گرم به منبع سرد (به طور مثال مادهي درون يك محفظه) انتقال يافت و ماده ي مورد نظر به درجه حرارت مورد نظر رسيد، پس از حذف منبع گرم دماي ماده ي درون محفظه كاهش يابد. هدف از اين اختراع ارائه ي راه حلي است كه به كمك آن بتوان مرزي ميان منبع سرد و منبع گرم قرار داد كه در يك راستاي معين، گرما را فقط در يك جهت از خود عبور دهد و در نتيجه زمان استفاده از منبع گرم را به طور قابل توجهي كاهش دهد. لازم بذكر است اين اختراع به عنوان يك ايده ي اوليه عملي و بعنوان يك نقطه ي شروع با صرف هزينه ي پايين با هدف كاهش انرژي مورد استفاده در صنايع ارائه شده است. كاهش انرژي حرارتي مصرفي در پروسه هاي مختلف كه در آنها انتقال حرارت نقش اصلي را ايفا مي كند، ساده گي سيستم ارائه شده و قابليت استفاده از اين سيستم در طيف گسترده اي از پروسه هاي حرارت دهي صنعتي از مزاياي مهم اين اختراع مي باشند..

تاریخ اظهارنامه: 1391/02/30
تاریخ ثبت: 1391/04/26
خلاصه اختراع:

يكي از مهمترين عوامل كاهش راندمان عمليات تخريب به وسيله انواع چكش هاي تخريب كننده برقي و پنوماتيكي مورد استفاده در صنايع مختلف از جمله صنعت ساختمان خستگي زياد نيروي انساني در هنگام كار با اين وسايل و همچنين كاهش دقت در عمليات تخريب مي باشد. استفاده از اين وسايل با مرور زمان مشكلات جسمي و رواني غير قابل جبران فراواني را براي اپراتوري كه با آن ها كار مي كند به وجود مي آورد. راه حل ارائه شده استفاده از مكانيزم كمكي هنگام انجام عمليات تخريب به وسيله ي چكش هاي تخريب كن است بطوريكه با قرار گرفتن چكش با توان مورد نياز بر روي آن نيروي وزن چكش مهار گرديده و اپراتور توان بسيار كمتري را جهت عمليات تخريب صرف مي كند. هدف از اين اختراع ارائه ي مكانيزمي با قابليت مونتاژ و دي مونتاژ آسان قابل حمل و با درجه اي آزادي بالا و همچنين داراي قيمت پايين براي تجاري سازي مي باشد كه از طرفي كاربرد چكش هاي تخريب كن موجود را براي انواع مختلف كاركردها فراهم سازد و از طرفي خستگي اپراتور آن ها را در هنگام كار به ميزان قابل ملاحظه اي كاهش دهد از مزاياي مكانيزم طراحي شده مي توان به قابليت تخريب در ارتفاعات زياد در هنگام استفاده از اين مكانيزم بوسيله ي استفاده از ميله هاي رزوه شده ي كمكي افزايش ارتفاع اشاره كرد.

تاریخ ثبت: 1391/04/11
خلاصه اختراع:

هواپيماي طراحي و ساخته شده در بين هواپيماهاي مشابه موجود، داراي بهترين عملكرد از لحاظ پارامترهاي آيروديناميكي مانند، زاويه ي واماندگي، ضريب ليفت و همچنين نسبت ليفت به درگ مي باشد. اين امر موجب مي گردد، اين هواپيما قابليت اجراي مانور و همچنين كاركرد در هواي بد و بادهاي شديد را هم داشته باشد. همچنين امكان مداومت پرواز در زمان هاي طولاني را به آن مي دهد.

موارد یافت شده: 4