لیست اختراعات با مالکیت محمد محمداميني
3 عدد


ثبت :
از
تا
اظهارنامه :
از
تا

بازنشانی
تعداد موارد یافت شده: 3
تاریخ ثبت: 1389/06/24
خلاصه اختراع:

خلاصه: اين طرح، يك مكانيزم الحاقي به ماشين دريل به منظور بادامك تراشي است. به اين ترتيب كه با افزودن اين مكانيزم مي توان بدون استفاده از منبع قدرت خارجي و با استفاده از موتور دستگاه دريل به طور همزمان به سوراخ كاري و بادامك تراشي پرداخت. در حقيقت اين مكانيزم با استفاده از حركت دوراني دستگاه دريل و استفاده از پروفيل بادامك مورد نظر مي تواند به توليد بادامك با دقت ابعادي و تلورانس هاي هندسي استاندارد بپردازد. در ماشين هاي دريل موتور در بالاي دستگاه قرار دارد كه از طريق پولي هاي مرحله اي دور مورد نياز را تامين مي كنند. مكانيزم الحاقي اختراع شده با استفاده از يك پولي و تسمه گشتاور را به يك محور عمودي كه توسط دو بست به ستون اصلي دستگاه متصل شده است، منتقل مي كند.(سرعت دوراني ميل و حور توسط قطر تسمه و پولي قابل كنترل مي باشد.) سپس توسط پولي ديگري كه در انتهاي اين محور قرار دارد گشتاور به ميل محور عمودي كوچك ديگري كه در يك انتها داراي پولي و در انتهاي ديگر قطعه بسته مي شود. منتقل مي شود. اين ميل محور كوچك قابليت حركت درون شيار تعبيه شده در ميز را دارد.قطعه مورد نظر بسته شده بر روي ميز متحرك همزمان كه قابليت دوران را دارد مي تواند حركت كشويي بر روي ميز ثابت را نيز داشته باشد. اين ميز ثابت داراي يك پيرو است كه درون شيار پروفيل بادامك معيار كه روي ميل محور عمودي بسته مي شود، قرار مي گيرد. با دوران ميل محور عمودي پروفيل بادامك نيز مي چرخد و پيرو نيز كه درون شيار آن قرار دارد نيز جلو وعقب مي شود در نتيجه اين حركت به ميز متحرك و درنهايت قطعه كار منتقل مي شود. از طرفي حركت دوراني قطعه نيز توسط ميل محور كوچك تامين مي شود. سرعت دوراني هر دو ميل محور ثابت است. بنابراين با توجه به ثابت بودن مته با حركت قطعه كار پروفيل بادامك با توجه به حركات قطعه كار و ميز متحرك شكل مي گيرد كه منجر به ساخت بادامك مي شود. به منظور حفظ اتصال قطعه و مته از يك فنر براي اعمال پيش بار استفاده شده است تا از قطع اتصال جلوگيري كرده و از دقت بادامك زني اطمينان حاصل شود. براي سوار كردن اين مكانيزم نياز به تغيير در ساختمان دريل نبوده و همچنان مي توان سوراخ كاري را براي قطعات ديگر نيز انجام داد.

تاریخ ثبت: 1389/06/24
خلاصه اختراع:

‏خلاصه: ‏جعبه دنده ي بالگرد با چيدمان متقارن داراي دو ورودي مجزا ‏اين طرح، يك جعبه دنده ي مناسب جهت كوپل كردن دو موتور محرك براي بالگرد است .از ويژگي هاي منحصر به فرد آن مي توان به قابليت نصب آسان و تلرانس هاي ديناميكي بالا اشاره كرد كه پروسه ي ساخت و مونتاژ را تسهيل مي نمايد. لذا به راحتي براي توليد و استفاده ي گسترده، قابل استفاده است ويژگي هاي اصلي طرح را مي توان درچند بخش به شرح زير مطرح كرد. ‏اول اينكه به ساده ترين و كارآمد ترين روش مي تواند دو موتور را به يكديگر كوپل نمايد به صورتي كه مكان نصب هر موتور حداكثر تلورانس ممكن را داشته باشد دراين صورت مي توان به راحتي شاسي مناسب طراحي كرد و قطعات را بر روي آن نصب نمود. اكثر خروجي هاي مهم سيستم، در نظر گرفته شده است يك خروجي براي پره ي اصلي، يكي براي پره ي دم، دو خروجي براي دو پمپ هيدروليك احتمالي و دو خروجي هم براي دو ژنراتور در نظر گرفته شده است. ‏ورودي هاي اين سيستم با توجه به شرايط مسئله تعيين مي شوند سپس يك زوج چرخدنده ي مخروطي، راستاي انتقال قدرت را تغيير مي دهند در ادامه به يك كلاچ يك طرفه ي دو مرحله اي برا ‏ي قطع نمودن قدرت در حالتي كه يكي از دو موتور شرايط مناسبي براي عملكرد ندارد و يا انتقال قدرت نرم و مناسب در هنكام استارت، تعبيه گرديده است .كام بعدي انتقال قدرت، يك زوج چرخدنده ي مخروطي ديگر مي باشد كه مستقيما توان موتور را با تغيير جهت دوران، به شافت ها محرك عمودي منتقل مي كنند همچنين اين زوج چرخدنده ي مخروطي، شافت افقي اصلي كه ساير خروجي هاي را به دوران وا ميدارد، نيز مي گردانند . البته در اين نوع انتقال قدرت، اين مسئله به شكل ديگري نيز لحاظ شده است. به اين صورت كه ورودي اصلي از موتور، مستقيما ‏شافت افقي اصلي را مي گرداند و شافت افقي اصلي وظيفه ي تامين خروجي به شافت هاي محرك عمودي را نيز بر عهده دارد. ‏به دليل استفاده از چهار شافت محرك عمودي و متقارن كردن انتقال قدر،لنگ زدن هاي ناشي از نابالانسي احتمالي حذف گرديد و نيز كاهش ارتعاشات ناخواسته ي اجباري از نتايج اين مكانيزم است . جهت كنترل دوران عمودي شافت گرداندنده ي روتور اصلي در سرعت مناسب، يك مجموعه ي كاهنده ي دور متشكل از چرخدنده هاي ساده به همراه يك سيستم خورشيدي در نظر گرفته شده است .يكي ديگر از مهمترين بخش هاي اين سيستم شافت افقي اصلي است كه در اين سيستم عامل به حركت در آوردن ژنراتور و پمپ هيدروليك و چهار محور محرك عمودي است. همچنين سرعت و توان لازم براي به كار انداختن ژنراتور و پمپ هيدروليك به خوبي در اين طرح بدست مي آيد.

تاریخ اظهارنامه: 1388/02/28
تاریخ ثبت: 1388/04/08
مخترع/مخترعان: محمدحسین قدسی‌راد
خلاصه اختراع:

دستگاه تولید الکتریسیته از حرکت نوسانی امواج دریا

موارد یافت شده: 3